Wyższy standard skuteczności
Oferta

PPC - Najczęściej zadawane pytania

Kampania AdWords może być krótkotrwałą i relatywnie prostą akcją reklamową w wyszukiwarkach - albo procesem opartym na długofalowej strategii i wielu kanałach. Chętnie opowiemy o naszych doświadczeniach i standardach w obsłudze kampanii Adwords. Poniżej te pytania, które nasi Klienci zadają najczęściej:
  • Dlaczego AdWords warto zlecać zewnętrznej firmie?
    AdWords to system reklamowy, który bez przerwy ewoluuje. W ciągu roku Google wprowadza setki zmian w zasadach reklamowych, interfejsie AdWords czy dostępnych typach kampanii. Monitorujemy te nowości i w razie potrzeby wdrażamy je na konta Klientów. Nasi Certyfikowani Specjaliści AdWords wiedzą, jak zbudować skuteczną kampanię oraz jak optymalizować działania przy utrzymaniu jakości reklam.
    Od wyspecjalizowanej w AdWords firmy można więc oczekiwać więcej kliknięć w zaplanowanym budżecie niż miałoby to miejsce w kampanii realizowanej samodzielnie.
  • Czym się wyróżnia kampania prowadzona przez Certyfikowanego Specjalistę AdWords?
    W realizacji kampanii AdWords kluczowe są: specjalistyczna wiedza, doświadczenie oraz systematyczna praca na koncie. Specjalista AdWords nie tylko wykorzystuje dostępne narzędzia Google. Dzięki doświadczeniu w licznych kampaniach wie, które z dostępnych rozwiązań może z największym prawdopodobieństwem wpłynąć na powodzenie działań dla danego Klienta. O sukcesie kampanii w ostatecznym podsumowaniu decydują detale: regularność zmian, porządek na koncie, wysoka jakość fraz kluczowych. Rolą Specjalisty AdWords jest takie prowadzenie kampanii, aby uzyskiwać jak najwięcej odpowiednich odwiedzin na stronie.
  • Jakie możliwości ma Sunrise System jako Google Partner Premium?
    Jako Partner Premium firmy Google mamy dostęp do ekskluzywnej wiedzy oraz najlepszych praktyk systemu AdWords. Google informuje nas o nowościach, wiemy jakie zmiany zostaną wprowadzone w najbliższych czasie i szybko – przed konkurencją – możemy je wprowadzić na konta naszych Klientów. Nasze działy handlowe biorą udział w szkoleniach prowadzonych przez Trenerów Google, a specjaliści AdWords otrzymują błyskawiczne wsparcie od dedykowanego zespołu firmy Google.
  • PPC a SEO – co i kiedy wybrać?
    Kampanie PPC doskonale sprawdzają się, gdy nie możesz czekać na wyniki SEO, w akcjach sezonowych, oraz dla wzmocnienia efektu marketingowego osiąganego dzięki pozycjonowaniu.

    AdWords może startować natychmiast i już po piętnastu minutach od uruchomienia reklamy są widoczne w wyszukiwarce Google lub w sieci reklamowej. Pozycjonowanie serwisu natomiast opiera się na działaniu długofalowym i pośpiech nie jest tutaj wskazany.

    Warto wykorzystać oba rozwiązania:
    - Pozycjonowanie serwisu jako źródło ruchu po najważniejszych frazach dla danej firmy,
    - AdWords jako świetne rozwiązanie do elastycznej promocji oferty pod kątem setek fraz kluczowych.
  • Kto i gdzie zobaczy moją reklamę?
    Ty o tym decydujesz
    – my realizujemy Twoje oczekiwania poprzez odpowiednie ustawienia na koncie.

    Reklamy mogą pojawiać się w wynikach sponsorowanych Google, gdy internauta poszukuje Twoich produktów i w innych odwiedzanych przez niego witrynach.

    Co ważne, Twoją reklamę zobaczą użytkownicy korzystający z różnych urządzeń – stacjonarnych (komputery) i mobilnych (tablety, telefony komórkowe) .

