Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:55 min Ikona 28.08.2014

Wyższe pozycje stron działających na HTTPS w Google

Już od dłuższego czasu Google kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo w sieci. W czerwcu, na konferencji Google I/O 2014, Ilya Grigorik oraz Pierre Far przez ponad 45 minut wykładu omawiali dostępną technologię, konfigurację i zalecane rozwiązania dotyczące przenoszenia strony na jej bezpieczną wersję. „Coś” wisiało w SEO powietrzu…

Ogłoszona 6 sierpnia decyzja o podwyższeniu rankingu stron działających na zabezpieczonych domenach nie była więc dla uważnego obserwatora zajmującego się pozycjonowaniem specjalnym zaskoczeniem.

 

 

Nowy czynnik rankingowy:

działa w czasie rzeczywistym – od razu po zaindeksowaniu wersji HTTPS przez Google strona otrzymuje „bonus”,
działa na każdy URL z osobna – serwisy, których tylko część stron została zabezpieczonych, może liczyć na korzyści tylko dla stron HTTPS,
• rekomendowane przez Google narzędzie do zmiany adresu, dostępne w Google Webmaster Tools, na razie nie wspiera przejścia z HTTP na HTTPS – do czasu skorygowania tego błędu zaleca się wykorzystać przekierowania 301.

 

Trzęsienie ziemi?

 

Raczej delikatne tupnięcie nogą. Google usilnie promuje rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo serwisów internetowych i użytkowników, ale wprowadzona zmiana wpłynie na mniej niż 1% wszystkich stron w indeksie. Inne czynniki (jak np. wartościowe treści) są znacznie istotniejsze dla pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to raczej forma zachęty dla webmasterów do wykupienia certyfikatu SSL.

 

Mimo wszystko warto już teraz zainteresować się ewentualnym zabezpieczeniem swojej firmowej strony internetowej, aby w przyszłości być gotowym na migrację na wersję HTTPS.

 

Czy HTTPS jest dla wszystkich?

 

Według słów pracowników Google nie tylko sklepy internetowe, serwisy bankowe i inne strony, przechowujące dane użytkowników powinny wykupić certyfikat SSL. Również mniejsze portale, oferujące tylko treści, mają odnieść korzyść z posiadania bezpiecznej domeny.

 

Bezpieczna strona oznacza pewność:

 

dla właściciela – że prezentowane treści i układ wyglądają dokładnie tak jak tego chcemy (zmniejszone jest ryzyko np. umieszczenia niechcianych reklam),

dla użytkownika – że informacje zawarte na stronie rzeczywiście pochodzą od danego autora i są autentyczne (i nie zostały zmienione przez kogoś kto tylko się pod niego podszywa).

Jaki certyfikat wybrać?

Przede wszystkim powinien to być certyfikat, którego długość klucza szyfrowania wynosi co najmniej 2048-bit, dzięki czemu zapewni on maksymalne bezpieczeństwo naszej stronie internetowej. W następnej kolejności należy zdecydować, czy dla naszych potrzeb odpowiedni będzie certyfikat:
•    pojedynczy,
•    dla wielu domen o określonych adresach,
•    dla adresu z dynamicznymi subdomenami.

 

Jak zabrać się za przenosiny?

 

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, jak zwykle w pierwszej kolejności obowiązkiem jest wizyta na stronie z wytycznymi Google dotyczącymi zabezpieczania witryny. Znajdują się tam właściwie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące certyfikatów SSL oraz ich prawidłowej konfiguracji.

 

Najistotniejsze w tym względzie jest:

•   przekierowywanie stron za pomocą przekierowań 301,
•  używanie względnych adresów URL wewnątrz tej samej, bezpiecznej domeny,
•   używanie względnego protokołu w adresach URL innych domen,
• wykorzystanie serwera obsługującego HSTS, automatycznie informującego przeglądarkę, że powinna otworzyć wersję HTTPS, nawet jeśli użytkownik wprowadzi inny adres.

Obowiązkowo należy również korzystać z wytycznych dotyczących prawidłowego przenoszenia witryny ze zmianą URL-i. Pozwoli to uniknąć ewentualnych błędów i kosztownej straty pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Google poleca też przydatne (i darmowe) narzędzie do analizy konfiguracji SSL, z którego warto skorzystać po wprowadzeniu zmian: Qualys SSL Labs.

 

Bez rewolucji w pozycjonowaniu

 

Z pewnością wkrótce właściciele stron i webmasterzy zostaną zasypani ofertami kupna certyfikatów SSL. Nie warto jednak wykonywać gwałtownych ruchów – z pewnością nie jest to (przynajmniej na razie) rewolucja z punktu widzenia pozycjonowania. Wystarczy spokojnie obserwować sytuację i zdecydować się na zabezpieczenie swojej domeny tylko jeśli przyniesie to realne korzyści naszej stronie oraz jej użytkownikom.

A do tego czasu warto uważnie śledzić, czy Google nie zwiększy siły tego czynnika w ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania.

 

Źródła: Google Webmaster Central Blog, Pomoc Google dla Webmasterów – zabezpieczanie witryny, Pomoc Google dla Webmasterów – przeniesienie witryny, TheSEMPost.com, YouTube – HTTPS Everywhere

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55