Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 29.09.2008

Zwrot z inwestycji – Google AdWords

Przy planowaniu jakiejkolwiek kampanii reklamowej jednym z pierwszych pytań reklamodawcy są: „Ile to będzie kosztowało? Czy dobra reklama oznacza ogromną inwestycję? I czy to się w ogóle opłaca?”

W przypadku linków sponsorowanych ocena wydatków oraz ich rentowności opiera się na kilku czynnikach: budżecie dziennym, stawce za kliknięcie oraz Wyniku Jakości. W skrócie mówiąc, cena za kliknięcie (CPC) jest tym niższa, im lepsza trafność reklamy – koszty spadają przy wzroście jakości. A im niższa cena, tym niższy może być budżet dzienny. Zależność kosztów od jakości jest niespotykana w innych mediach – przecież emisja reklamy w telewizji czy prasie drukowanej generuje tym większe koszty, im większy format albo lepszy czas antenowy wybierzemy.

Celowość inwestycji i zwrot z poniesionych nakładów w odniesieniu do reklam AdWords najłatwiej ocenić na podstawie parametru ROI (Return On Investment), którego wysokość można obliczyć poprzez wzór: przychody ze sprzedaży minus koszty reklamy, podzielone przez koszty reklamy.

Stałe monitorowanie i prognozowanie ROI możliwe jest przy pomocy kilku narzędzi: Google Analytics oraz narzędzia śledzenia konwersji (pożądanych zachowań użytkowników).

Jak korzystać z tych możliwości? Zarówno Google Analytics, jak i narzędzie śledzenia konwersji są zupełnie bezpłatne – a bardzo przydatne. Wystarczy w odpowiednich miejscach kodu strony wstawić kod narzędzia, skonfigurować je, by zyskać wyczerpujący, wielostronny obraz zachować użytkowników na stronie internetowej. Można dowiedzieć się, kto i kiedy kliknął w link, jakimi ścieżkami poruszał się w witrynie.

Oczywiście, specjalista Google AdWords służy pomocą w przypadku Google Analytics i wszelkich metod obserwacji poczynań internauty pod wpływem linków sponsorowanych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55