    Ogromne możliwości daje kierowanie reklam wg różnych kryteriów geograficznych i demograficznych. Wyświetlimy Twoje reklamy w takich godzinach, w jakich Twoi odbiorcy najczęściej dokonują zakupów. Jeśli działasz lokalnie – Twoje linki zobaczą internauci z dokładnie określonego obszaru (państwa, regionu, miasta).
  • Czy prowadzicie kampanię na YouTube?
    Tak, obok kampanii w wyszukiwarce czy sieci reklamowej prowadzimy kampanie AdWords w serwisie YouTube oraz w setkach serwisów pozwalających na wyświetlanie materiałów video. Do realizacji tego typu kampanii potrzebujemy jedynie film video.
  • Jak monitorować efekty kampanii?
    Zależy Ci na zwiększeniu ruchu na stronie, rozpoznawalności marki, telefonach od klientów czy może zakupach?

    Google udostępnia szereg rozwiązań, dzięki którym można te parametry analizować i wprowadzać zmiany.

    1) comiesięczne raporty z kampanii AdWords, które wysyłamy wprost na Twoją skrzynkę mailową.
    Dzięki nim dowiesz się, ile Twoja kampania uzyskała kliknięć, wyświetleń, jaki był jej CTR oraz koszty. Pamiętaj, że każde kliknięcie w reklamę przenosi Internautów na Twoją stronę internetową, a więc za każdym razem zyskujesz szansę na pozyskanie nowego klienta.

    2) Google Analytics – to bezpłatne narzędzie pozwala mierzyć całościowy ruch oraz zachowania użytkowników na Twojej stronie internetowej, w tym m.in.:
    - spędzony na niej czas,
    - liczbę odwiedzonych podstron,
    - współczynnik odrzuceń,
    - w przypadku sklepów - ilość zakupów wraz z ich wartością, wygenerowane poprzez poszczególne źródła ruchu na stronie.
  • Jak długo powinna trwać kampania AdWords?
    Nie ma uniwersalnych zaleceń.

    W wielu przypadkach wystarczy działać sezonowo – np. w promocji jednorazowej imprezy czy wyprzedaży towaru. Jest to także sprawdzony kanał regularnego, całorocznego dotarcia do Klientów. Dłuższy czas ma pewne znaczenie dla wypracowania dobrej historii na koncie.

    Przy regularnych zmian i optymalizacji jest możliwość uzyskania wyższych ocen od Google. Wysokie noty pozwalają uzyskiwać dobre pozycje reklam przy niższych stawkach za kliknięcie.
  • Jak często można modyfikować kampanię?
    Po stronie systemu AdWords nie ma limitu modyfikacji, które można wprowadzić do kampanii. W każdym momencie możemy korygować wszystkie ustawienia: budżet, słowa kluczowe, stawki czy treści reklam. Jednak zawsze warto zastanowić się, czy poprzednio wprowadzona zmiana „miała czas” zaadaptować się na koncie i czy na pewno kolejna korekta poprawi efekty kampanii. Zbyt często wprowadzane duże zmiany mogą doprowadzić do chaosu na koncie i wpłynąć na negatywną ocenę skuteczności kampanii.
  • Jak wygląda współpraca z agencją?
    Współpraca z Sunrise System obejmuje:
    - analizę wstępną – branży, promowanej oferty i trendów wyszukiwania
    - opracowanie koncepcji kampanii: wybór typu kampanii, listy wyrażeń kluczowych, kanałów
    - przygotowanie treści reklam
    - założenie kont w Panelu Klienta
    - uruchomienie kampanii
    - bieżącą optymalizację
    - raportowanie.
  • Jaki jest minimalny budżet kampanii AdWords?
    W zależności od celów kampanii i stawek dla danych słów kluczowych (dowiedz się więcej o koszcie kliknięcia - przejdź do sekcji "Ile kosztuje kliknięcie?"). Im wyższy budżet kampanii, tym większą mamy swobodę w licytowaniu stawek za kliknięcie i szansę na wygenerowanie większego ruchu na naszej stronie internetowej.
  • Ile kosztuje kliknięcie?
    Koszt kliknięcia w reklamę zależy od:
    - maksymalnej stawki, którą jesteśmy gotowi zapłacić za klikniecie,
    - stawek licytowanych przez konkurencję,
    - wypracowanego wyniku jakości słów kluczowych.

