Wyższy standard skuteczności
Oferta

Pozycjonowanie - Najczęściej zadawane pytania

O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Poniżej zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!
  • Jak wygląda współpraca z firmą SEO?
    Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.

    Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
    Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
    - Opiekun SEO zajmuje się kwestiami technicznymi i nadzoruje prawidłowość całego procesu pozycjonowania;
    - SEO Copywriter tworzy i redaguje treści, a także optymalizuje wpis firmy w Mapach Google;
    - indywidualny opiekun z Pionu Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji we wszelkich kwestiach formalnych, np. związanych z warunkami współpracy.
    Jednocześnie ograniczamy liczbę kontaktów do absolutnego minimum, abyś mógł skupić się na prowadzeniu swojej firmy.
  • Jakie są warunki współpracy w zakresie pozycjonowania strony?
    Stawiamy na elastyczność.

    Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.

    Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje.
  • Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?
    Działająca strona internetowa.

    Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.

    Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany.
  • SEO a zmiana strony - czy czekać z pozycjonowaniem aż zrobimy nową?
    Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.

    W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
    Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej!
  • Od czego zależy cena pozycjonowania?
    Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.

    Wpływ na to mają, między innymi:
    - konkurencyjność fraz – im większa konkurencja, tym osiągnięcie pozycji w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania wymaga więcej nakładów i czasu,
    - architektura promowanej strony internetowej – czy jest przyjazna pozycjonowaniu, jak dużo czasu zajmuje wprowadzanie zmian, jaką ma historię
    - konieczność przeprowadzenia dodatkowych działań – np. rozbudowa treści witryny.

    Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet.
  • Czy pozycjonowanie wymaga wprowadzania zmian w wyglądzie strony?
    Niekiedy tak.
    Często są to jednak zmiany kosmetyczne.

    Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
    Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
    Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO.
  • Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?
    Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.

    Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
    SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem.
  • Czy Sunrise System daje gwarancję osiągnięcia efektów?
    „Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”

    Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
    Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
    - zmieniających się algorytmów Google,
    - historii Twojej witryny,
    - architektury strony,
    - stopnia rozbudowania witryny,
    - działań konkurencji
    - i wielu innych.

    *https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl
  • Czy pozycjonowanie można zrobić jednorazowo?
    Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.

    Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji … etc.

    Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji.
  • Czy pozycjonujecie w wyszukiwarkach zagranicznych?
    Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.

    Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.

    Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować.
  • Ile słów kluczowych można pozycjonować?
    Bez ograniczeń!
    Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego.
  • Czy wyrażenia można zmieniać w trakcie współpracy?
    Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
    Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.

    Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
    Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie.
  • Jak weryfikować efekty pozycjonowania?
    Analizując pozycje i statystyki strony.

    Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.

    Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics.
  • Jakie raporty otrzymam w ramach usługi?
    W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raportu z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów .

    Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.

    Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się