Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Obecnie światowa liczba użytkowników Internetu wynosi ok 1,4 mld. W stosunku do całej ziemskiej populacji szacowanej na ok. 6,5 mld, widać, że jest to całkiem pokaźna suma. Prognozy IDC wskazują na szybki wzrost liczby pasjonatów Sieci – już niedługo ma ona wynosić ok. 1,9 mld.
Wzrost zainteresowania Internetem ma wiązać się również z różnicowaniem zachowań internautów – w wirtualnej przestrzeni można robić coraz więcej coraz ciekawszych i pożytecznych rzeczy. Możemy przecież nie tylko wysyłać maile oraz poszukiwać informacji, ale aktywniej oglądać video, grać w gry sieciowe, prowadzić blogi. Zwraca się również uwagę na wzrastającą skłonność do zakupów przez Internet. Inwestycje związane z biznesem w Sieci prawdopodobnie więc będą się mieć coraz lepiej.
Prognozy wskazują, że w 2012 roku grupa internetowych klientów może liczyć ponad 1 mld ludzi, a wydane za pośrednictwem Internetu pieniądze mogą osiągnąć niebagatelną sumę 1,2 bln dolarów. Dotyczy to nie tylko B2C, ale również B2B. Za 4 lata obroty na rynku biznesowym pomiędzy firmami w Internecie mają zwiększyć się aż dziesięciokrotnie do sumy 12,4 bln dolarów.
Reklama internetowa w prognozowanym badany okresie ma zwiększyć udział w rynku o ok 41,4 mld dolarów. Inwestycje na reklamę internetową mają wynosić w 2012 aż 106,6 mld dolarów.
Dla porównania podam, że telefonia komórkowa do roku 2012 będzie prawdopodobnie obsługiwać 50% światowego rynku – połowa ludności będzie aktywnie korzystać z mobilnych telefonów. Jeśliby porównywać 30-procentową prognozę udziału Internetu, to jest to dobry wynik, szczególnie, że Internet jest przecież młodszym medium – pierwszy komercyjny telefon komórkowy został wypuszczony na rynek w roku 1983, a użytkownicy Internetu zaczęli stawiać pierwsze kroki w Sieci ok. 12 lat później, w 1995 roku. Porównanie to pokazuje nie tylko, jak w przeciągu ostatnich kilkunastu lat technika wkroczyła w życie zwykłych ludzi, ale ilustruje również tendencję do coraz mocniejszej ekspansji technologicznej.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: