Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Przez długi czas na Facebooku królował wyłącznie jeden przycisk, za pomocą którego można było wyrazić fakt, że informacja jest przez nas odbierana w sposób bardzo pozytywny. Jednakże ze strony internautów zaczęły napływać coraz bardziej nasilone informacje, jakby było to zbyt mało. Jak bowiem reagować na smutne czy przerażające wiadomości? Czy popularny „like” oznacza w tym wypadku solidarność, czy jednak jest nie na miejscu?
Pierwszy pomysł ekipy Marka Zuckerberga był oczywisty – skoro coś lubimy, możemy również nie lubić. Takie proste przełożenie okazało się jednak niewystarczające. Twórcy mieli bowiem na myśli przede wszystkim empatyczne wyrażanie współczucia, zdawali sobie jednak sprawę z tego, że odbiorcy mogą wykorzystać nowy przycisk w zupełnie inny sposób. W wyniku głębszych przemyśleń pojawiły się zatem pewne obawy – czy odwrócony kciuk nie stanie się narzędziem do szerzenia nienawiści? Czy naszych osi czasu nie zaleje fala wzajemnej niechęci?
Rozwiązaniem tego typu problemów mają okazać się reakcje, czyli najnowszy pomysł twórców kultowego serwisu społecznościowego. Według aktualnych danych, o których donosi hiszpański Engadget, od kilku dni trwają testy, podczas których nową funkcję sprawdzają Irlandczycy i Hiszpanie. Jeżeli zakończą się one powodzeniem, to niebawem każdy z nas zobaczy na swoim profilu siedem symboli, które pozwolą na solidaryzowanie się ze znajomymi i ocenianie różnorodnych informacji na bardzo wiele sposobów.
Czym tak naprawdę są zapowiadane reakcje? To grafiki, które mają w prosty sposób wyrazić nasze emocje i pokazać, co tak naprawdę czujemy w związku z zaistniałą sytuacją. Obok dotychczasowego „lubię to” pojawią się zatem symbole wyrażające miłość, radość, zadowolenie, podziw, smutek oraz złość.
Wygląda na to, że przed nami zupełnie nowy okres w historii tego medium społecznościowego. Nadchodzi czas, w którym na profilu, tak jak w realnym życiu, będziemy mogli posługiwać się całą gamą emocji. Co zrobimy z tą możliwością?
Źródła: https://socialpress.pl/2015/10/facebook-testuje-nowa-funkcje-ma-zastapic-przycisk-lubie-to/ http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/reakcje-na-facebooku-251893 http://www.komputerswiat.pl/nowosci/internet/2015/41/facebook-testuje-reakcje-przycisk-jak-lubie-to-ale-z-wieksza-liczba-opcji.aspx
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: