Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 10.01.2014

Yandex A.D. 2013 z punktu widzenia najpopularniejszych zapytań użytkowników

Było o Google – nie może nie być o Yandex. A niechaj googlowie wżdy postronni znają, iż Rosjanie nie gęsi, iż swoje własne zapytania mają.

Statystycy Yandex przygotowali krótkie zestawienie najczęściej wyszukiwanych fraz w mijającym roku, a także tych zapytań, które powoli znikają z obszaru zainteresowań osób korzystających z tej wyszukiwarki internetowej. Co ciekawe, z 1000 najpopularniejszych w 2012 roku, aż 900 pojawiło się na tej liście ponownie w roku 2013.

Rozrywka, rozrywka i jeszcze raz rozrywka

Na pierwszym miejscu pod koniec 2013 roku, z ogromną ilością zapytań sięgającą nawet 14 milionów w miesiącu, znalazła się fraza:

Майнкрафт

 

Czyli popularna gra Minecraft. Ciekawe, że obecnie Rosjanie wpisują jej nazwę głównie cyrylicą, a popularność wersji oryginalnej, angielskiej stale maleje. Jest to zresztą stały trend, widoczny chociażby w innym niezwykle popularnym wyrażeniu:

Инстаграм

Czyli znanym i lubianym serwisie Instagram. Również w tym przypadku znacznie popularniejsze jest wpisywanie nazwy ojczystym alfabetem.

Wśród innych najczęściej wpisywanych zapytań w Yandex znaleźć można „аватан” (internetowy program do prostej obróbki zdjęć), „WhatsApp„, „Viber” (mobilne komunikatory internetowe), „плейкаст” (portal pozwalający stworzyć muzyczne kartki pocztowe), a także… „мультиварка„, czyli wielofunkcyjne urządzenie kuchenne.

 

A tymczasem z drugiej strony zestawienia…

Czy ktoś jeszcze pamięta ICQ? Prosty i ogromnie popularny komunikator internetowy? No właśnie – coraz mniej osób poszukuje w Internecie informacji z nim związanych. Jest to ostrzeżenie i przykład, jak stosunkowo szybko można z samego szczytu spaść na samo dno… popularności w Yandex.

Stopniowo spada też zainteresowanie takimi markami jak „Ericsson” (dla niepamiętających – producent telefonów komórkowych) oraz Nokia, a także marek powiązanych z branżą: „Ovi„, „Xpressmusic” oraz właściwie porzuconej platformy „Symbian„.

W Rosji zauważyć można również powoli umierającą modę na korzystanie z opcji zakupów grupowych. Frazy typu „Групон„, czy „Купонатор” są coraz rzadziej wyszukiwane przez użytkowników.

Patrząc na przedstawione przez yandeksoidów statystyki stwierdzić można jedno: w Rosji, w minionym 2013 roku, zdecydowanie zwyciężyła… rozrywka. Gratulujemy i zazdrościmy dobrego samopoczucia.

* Wszystkie dane Yandex pochodzą z końca października.

Źródło: Blog Yandex

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55