Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Dokonując zakupów w sieci szukamy interesujących towarów i usług w wyszukiwarkach – oczywiste, aż banalne. Utarło się przy tym przekonanie, iż wyłącznie firmy oferujące swoje usługi w sprzedaży online powinny pozycjonować swoje serwisy lub korzystać z kampanii linków sponsorowanych.
Ale czy jest to słuszne twierdzenie?
Od niedawna na dobre ruszył sezon wakacyjny- czas wzmożonej pracy biur turystycznych, walki o każdego urlopowicza. TUI oraz ScanHoliday przeprowadziły badania wyłącznie na grupie Polaków, według których wynika, że aż 63% osób kupujących wycieczkę w tradycyjnym, stacjonarnym, biurze podróży, w pierwszej kolejności szukało odpowiedniej ofert dla siebie poprzez internet, a dokładniej wyszukiwarki internetowe!
Polacy nadal wolą dokonywać zakupów niektórych produktów w oddziałach stacjonarnych, jednak internet i wyszukiwarki są dla nich miejscem pierwszego kontaktu z ofertą firm oraz źródłem informacji o nich! Jak przewidują analitycy wraz z popularyzacją internetu w naszym kraju odsetek osób, które podczas procesu decyzyjnego będą korzystać wyłącznie ze źródeł offline będzie systematycznie malał z roku na rok.
Co warto podkreślić: 75% badanych wskazało na wyszukiwarki internetowe jako najbardziej efektywny sposób dotarcia do interesujących ich informacji i ofert biur turystycznych!
Niewiele mniej, bo 73% wskazało strony WWW firm z branży turystycznej jako miejsce skąd już czerpali konkretne informacje. Wniosek jest prosty: jeżeli Twoja firma da się znaleźć w wyszukiwarce, to nawet jeżeli klient nie złoży zamówienia online, to możesz niebawem spodziewać się go pod drzwiami Twojej firmy…
Badania te z powodzeniem można odnieść również do innych branż- dziś internauci poszukują sposobu na udane wakacje, ale jutro będą szukać ogrzewania, lekarza, fotografa, ubezpieczenia, wulkanizatora, czy mleka… i to w swoim mieście!
Źródło: SERP
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: