Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 16.06.2021

Wsparcie serwisów internetowych w obliczu zmian algorytmów Google

Google już w listopadzie 2020 roku informował o planowanej na 2021 rok zmianie w rankingu stron w wyszukiwarce. Jej głównym założeniem było wprowadzenie nowego czynnika rankingowego Core Web Vitals, o czym pisaliśmy szerzej w specjalnym wpisie na blogu, który omawiał czym jest aktualizacja Page Experience. Kilka tygodni temu, 19 kwietnia Google w poście na swojej stronie przekazał komunikat o planowanej dacie aktualizacji swojego algorytmu, już uwzględniającego Core Web Vitals. Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Google wdrożenie będzie następować stopniowo od połowy czerwca 2021 roku. Ta zmiana to doskonały pretekst, żebyśmy mogli przybliżyć Wam nieco kulisy jak działamy w obliczu testów Google czy aktualizacji algorytmów.

Algorytm pod kontrolą!

Rozwój Sunrise System pokrywa się z rozwojem branży pozycjonowania w Polsce, dlatego możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nie jedną zmianę algorytmów obserwowaliśmy. Właśnie dzięki temu doświadczeniu wiemy jak ważne jest monitorowanie procesów zachodzących na stronach www. Stały nadzór pozwala wychwycić zmiany w różnych parametrach witryn internetowych i analizować jak wpływają one na ranking stron wyszukiwarki Google czy ruch na stronie.  Obserwujemy, na bazie sprawdzonych domen i witryn klientów zewnętrznych, czy doszło do wahnięć w wynikach wyszukiwania np. wskutek testów czy aktualizacji, o których gigant z Mountain View nie udzielił jeszcze informacji w oficjalnych kanałach komunikacji.

Nie jest bowiem tajemnicą, że Google stale prowadzi testy, aby jak najlepiej dopasować wyniki do zapytań i intencji użytkowników. Minęły czasy, gdy aktualizacja algorytmu pojawiała się raz na kilkanaście miesięcy i mogła wywrócić strategię pozycjonowania do góry nogami. Dlaczego? Google coraz bardziej idzie w kierunku wyszukiwania semantycznego.  Zwraca coraz większą uwagę na jeszcze lepsze dopasowanie wyszukiwarki do potrzeb odbiorców, co generuje częste zmiany w różnych obszarach.

„Monitoring wszelkich ważnych aspektów zarówno dotyczących stron Klientów, jak i środowiska Google jest u nas wielopoziomowy. Korzystamy nie tylko z ogólnodostępnych narzędzi znanych w całej branży, ale również wspieramy nasze działania o własne narzędzia. Mamy niewątpliwy komfort analizować dane naprawdę dużej grupy stron naszych Klientów, a te przynoszą wiele ważnych informacji. Naturalnie śledzimy wszelkie nowinki i zmiany w obszarze SEO nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim za granicą. Warto pamiętać, że niektóre z nich mogą docierać do nas z opóźnieniem lub zupełnie przeciwnie – być testowane na naszym podwórku. Dlatego tak ważna jest dywersyfikacja źródeł informacji, a przede wszystkim właśnie analiza dokładnych danych stron naszych Klientów.”

 –  Kamil Szczech, Menedżer ds. SEO

Nie zawsze wahnięcia parametrów mają decydujące znaczenie dla całego ruchu na danej stronie internetowej, dopiero weryfikacja wszystkich istotnych wskaźników wraz z analizą ich powiązań między sobą daje wiarygodny obraz kondycji strony i wskazuje właściwy kierunek działań.

Parametry na oku!

Toczące się w tle niemal stale usprawnienia wyszukiwarki mogą wpływać na chwilowe wahnięcia niektórych parametrów strony. Wśród wskaźników, które wydają się być szczególnie interesujące dla właścicieli witryn, można wyróżnić takie parametry jak:

  • liczba wyświetleń strony – która informuje, ile razy link do danej witryny pojawił się na liście z wynikami wyszukiwania
  • liczba kliknięć strony – która informuje, ile razy dana witryna została odwiedzona przez użytkowników
  • liczba fraz, na które wyświetla się strona – która informuje, na jak dużo wyrażeń kluczowych dana witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania
  • pozycja – która informuje o względnym rankingu pozycji danego linku w Google.
Możemy je monitorować dzięki analizom i obserwacjom po stronie menedżerów SEO, z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi.

Jedyną stałą jest zmiana

Google przyzwyczaił nas do zmian algorytmicznych, na które twórcy stron nie mają wpływu, ponieważ podyktowane są potrzebami odbiorców. W wyniku testów czy aktualizacji istnieje zarówno szansa na wzrosty wskaźników, jak też ryzyko spadków pozycji strony czy liczby wyświetleń witryny. Dzieje się tak dlatego, że nawet Google nie wie na 100% jak zachowa się ranking, dopóki aktualizacja nie zostanie wdrożona. Przy planowanej optymalizacji serwisu oraz stałym monitorowaniu parametrów strony możliwe jest szybkie reagowanie na wahania parametrów. Może to zwiększyć odporność serwisu na zmiany algorytmiczne, których jest coraz więcej, a ich obserwowanie i śledzenie wymaga czasu oraz stosowania zaawansowanych narzędzi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023

Jak reklamować się na TikToku?

Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55