Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:10 min Ikona 04.01.2018

Zostań gwiazdą Twittera!

Pisaliśmy już o tym, jak zdobyć popularność na Facebooku. Teraz przyszła pora na to, by skupić uwagę na Twitterze.

Twitter umożliwia swoim użytkownikom promocję własnej marki, tworzenie jej pozytywnego wizerunku w świadomości Klientów, a tym samym zwiększenie sprzedaży. Obecność na Twitterze może również czynnie wspomagać pozycjonowanie strony internetowej, ponieważ przekłada się na zwiększenie popularności i obecności marki w sieci. Nie da się ukryć, że jest to narzędzie, które niesamowicie angażuje odbiorców, co jest jego niewątpliwą zaletą. Aby jednak móc czerpać korzyści z posiadania konta na Twitterze należy najpierw postarać się o to, by nasze konto stało się popularne i chętnie obserwowane. Jak tego dokonać?

Zanim przejdziemy do części praktycznej, warto przypomnieć, jaka zmiana miała miejsce w ostatnim czasie. Twitter wydłużył bowiem maksymalną liczbę znaków do 280 (wcześniej było to 140). Dzięki temu użytkownicy mogą być nieco bardziej kreatywni i mogą pozwolić sobie na dłuższe przemyślenia, bez konieczności kompresowania ich w zaledwie 140 znakach. Co za tym idzie, obecnie mają oni naprawdę spore pole do popisu, które aż prosi się o to, by z niego korzystać.

Jeżeli chcesz zawalczyć o to, by Twoje tweety były obserwowane przez więcej osób i tym samym stopniowo zyskiwały na popularności – skorzystaj z naszych rad! Pamiętaj, by się do nich stosować, a po jakimś czasie powinieneś zauważyć, że Twoje posty będą obserwowane przez coraz większą liczbę użytkowników.

 

Skup się na sobie

 

Jeżeli chcesz promować swoja markę i oferowane przez nią produkty bądź usługi skup się na linkowaniu do swoich stron. Oczywiście dla różnorodności udostępniaj linki również do innych witryn, jednak wykorzystaj Twittera przede wszystkim jako narzędzie do pokazania swojej oferty. Zatem – linkuj! Do katalogu z produktami, cennika, bloga, a nawet strony „O nas” (oczywiście najpierw upewnij się, że jest ona ciekawa i skonstruowana w sposób przemyślany – o tym, jak tego dokonać przeczytasz w innym poście na naszym blogu).

 

Bądź naprawdę aktywny

 

Jak już wspominaliśmy, na Twitterze warto publikować jak najczęściej. Posty wyświetlane są w kolejności chronologicznej, a ich żywotność to zaledwie 24 minuty, dlatego na tej platformie społecznościowej warto być aktywnym. W przeciwieństwie do Facebooka, na Twitterze nie wystarczy publikować np. raz dziennie. Dlatego postaraj się wstawiać coś nowego nawet 3 do 10 razy na dzień (możesz nawet więcej). Dzięki takiej aktywności będziesz wciąż obecny na wallu swoich odbiorców i nie dasz im o sobie zapomnieć.

Jeszcze inną formą aktywności jest obserwowanie innych użytkowników – szczególnie tych z Twojej branży. Tym sposobem również zwracasz na siebie uwagę. Komentuj posty innych, wypowiadaj się na gorące tematy, utrzymuj kontakt!

Przy okazji przestrzegamy – nie warto kupować obserwatorów! Jeżeli to zrobisz, przybędzie Ci tylko cyferek na liczniku, a nie prawdziwych, zaangażowanych użytkowników, którzy będą czytać Twoje posty i odnosić się do nich.

 

Bądź kreatywny

 

Przecież wiesz, że nudne, oklepane posty nie dają żadnych efektów i są niechętnie czytane przez odbiorców. Dlatego zadbaj o to, by się wyróżnić, zabłyśnij, wymyśl coś swojego. Jak? Eksperymentuj z formą postów, zaskakuj błyskotliwymi uwagami. Nie bądź jak inni – wtedy na pewno nie zwrócisz na siebie uwagi i tym samym nie zdobędziesz popularności na Twitterze. Ten punkt łączy się również z następnym, który brzmi:

 

Używaj hashtagów

 

Aby zwiększyć popularność swoich postów zacznij używać hashtagów. Dzięki temu dotrzesz również do osób, które nie są bezpośrednio Twoimi obserwatorami, lecz tylko szukają czegoś pod danym hashtagiem. A te mogą być poważne lub zabawne – to, w jaki sposób ich użyjesz zależy tylko od Ciebie i Twojej kreatywności!

 

Angażuj odbiorców

 

Prezentacja marki i udostępnianie linków do swojej strony to jedno. Czymś innym jest publikowanie postów, które mają za zadanie angażować użytkowników, skłaniać ich do refleksji i tym samym dyskusji. Skoro już wiesz, że na Twitterze warto być aktywnym i zacząłeś udzielać się na profilach innych osób, spraw, by  inni też udzielali się pod Twoimi postami. Zadawaj pytania, komentuj aktualne wydarzenia (oczywiście te, które są związane z Twoją branżą). Jeżeli ktoś zareaguje na Twoje posty – odpowiedz mu, wejdź z nim w interakcję.

 

Nie ograniczaj się do świata online

 

To ważne, by nie skupiać się jedynie na budowaniu popularności w świecie online. Zadbaj o to, by reklamować swoje konto na Twitterze również offline. Niech odnośnik do Twojego konta znajdzie się na stronie internetowej, a nazwa profilu będzie uwzględniona również na ulotkach i innych materiałach reklamowych Twojej firmy.

 

Metoda małych kroków

 

Jak łatwo mogłeś zauważyć, nasze rady nie są bardzo skomplikowane. Dzięki temu możesz je szybko wprowadzić w życie. Zadbaj o częstotliwość publikowania postów, mów wszystkim o swoim koncie na Twitterze, używaj hashtagów, angażuj odbiorców i podejdź do tego wszystkiego w sposób kreatywny. W krótkim czasie może się okazać, że zaczęło przybywać Ci obserwatorów, a Ty jesteś na dobrej drodze do zdobycia popularności na Twitterze i sprawienia, by Twoje posty były udostępniane przez wiele osób. Przy okazji wspomożesz działania prowadzone w ramach pozycjonowania – same plusy!

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55