Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Od czasu powstania Facebook’a jego właściciele wielokrotnie zmieniali zasady funkcjonowania serwisu. Teraz ogłosili swój najnowszy pomysł na opłaty za wysyłanie wiadomości. Dobra wiadomość jest taka, że dotyczy to tylko wiadomości wysyłanych do osób spoza listy naszych znajomych.
Możliwość wysłania wiadomości do nieznajomego istniała od zawsze, jednak takie maile trafiały nie do skrzynki odbiorczej adresata, a do folderu „wiadomości inne”. To stwarzało ryzyko, że mogły one zostać niezauważone nawet przez kilka miesięcy.
Już w połowie grudnia Internet obiegła informacja, że Facebook ma w planach wprowadzić opłatę w wysokości 1 dolara za wysłanie wiadomości do nieznajomego. Teraz ta stawka wzrosła do… 100 dolarów! Po wniesieniu opłaty wiadomość ma pojawić się nie w folderze „inne”, a tradycyjnie w skrzynce odbiorczej.
Pierwsze testy cierpliwości użytkowników już miały miejsce. W momencie wysyłania wiadomości do kogoś spoza listy znajomych wybrane osoby otrzymały komunikaty o konieczności uiszczenia za tę usługę opłaty w wysokości 100 dolarów. To cena za pewność, że nasza wiadomość zostanie odczytana.
W Internecie już podnoszą się głosy, że kolejne opłaty będą stopniowo zniechęcać użytkowników portalu, a tego typu rozwiązania to początek końca legendy Facebook’a. Złośliwi twierdzą, że niebawem nawet logowanie do systemu stanie się płatne.
Nie brakuje jednak również zwolenników pomysłu, którzy upatrują w nim metody na spam od nieznajomych. Zbyt tanie opłaty mogłyby ich zdaniem przyczynić się do zasypania naszych skrzynek odbiorczych setkami niechcianych wiadomości, na przykład reklamowych.
Póki co, nowa funkcja jest w trakcie testów. Jeśli sprawdzi się, to kto wie, jaki będzie następny krok twórców najpopularniejszego serwisu społecznościowego na Świecie. Obecnie Facebook liczy ponad 1 miliard użytkowników.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: