Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Przy planowaniu jakiejkolwiek kampanii reklamowej jednym z pierwszych pytań reklamodawcy są: „Ile to będzie kosztowało? Czy dobra reklama oznacza ogromną inwestycję? I czy to się w ogóle opłaca?”
W przypadku linków sponsorowanych ocena wydatków oraz ich rentowności opiera się na kilku czynnikach: budżecie dziennym, stawce za kliknięcie oraz Wyniku Jakości. W skrócie mówiąc, cena za kliknięcie (CPC) jest tym niższa, im lepsza trafność reklamy – koszty spadają przy wzroście jakości. A im niższa cena, tym niższy może być budżet dzienny. Zależność kosztów od jakości jest niespotykana w innych mediach – przecież emisja reklamy w telewizji czy prasie drukowanej generuje tym większe koszty, im większy format albo lepszy czas antenowy wybierzemy.
Celowość inwestycji i zwrot z poniesionych nakładów w odniesieniu do reklam AdWords najłatwiej ocenić na podstawie parametru ROI (Return On Investment), którego wysokość można obliczyć poprzez wzór: przychody ze sprzedaży minus koszty reklamy, podzielone przez koszty reklamy.
Stałe monitorowanie i prognozowanie ROI możliwe jest przy pomocy kilku narzędzi: Google Analytics oraz narzędzia śledzenia konwersji (pożądanych zachowań użytkowników).
Jak korzystać z tych możliwości? Zarówno Google Analytics, jak i narzędzie śledzenia konwersji są zupełnie bezpłatne – a bardzo przydatne. Wystarczy w odpowiednich miejscach kodu strony wstawić kod narzędzia, skonfigurować je, by zyskać wyczerpujący, wielostronny obraz zachować użytkowników na stronie internetowej. Można dowiedzieć się, kto i kiedy kliknął w link, jakimi ścieżkami poruszał się w witrynie.
Oczywiście, specjalista Google AdWords służy pomocą w przypadku Google Analytics i wszelkich metod obserwacji poczynań internauty pod wpływem linków sponsorowanych.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: