Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 21.10.2009

Zostań prosumentem

Zakupy w tradycyjnym sklepie często wiążą się z szeregiem czynności… dotykowych. Produkt, który za moment najprawdopodobniej kupimy, oglądamy z każdej strony – czy aby nie ma w nim ukrytej przez sprzedawcę wady, czy aby wszystko jest tak jak być powinno – sprawdzamy i doświadczamy. Chętnie słuchamy też sprzedawcy, lubimy opowieści o tym, jakie to inteligentne właściwości ma np. nasza (już niedługo) pralka. Rozpływamy się w zaletach przyszłego zakupy, choć w momentach otrzeźwienia z zakupowego amoku, który ma miejsce najczęściej po zorientowaniu się w cenie produktu, nabieramy dużej rezerwy do opisów sprzedawcy. Sami sprawdzamy „nasz” produkt na każdy możliwy sposób. Chcemy wiedzieć możliwie wiele, zanim podejmiemy decyzje o zakupie.

Kupując w sieci, nie mam takiego komfortu. Nie mamy nawet możliwości zajrzenia głęboko w oczy sprzedawcy, czy aby za pięknymi opisami inteligencji wspomnianej pralki nie kryje się… pusty bęben. W czasach ogólnego fotoszopowania, trudno jest także uwierzyć w piękne zdjęcia na stronie. Zatem czy kupując w sieci, jesteśmy zdani jedynie na łaskę sprzedawcy? Nie do końca.

Według przygotowanego przez Gemius raportu: „Stosunek internautów do reklam” – kupujący w sieci coraz częściej korzystają z pomocy innych, czyli komentarzy osób, które daną rzecz czy usługę już posiadają. Oni już „dotykają” zatem, wiedzą na ile inteligenta jest przykładowa pralka. Aż 74% badanych deklaruje, że ostateczną decyzję o zakupie podejmuje po zorientowaniu się w komentarzach innych internautów, tych co już kupili – a przynajmniej tak deklarują. Internet ma nawet nazwę dla tego typu konsumentów. Są to: prosumencie, czyli aktywni konsumenci, często kupujący, dodający liczne komentarze, opisujące własne doświadczenia z zakupionym towarem czy sklepem. To im ufamy najczęściej, oni bowiem mogą znać… prawdę o danym produkcie.
Sfera prosumenckiej pomocy obywatelskiej wzrasta z miesiąca na miesiąc. Kupujemy w sieci coraz więcej, zatem liczba osób „zaangażowanych” w proces kupna także będzie rosła.

źródło: /Gemius S.A./

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55