    W systemie AdWords do wirtualnej licytacji pomiędzy wszystkimi reklamodawcami dochodzi za każdym razem, kiedy internauci wpisują nasze słowo kluczowe jako zapytanie.

    Jeśli ustaliliśmy, że jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie maksymalnie 1 zł, a firma konkurencyjna za to samo hasło jest gotowa zapłacić 1,01 zł, reklama konkurencji pojawi się wyżej.

    Należy jednak pamiętać, że ustalona przez nas maksymalna stawka za kliknięcie nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na pozycję naszej reklamy. Działania optymalizacyjne Certyfikowanych Specjalistów AdWords mają na celu maksymalne obniżenie kosztów kampanii, przy jednoczesnym zmaksymalizowaniu liczby kliknięć i zachowaniu odpowiedniej ekspozycji reklam.
  • Ile kliknięć zmieści się w budżecie?
    Przed rozpoczęciem kampanii nie jesteśmy w stanie określić dokładnej liczby kliknięć, którą będziemy mogli osiągnąć w ramach danego budżetu.

    Koszty te zmieniają się bardzo dynamicznie i możemy je na początku jedynie oszacować na podstawie sugerowanych stawek w narzędziu: Planer słów kluczowych AdWords.

    Jeśli więc nasz budżet na kliknięcia to 1000 zł, a sugerowana przez Google stawka średnia za kliknięcie to 1 zł, możemy liczyć na ok. 1000 kliknięć w nasze reklamy.

    Zawsze należy pamiętać, że są to jedynie szacunkowe koszty określane na podstawie średniej ceny tych haseł na przestrzeni ostatnich 12-tu miesięcy.

    Na ostateczną liczbę kliknięć i koszty wpływają zmieniające się trendy, sezonowość słów kluczowych, aktualna konkurencja oraz regularna i profesjonalna optymalizacji kampanii.
  • Kampania remarketingowa - co to jest?
    Czy po przeglądaniu oferty jakiegoś serwisu lub sklepu internetowego, teraz widzisz jego reklamy na innych stronach? W takim razie spotkałeś się już z remarketingiem. Tego typu kampania umożliwia dotarcie do Klientów, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Reklamy remarketingowe – tekstowe, graficzne bądź video – wyświetlane są w sieci reklamowej Google oraz w wyszukiwarce.
  • Sieć reklamowa - co to jest?
    Sieć reklamowa Google obejmuje ponad 2 miliony różnych witryn, aplikacji i filmów, w których można wyświetlać reklamy Google. Aż 90% wszystkich internautów każdego dnia przegląda swoje ulubione strony w Internecie czy filmy na Youtube. Dzięki sieci reklamowej możesz precyzyjnie dotrzeć do tych użytkowników ze swoim przekazem reklamowym.
  • PPC / CPC - co to oznacza?
    PPC – ang. pay per click – skrót oznacza system reklam, w który opłata pobierana jest za każde pojedyncze kliknięcie.

    CPC – ang. cost per click – czyli koszt za kliknięcie. Realna kwota pobierana za każde kliknięcie.
  • CPM - co to oznacza?
    CPM - to model rozliczania kampanii AdWords dostępny w kampaniach w sieci reklamowej. Skrót CPM oznacza koszt uzyskania tysiąca wyświetleń reklam.
  • Kampania produktowa - co to jest?
    Jest to kampania w wyszukiwarce wykorzystująca reklamy z listą produktów. Ten typ reklam dostarcza internautom szczegółowych informacji, jeszcze przed kliknięciem w reklamę. To rozwiązanie skierowane do sklepów internetowych. Reklama pojawia się na stronie wyników wyszukiwania Google, wraz z widocznym zdjęciem produktu, szczegółową nazwą, ceną oraz nazwą sklepu.
  • Google Merchant Center - co to jest?
    Google Merchant Center (inaczej Centrum Sprzedawców Google) to konto, w którym umieszcza się podstawowe informacje o firmie oraz dokument produktowy do wyświetleń reklam w tzw. Zakupach Google.
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się