Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 31.03.2016

Z – nowa generacja, rodem z internetu

 

Zawsze online

 

Facebook, iPhone, Playstation to marki, które mają ogromny wpływ na wychowanie „Zetek”. Urodzone w latach 90-tych osoby żyją nowymi technologiami, znakomicie orientują się w gadżetach i innowacjach sprzętowych, zawsze są na czasie. Internet jest dla nich drugim domem, w którym czują się doskonale. Czerpią stamtąd wiedzę, znajdują kolejne źródła rozrywki i socjalizują się. Portale społecznościowe są dla nich tym, czym dla poprzednich pokoleń było podwórko – łączą się więc w grupy i poznają bliżej na gruncie wirtualnym, co jest dla nich dużo bardziej naturalne niż np. zawiązywanie więzi przy herbacie czy podczas wspólnego wyjścia na mecz. O ile generacja Y, choć również wychowana w dużej mierze przez nowe technologie, stara się zachować zdrową równowagę pomiędzy „wirtualem”, a „realem”, tak dla „Zetek” rzeczywistości te zlewają się w jedną.

 

Do góry nogami

 

Co to oznacza dla pracodawców i marketingowców? Według specjalistów, choć to wciąż tylko przewidywania i nie wiadomo w jakim stopniu okażą się słuszne, generacja Z może wywrócić rynek do góry nogami. Jest bowiem trudna do zrozumienia przez reklamodawców i ceni sobie własną prywatność, zdając sobie doskonale sprawę z tego w jaki sposób chronić własne dane i komu ich nie przekazywać. Dla osób prowadzących firmy z kolei może stanowić problem nie do przeskoczenia. Dlaczego? „Zetki” nie poszukują stabilności, lubią nowości i mają odwagę, by bezpośrednio mówić o problemach. Wprost, bez żadnych zahamowań. Są to osoby niezależne, które odpowiedź na każde pytanie potrafią znaleźć w internecie i chociaż są w pewnym sensie więźniami wirtualnej rzeczywistości, bez wątpienia jest ona dla nich bardzo przyjazna i pomocna. Ta niezależność wiąże się jednak z przyzwyczajeniem do luksusu i tym, że w razie problemu zwykle mogą liczyć na portfel rodziców. Co jednak stanie się, kiedy trzeba będzie radzić sobie samemu, także w realnej rzeczywistości? Odpowiedzcie sobie sami.

 

Oczywiście „Zetki” dopiero pojawią się na rynku pracy, dlatego nie wiadomo na ile ich umiejętność korzystania z nowych technologii oraz zasobów internetu będzie kluczem do sukcesu, a na ile przyczyni się do porażek i rozczarowań. Mówi się, że brak umiejętności prawidłowego funkcjonowaniu w życiu społecznym oraz uzależnienie od bycia mobilnym nie będzie korzystne ani dla tych młodych ludzi, ani dla pracodawców, którzy będą musieli zmagać się z podejściem do życia typu „jakoś to będzie” albo „tato pomoże”.

 

Źródła: natemat.pl, kariera.pracuj.pl, nowymarketing.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55