Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 17.07.2008

Za rok, za dzień, za chwilę…

Obecnie światowa liczba użytkowników Internetu wynosi ok 1,4 mld. W stosunku do całej ziemskiej populacji szacowanej na ok. 6,5 mld, widać, że jest to całkiem pokaźna suma. Prognozy IDC wskazują na szybki wzrost liczby pasjonatów Sieci – już niedługo ma ona wynosić ok. 1,9 mld.

Wzrost zainteresowania Internetem ma wiązać się również z różnicowaniem zachowań internautów – w wirtualnej przestrzeni można robić coraz więcej coraz ciekawszych i pożytecznych rzeczy. Możemy przecież nie tylko wysyłać maile oraz poszukiwać informacji, ale aktywniej oglądać video, grać w gry sieciowe, prowadzić blogi. Zwraca się również uwagę na wzrastającą skłonność do zakupów przez Internet. Inwestycje związane z biznesem w Sieci prawdopodobnie więc będą się mieć coraz lepiej.

Prognozy wskazują, że w 2012 roku grupa internetowych klientów może liczyć ponad 1 mld ludzi, a wydane za pośrednictwem Internetu pieniądze mogą osiągnąć niebagatelną sumę 1,2 bln dolarów. Dotyczy to nie tylko B2C, ale również B2B. Za 4 lata obroty na rynku biznesowym pomiędzy firmami w Internecie mają zwiększyć się aż dziesięciokrotnie do sumy 12,4 bln dolarów.

Reklama internetowa w prognozowanym badany okresie ma zwiększyć udział w rynku o ok 41,4 mld dolarów. Inwestycje na reklamę internetową mają wynosić w 2012 aż 106,6 mld dolarów.

Dla porównania podam, że telefonia komórkowa do roku 2012 będzie prawdopodobnie obsługiwać 50% światowego rynku – połowa ludności będzie aktywnie korzystać z mobilnych telefonów. Jeśliby porównywać 30-procentową prognozę udziału Internetu, to jest to dobry wynik, szczególnie, że Internet jest przecież młodszym medium – pierwszy komercyjny telefon komórkowy został wypuszczony na rynek w roku 1983, a użytkownicy Internetu zaczęli stawiać pierwsze kroki w Sieci ok. 12 lat później, w 1995 roku. Porównanie to pokazuje nie tylko, jak w przeciągu ostatnich kilkunastu lat technika wkroczyła w życie zwykłych ludzi, ale ilustruje również tendencję do coraz mocniejszej ekspansji technologicznej.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55