Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Google już w listopadzie 2020 roku informował o planowanej na 2021 rok zmianie w rankingu stron w wyszukiwarce. Jej głównym założeniem było wprowadzenie nowego czynnika rankingowego Core Web Vitals, o czym pisaliśmy szerzej w specjalnym wpisie na blogu, który omawiał czym jest aktualizacja Page Experience. Kilka tygodni temu, 19 kwietnia Google w poście na swojej stronie przekazał komunikat o planowanej dacie aktualizacji swojego algorytmu, już uwzględniającego Core Web Vitals. Zgodnie z oficjalnym stanowiskiem Google wdrożenie będzie następować stopniowo od połowy czerwca 2021 roku. Ta zmiana to doskonały pretekst, żebyśmy mogli przybliżyć Wam nieco kulisy jak działamy w obliczu testów Google czy aktualizacji algorytmów.
Rozwój Sunrise System pokrywa się z rozwojem branży pozycjonowania w Polsce, dlatego możemy z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że nie jedną zmianę algorytmów obserwowaliśmy. Właśnie dzięki temu doświadczeniu wiemy jak ważne jest monitorowanie procesów zachodzących na stronach www. Stały nadzór pozwala wychwycić zmiany w różnych parametrach witryn internetowych i analizować jak wpływają one na ranking stron wyszukiwarki Google czy ruch na stronie. Obserwujemy, na bazie sprawdzonych domen i witryn klientów zewnętrznych, czy doszło do wahnięć w wynikach wyszukiwania np. wskutek testów czy aktualizacji, o których gigant z Mountain View nie udzielił jeszcze informacji w oficjalnych kanałach komunikacji.
Nie jest bowiem tajemnicą, że Google stale prowadzi testy, aby jak najlepiej dopasować wyniki do zapytań i intencji użytkowników. Minęły czasy, gdy aktualizacja algorytmu pojawiała się raz na kilkanaście miesięcy i mogła wywrócić strategię pozycjonowania do góry nogami. Dlaczego? Google coraz bardziej idzie w kierunku wyszukiwania semantycznego. Zwraca coraz większą uwagę na jeszcze lepsze dopasowanie wyszukiwarki do potrzeb odbiorców, co generuje częste zmiany w różnych obszarach.
„Monitoring wszelkich ważnych aspektów zarówno dotyczących stron Klientów, jak i środowiska Google jest u nas wielopoziomowy. Korzystamy nie tylko z ogólnodostępnych narzędzi znanych w całej branży, ale również wspieramy nasze działania o własne narzędzia. Mamy niewątpliwy komfort analizować dane naprawdę dużej grupy stron naszych Klientów, a te przynoszą wiele ważnych informacji. Naturalnie śledzimy wszelkie nowinki i zmiany w obszarze SEO nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim za granicą. Warto pamiętać, że niektóre z nich mogą docierać do nas z opóźnieniem lub zupełnie przeciwnie – być testowane na naszym podwórku. Dlatego tak ważna jest dywersyfikacja źródeł informacji, a przede wszystkim właśnie analiza dokładnych danych stron naszych Klientów.”
– Kamil Szczech, Menedżer ds. SEO
Nie zawsze wahnięcia parametrów mają decydujące znaczenie dla całego ruchu na danej stronie internetowej, dopiero weryfikacja wszystkich istotnych wskaźników wraz z analizą ich powiązań między sobą daje wiarygodny obraz kondycji strony i wskazuje właściwy kierunek działań.
Toczące się w tle niemal stale usprawnienia wyszukiwarki mogą wpływać na chwilowe wahnięcia niektórych parametrów strony. Wśród wskaźników, które wydają się być szczególnie interesujące dla właścicieli witryn, można wyróżnić takie parametry jak:
Google przyzwyczaił nas do zmian algorytmicznych, na które twórcy stron nie mają wpływu, ponieważ podyktowane są potrzebami odbiorców. W wyniku testów czy aktualizacji istnieje zarówno szansa na wzrosty wskaźników, jak też ryzyko spadków pozycji strony czy liczby wyświetleń witryny. Dzieje się tak dlatego, że nawet Google nie wie na 100% jak zachowa się ranking, dopóki aktualizacja nie zostanie wdrożona. Przy planowanej optymalizacji serwisu oraz stałym monitorowaniu parametrów strony możliwe jest szybkie reagowanie na wahania parametrów. Może to zwiększyć odporność serwisu na zmiany algorytmiczne, których jest coraz więcej, a ich obserwowanie i śledzenie wymaga czasu oraz stosowania zaawansowanych narzędzi.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: