Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Tylko sprawdzonego przepisu kulinarnego nie trzeba udoskonalać przez lata… Na Internet nie ma jednej, prostej i sprawdzonej recepty, na sukces w Sieci – jedynie słusznej metody. Regułą jest tylko ciągła zmiana – szczególnie zdawać sobie z tego sprawę muszą marketerzy i specjaliści zainteresowani pozycjonowaniem.
Jakie „lekcje Internetu” warto powtarzać decydując się na pozycjonowanie?
Na przykład, o skutkach niereformowalnego podejścia do słów kluczowych. Pisaliśmy dawniej i całkiem niedawno o znaczeniu doboru słów kluczowych dla osiągnięcia dużej liczny konwersji.
Codzienna praktyka w internetowym biznesie pokazuje, że myślenie tylko tym, by być na konkretnej pozycji na konkretne, tylko i wyłącznie ogólne słowo kluczowe, może zwieść na manowce. Bo SEO powinno przynosić zwiększenie dochodów – a te wymagają konwersji. Tak zwane „długie ogony”, rozbudowane frazy kluczowe, wciąż jeszcze wśród wielu osób niedoceniane – mają niezwykłą „siłę rażenia” w marketingu – pozwalają dać się znaleźć na zapytania unikalne od internauty, któremu chodzi naprawdę o zakup.
Drugą ważką kwestią jest tworzenie strony, jej kodu i contentu. Istnieją serwisy biznesowe dopięte na ostatni guzik – profesjonalne, atrakcyjne, ciekawe i zachęcające do nawiązania współpracy. Jednak taka doskonałość wymaga zmian – przy rozpoczynaniu pozycjonowania, i już zawsze. Przy startowaniu z SEO cały wysiłek podejmą pozycjonerzy. Wystarczy zastosować się do zaleceń, które w przypadku rzetelnej firmy będą na pewno szczegółowe i pozwolą na modernizację strony pod kątem standardów globalnych.
I kwestia coraz bardziej paląca na tle dynamicznego rozwoju sieci i rosnącego znaczenia wartościowych, unikalnych treści: strona musi żyć. Tekst, opisy, historia firmy, komunikaty dla klientów i kontrahentów muszą być aktualizowane. Postawienie kropki nad „i” nad tekstem na stronie nie powinno nigdy nastąpić – chyba, że nie zależy nam na jej jakości (przekładającej się na widoczność i handlowy oddźwięk). Jak często treść aktualizować? Jak często cokolwiek w firmie się zmienia, na rynku i w oczekiwaniach klientów… są zalecenia, by robić aktualizacje nawet do 3 razy w tygodniu – jest to naturalnie łatwiejsze w przypadku złożonych witryn z wieloma podstronami i bogatymi w zróżnicowaną treść. Ogólna wskazówka jest na pewno taka: strona musi żyć. To nie jest plakat nalepiony na słupie ogłoszeniowym, ale środowisko, w którym klient ma mieć ochotę nawiązać interakcję.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: