Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Było o Google – nie może nie być o Yandex. A niechaj googlowie wżdy postronni znają, iż Rosjanie nie gęsi, iż swoje własne zapytania mają.
Statystycy Yandex przygotowali krótkie zestawienie najczęściej wyszukiwanych fraz w mijającym roku, a także tych zapytań, które powoli znikają z obszaru zainteresowań osób korzystających z tej wyszukiwarki internetowej. Co ciekawe, z 1000 najpopularniejszych w 2012 roku, aż 900 pojawiło się na tej liście ponownie w roku 2013.
Rozrywka, rozrywka i jeszcze raz rozrywka
Na pierwszym miejscu pod koniec 2013 roku, z ogromną ilością zapytań sięgającą nawet 14 milionów w miesiącu, znalazła się fraza:
„Майнкрафт”
Czyli popularna gra Minecraft. Ciekawe, że obecnie Rosjanie wpisują jej nazwę głównie cyrylicą, a popularność wersji oryginalnej, angielskiej stale maleje. Jest to zresztą stały trend, widoczny chociażby w innym niezwykle popularnym wyrażeniu:
„Инстаграм”
Czyli znanym i lubianym serwisie Instagram. Również w tym przypadku znacznie popularniejsze jest wpisywanie nazwy ojczystym alfabetem.
Wśród innych najczęściej wpisywanych zapytań w Yandex znaleźć można „аватан” (internetowy program do prostej obróbki zdjęć), „WhatsApp„, „Viber” (mobilne komunikatory internetowe), „плейкаст” (portal pozwalający stworzyć muzyczne kartki pocztowe), a także… „мультиварка„, czyli wielofunkcyjne urządzenie kuchenne.
A tymczasem z drugiej strony zestawienia…
Czy ktoś jeszcze pamięta ICQ? Prosty i ogromnie popularny komunikator internetowy? No właśnie – coraz mniej osób poszukuje w Internecie informacji z nim związanych. Jest to ostrzeżenie i przykład, jak stosunkowo szybko można z samego szczytu spaść na samo dno… popularności w Yandex.
Stopniowo spada też zainteresowanie takimi markami jak „Ericsson” (dla niepamiętających – producent telefonów komórkowych) oraz Nokia, a także marek powiązanych z branżą: „Ovi„, „Xpressmusic” oraz właściwie porzuconej platformy „Symbian„.
W Rosji zauważyć można również powoli umierającą modę na korzystanie z opcji zakupów grupowych. Frazy typu „Групон„, czy „Купонатор” są coraz rzadziej wyszukiwane przez użytkowników.
Patrząc na przedstawione przez yandeksoidów statystyki stwierdzić można jedno: w Rosji, w minionym 2013 roku, zdecydowanie zwyciężyła… rozrywka. Gratulujemy i zazdrościmy dobrego samopoczucia.
* Wszystkie dane Yandex pochodzą z końca października.
Źródło: Blog Yandex
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: