Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 13.10.2015

Wyraź swoje emocje na Facebooku!

Przez długi czas na Facebooku królował wyłącznie jeden przycisk, za pomocą którego można było wyrazić fakt, że informacja jest przez nas odbierana w sposób bardzo pozytywny. Jednakże ze strony internautów zaczęły napływać coraz bardziej nasilone informacje, jakby było to zbyt mało. Jak bowiem reagować na smutne czy przerażające wiadomości? Czy popularny „like” oznacza w tym wypadku solidarność, czy jednak jest nie na miejscu?

 

Lubię – nie lubię

 

Pierwszy pomysł ekipy Marka Zuckerberga był oczywisty – skoro coś lubimy, możemy również nie lubić. Takie proste przełożenie okazało się jednak niewystarczające. Twórcy mieli bowiem na myśli przede wszystkim empatyczne wyrażanie współczucia, zdawali sobie jednak sprawę z tego, że odbiorcy mogą wykorzystać nowy przycisk w zupełnie inny sposób. W wyniku głębszych przemyśleń pojawiły się zatem pewne obawy – czy odwrócony kciuk nie stanie się  narzędziem do szerzenia nienawiści? Czy naszych osi czasu nie zaleje fala wzajemnej niechęci?

 

Reakcje

 

Rozwiązaniem tego typu problemów mają okazać się reakcje, czyli najnowszy pomysł twórców kultowego serwisu społecznościowego. Według aktualnych danych, o których donosi hiszpański Engadget, od kilku dni trwają testy, podczas których nową funkcję sprawdzają Irlandczycy i Hiszpanie. Jeżeli zakończą się one powodzeniem, to niebawem każdy z nas zobaczy na swoim profilu siedem symboli, które pozwolą na solidaryzowanie się ze znajomymi i ocenianie różnorodnych informacji na bardzo wiele sposobów.

Czym tak naprawdę są zapowiadane reakcje? To grafiki, które mają w prosty sposób wyrazić nasze emocje i pokazać, co tak naprawdę czujemy w związku z zaistniałą sytuacją. Obok dotychczasowego „lubię to” pojawią się zatem symbole wyrażające miłość, radość, zadowolenie, podziw, smutek oraz złość.

 

Wygląda na to, że przed nami zupełnie nowy okres w historii tego medium społecznościowego. Nadchodzi czas, w którym na profilu, tak jak w realnym życiu, będziemy mogli posługiwać się całą gamą emocji. Co zrobimy z tą możliwością?

 

Źródła: https://socialpress.pl/2015/10/facebook-testuje-nowa-funkcje-ma-zastapic-przycisk-lubie-to/ http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/reakcje-na-facebooku-251893 http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2015/41/facebook-testuje-reakcje-przycisk-jak-lubie-to-ale-z-wieksza-liczba-opcji.aspx

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55