Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 07.01.2013

„Wyślij wiadomość za 100 dolarów”, czyli nowe rozwiązania na Facebooku

Od czasu powstania Facebook’a jego właściciele wielokrotnie zmieniali zasady funkcjonowania serwisu. Teraz ogłosili swój najnowszy pomysł na opłaty za wysyłanie wiadomości. Dobra wiadomość jest taka, że dotyczy to tylko wiadomości wysyłanych do osób spoza listy naszych znajomych.

Możliwość wysłania wiadomości do nieznajomego istniała od zawsze, jednak takie maile trafiały nie do skrzynki odbiorczej adresata, a do folderu „wiadomości inne”. To stwarzało ryzyko, że mogły one zostać niezauważone nawet przez kilka miesięcy.

Już w połowie grudnia Internet obiegła informacja, że Facebook ma w planach wprowadzić opłatę w wysokości 1 dolara za wysłanie wiadomości do nieznajomego. Teraz ta stawka wzrosła do… 100 dolarów! Po wniesieniu opłaty wiadomość ma pojawić się nie w folderze „inne”, a tradycyjnie w skrzynce odbiorczej.

Pierwsze testy cierpliwości użytkowników już miały miejsce. W momencie wysyłania wiadomości do kogoś spoza listy znajomych wybrane osoby otrzymały komunikaty o konieczności uiszczenia za tę usługę opłaty w wysokości 100 dolarów. To cena za pewność, że nasza wiadomość zostanie odczytana.

W Internecie już podnoszą się głosy, że kolejne opłaty będą stopniowo zniechęcać użytkowników portalu, a tego typu rozwiązania to początek końca legendy Facebook’a. Złośliwi twierdzą, że niebawem nawet logowanie do systemu stanie się płatne.

Nie brakuje jednak również zwolenników pomysłu, którzy upatrują w nim metody na spam od nieznajomych. Zbyt tanie opłaty mogłyby ich zdaniem przyczynić się do zasypania naszych skrzynek odbiorczych setkami niechcianych wiadomości, na przykład reklamowych.

Póki co, nowa funkcja jest w trakcie testów. Jeśli sprawdzi się, to kto wie, jaki będzie następny krok twórców najpopularniejszego serwisu społecznościowego na Świecie. Obecnie Facebook liczy ponad 1 miliard użytkowników.

Źródło: Chip.pl, Gazeta.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55