Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 07.10.2013

Zuckerberg odpuszcza i wprowadza zmiany w regulaminie konkursów na Facebooku

Nowe zasady prowadzenia konkursów na Facebooku wydają się być jak gwiazdka z nieba dla administratorów fan page. Czy jednak dotyczy to wszystkich? Specjaliści wskazują, że znaczna część konkursów nadal będzie prowadzona za pomocą aplikacji. Szczególnie w przypadku, gdy kierowane są do setek, czy tysięcy fanów.

 

PustyKiosk.wordpress.com

Nowe zasady prowadzenia konkursów na Facebooku wydają się być jak gwiazdka z nieba dla administratorów fan page. Czy jednak dotyczy to wszystkich? Specjaliści wskazują, że znaczna część konkursów nadal będzie prowadzona za pomocą aplikacji. Szczególnie w przypadku, gdy kierowane są do setek czy tysięcy fanów.

Do tej pory zakaz prowadzenia konkursów na tablicy fan page i tak nie był ściśle przestrzegany, w szczególności przez małe i średnie marki, które nie chciały inwestować w aplikacje (pisaliśmy o tym w tekście Skuteczne, czy inwazyjne – reklamy na Facebooku). Publikowanie treści konkursu na wallu, mimo że niosło za sobą ryzyko zablokowania strony przez Facebooka, pozwalało na oszczędność. Teraz wszyscy legalnie mogą korzystać z tej możliwości.

Ogłoszenie tej informacji spotkało się z zaskoczeniem specjalistów social media. Po pierwszym szoku podniosły się głosy, że duże firmy raczej i tak pozostaną przy aplikacjach przeznaczonych do konkursów. Duża ilość gromadzonych danych może być kłopotliwa do uporządkowania na tablicy, natomiast aplikacje pozwalają na rozwiązanie tej kwestii w jasny i prosty sposób. Poza tym, trudność może stanowić zawarcie w jednym poście informacji o zasadach, regulaminie oraz nagrodach do wygrania. Specjaliści podkreślają, że tylko aplikacje są w stanie zgromadzić dużą ilość danych, które później można wykorzystać np. w custom audience.

Zmiana wywołała burzę w branży z jednego znaczącego powodu: Facebook odpuścił zakaz, którego strzegł od początku swojego istnienia. Nie jest to jednak działanie, które oceniane jest jako rewolucyjne. Marketingowcy zauważają wiele zagrożeń płynących z tej formy prowadzenia konkursu. Po pierwsze, nie wspiera budowania wizerunku marki. Po drugie, nie gromadzi danych uczestników. Po trzecie, nie wymusza polubienia fan page, a zatem nie oznacza, że uczestnikami konkursu będą wyłącznie fani. Może to spowodować sytuację, że będą brali w nich udział konkursowicze po to tylko, by z łatwością zdobyć drobne (albo te większe) nagrody. Spowoduje to, że konkursy nie będą spełniały kluczowych celów marketingowych firmy. Zmiana w regulaminie uderza również w firmy tworzące proste aplikacje dla małych i średnich przedsiębiorstw. Z pewnością odnotują one mniejsze zainteresowanie ich usługami.

Po co więc Zuckeberg tak drastycznie nagiął jedną ze swoich kluczowych zasad? Jednym z podnoszonych powodów jest ułatwienie dostępu do konkursów dla użytkowników mobilnych. Aplikacje, w przeciwieństwie do postów, nie są bowiem dostępne na urządzeniach mobilnych. Z założenia miało to również ułatwić prowadzenie konkursu i zachęcić większą ilość fanów do wzięcia w nich udziału. Czy rzeczywiście to posunięcie okaże się korzystne? Z perspektywy użytkowników Facebooka z pewnością jest to ułatwienie. Z niepokojem natomiast spoglądają na wszystko marketingowcy i administratorzy dużych fan page. Jednak, jak każda zmiana, również ta potrzebuje czasu na to, by oswoić się z jej następstwami.

Źródło: Social Press

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55