Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Filmy, książki, grafiki, definicje, reklamy. Kiedy szukamy czegoś w sieci istnieje niemal stuprocentowa pewność, że dostarczy nam tego Google. Najsłynniejsza wyszukiwarka staje się jednak powoli witryną wystawową internetowego monopolisty, która promuje jego usługi. To wszystko sprawia, że coraz trudniej być widocznym w organicznych wynikach wyszukiwania, gdyż zajmują one coraz mniej przestrzeni w SERP. A w rezultacie i pozycjonowanie wymaga coraz większego wysiłku.
Ma to zachęcić wszystkich internautów, a przede wszystkim przedsiębiorców do wykorzystania możliwości oferowanych przez Google, takich jak linki sponsorowane, widoczność w mapach, czy profil na G+.
Google zgarnia całą pulę
Wiele osób uważa, że Google wykorzystuje swoją pozycję na rynku internetowym i niemal zmusza internautów do korzystania ze swoich usług. Promocja ta jest coraz bardziej intensywna, co spotyka się z coraz większymi oznakami niezadowolenia i obawami, że wkrótce w wyszukiwarce będzie można znaleźć się tylko dzięki płatnym metodom. Wzrasta znaczenie kampanii AdWords, które mogą być prowadzone na niemal nieograniczoną skalę, nie tylko w samej wyszukiwarce, ale również w serwisie YouTube, na Gmailu czy licznych stronach partnerskich AdSense. Wzrasta również znaczenie tworzenia firmowych profilów na Google+ czy w usłudze Google Miejsca. Strony te również coraz częściej pojawiają się powyżej organicznych wyników wyszukiwania.
Nie przewijaj
Wydaje się, że Google robi wszystko, aby tylko internauta szukający czegoś w sieci nie użył rolki myszki. Wyniki, które pojawiają się na głównym ekranie SERP coraz częściej prowadzą do serwisów Google lub do stron korzystających z płatnych kampanii w Google. Korporacja z Mountain View stara się jak najlepiej dobierać wyniki wyszukiwania, abyśmy nie mieli już potrzeby korzystania z organicznych wyników znajdujących się niżej. Nie jest to jednak masowy trend i nadal profesjonalne pozycjonowanie stron przynosi ogromne korzyści. Warunek jest jeden – pozycjonowana strona musi być naprawdę wysokiej jakości, a zawarte na niej treści muszą w jak największym stopniu odpowiadać temu, czego szuka internauta. Wówczas nasza strona na pewno będzie często odwiedzana i nie grozi jej „wyszukiwarkowa śmierć”. Coraz częściej jednak przekonać się można, że o wiele mniejszym nakładem sił i czasu możemy zyskać ruch na stronie korzystając z usług oferowanych przez Google. Siłą rzeczy więc trend ten będzie się rozwijać, a przedsiębiorcy będą zmuszeni do promowania się w Google… za pomocą Google.
Źródło: Socialmediatoday
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: