Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:05 min Ikona 30.11.2009

Wyświetla się, nie wyświetla…

Zainicjowanie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords nie niesie skutków podobnych do wydrukowania reklamy w gazecie (na szczęście, chociażby dlatego , że taka reklama przyciąga uwagę niewielu osób, a link – wręcz przeciwnie) – widoczność reklamy zależy od czegoś więcej, niż tylko umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. W gazecie żaden konkurencyjny reklamodawca nie zepchnie naszej reklamy na nieatrakcyjną stronę, w przestrzeni wyszukiwarki Google konkurencja jak najbardziej może zabiegać o wyrugowanie naszego linku z faworyzowanych przez internautów pozycji, czyli z pierwszej strony. Oczywiście, nie jest to argument na korzyść reklam gazetowych, bo o ich przesyceniu i utracie możliwości oddziaływania na odbiorcę napisano już sporo. Jest to argument na rzecz aktywnej pracy nad zapewnieniem reklamie widoczności adekwatnej do celów marketingowych. O miejsce to należy bowiem dbać, a potrzeba zapewnienia linkom widoczności przy każdorazowym wpisaniu zapytania kluczowego wymaga określonych działań. Kwota dziennego budżetu Każdy reklamodawca AdWords może określić limit dziennych wydatków na kliknięcia. Pozwala to przede wszystkim kontrolować koszty i wydatkować środki w ramach zaplanowanego budżetu na cała inwestycję reklamową. W momencie, gdy budżet jest mniejszy niż popularność reklamy, mierzona w liczbie potencjalnych wyświetleń i kliknięć, może on zostać wyczerpany, „wyklikany” w czasie krótszym, niż pożądany czas wyświetlania w danym dniu. Warto podkreślić, że to rosnąca liczba reklamodawców i zwiększająca się praktycznie z dnia na dzień konkurencyjność wyrażeń kluczowych wpływają na zmiany zaleceń optymalnych stawek dziennego budżetu. Opinia specjalisty AdWords dotycząca zmiany kwoty budżetu powinna być dla reklamodawcy wskazówką odnośnie strategii lokowania środków na kliknięcia. Harmonogram wyświetlania reklam Jedną z form zarządzania skutecznością kampanii linków jest ustalenie godzin wyświetlania reklam – znając swoją grupę docelową, można ocenić, o jakiej porze zasiada przed monitorem i jest skłonna do podejmowania decyzji zakupowych na podstawie wyszukanych ofert. W sytuacji, gdy reklamodawca chce operować określonym budżetem i nie jest możliwa zmiana stawki, zawężenie pory wyświetlania linków do najbardziej newralgicznych momentów pozwoli na wykorzystanie tego budżetu w potencjalnie najbardziej owocnym okresie. Dobór najpopularniejszych słów kluczowych Biznes niszowy to często prawdziwa żyła złota. Posiadanie unikatowego, atrakcyjnego produktu przyciąga rzesze konsumentów, zaspokajając ich dawne bądź na nowo zdefiniowane potrzeby. Słowa kluczowe dla kampanii linków, określające nowe lub unikalnie nazywane produkty i zjawiska, warto jednakże dobrze przemyśleć pod kątem popularności wśród internautów. Rzadko stosowane zapytania mogą w pierwszym satdium funkcjonowania nie powodować wyświetlania reklam. Naturalnym wyborem są w tej sytuacji słowa synonimiczne do kluczowych, charakteryzujące się wyższym stopniem ogólności i większą częstotliwością wpisywania przez internautów. W momencie, gdy nowe sformułowanie wejdzie do codziennego języka użytkowników, stanie się wyrażeniem kluczowym o dużej sile oddziaływania w wyszukiwarce. Odpowiednia stawka CPC Reklamy AdWords są wyświetlane na zasadzie licytacji stawek za kliknięcie (CPC). Ustawienie konkurencyjnej stawki za kliknięcie pozwoli na wyświetlanie reklam wysoko i często – oczywiście, w korelacji z dobrze dobraną stawką dziennego budżetu. Powyżej opisane możliwe powody niewyświetlania bądź rotacyjnego wyświetlania reklam Adwords w zasadzie wyczerpują katalog przyczyn. Wybór odpowiedniej strategii reagowania zależy zawsze od priorytetów reklamodawcy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55