Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 16.03.2016

Wpływ reklam online na zakupy offline, czyli nowe narzędzia pomiarowe Facebooka

W jaki sposób reklama online przekłada się na decyzje zakupowe konsumentów w świecie offline? To pytanie z pewnością zadają sobie sprzedawcy na całym świecie, gdyż jak wiadomo mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, w dalszym ciągu to właśnie tradycyjne zakupy generują największą część zysków. Portal społecznościowy Facebook nie przestaje udoskonalać swoich narzędzi chcąc udostępnić reklamodawcom szczegółowe informacje na temat tego, jak wyświetlenia treści w sferze online przekładają się na zakupy w tak zwanym realu.

 

 

Znana już marketerom sieć reklamowa Facebooka, czyli platforma Atlas umożliwiająca śledzenie poczynań użytkowników tego medium społecznego, stale rozwija swoje funkcjonalności o nowe narzędzia pomiarowe. Co ich wprowadzenie oznacza dla sprzedawców oraz jaki będzie ich wpływ na dotychczasową analizę reklamy online? Oto kilka informacji na temat trzech planowanych nowości.

 

Offline Actions, czyli pomost pomiędzy światem online a offline

Narzędzie pomiarowe Offline Actions samo w sobie nie jest żadną nowością, natomiast Facebook postanowił rozszerzyć je o kilka dodatkowych funkcji. Do tej pory sprzedawcy analizowali związek zachodzący pomiędzy reklamami online a faktyczną sprzedażą offline wykorzystując w tym celu platformę Atlas. Po wprowadzeniu nowych funkcjonalności narzędzie Offline Actions umożliwia przesłanie danych z POS czyli produktów wpierających sprzedaż (point- of- sale), na podstawie których dokonuje szybkiej analizy wpływu reklam online na zakupy w trybie offline. Dzięki temu reklamodawcy są w stanie dostrzec połączenia pomiędzy działaniami marki w Internecie a ich wpływem na sytuację w sklepach stacjonarnych.

 

 

Path to Conversion – kręte drogi do uzyskania konwersji

Kolejne narzędzie wprowadzane przez Facebooka ma na celu określenie drogi, którą reklama online dociera do konsumentów przy pomocy takich urządzeń jak smartphone, komputer czy tablet, jeszcze zanim dojdzie do konwersji, czyli pożądanego działania ze strony użytkownika. Przewagą narzędzia Path to Conversion nad plikami cookies jest fakt, że dociera ono również do platform mobilnych, dzięki czemu daje możliwość porównania działań użytkowników portalu wykonywanych na różnych urządzeniach.

Video Ad Serving – wpływ materiałów wideo na konsumpcję

Dzięki temu narzędziu reklamodawcy w prostszy i bardziej interesujący (dla konkretnych użytkowników) sposób, mogą opowiedzieć historię swojej marki, a następnie zmierzyć efekty uzyskane na kilku różnych urządzeniach. Innymi słowy funkcja Video Ad Serving będzie umożliwiała śledzenie zmian w nawykach użytkowników różnorodnych urządzeń, pod względem sposobu odbierania przez nich tych samych materiałów wideo.

 

Czy nowe narzędzia pomiarowe Facebooka będą rewolucją w kwestii analizy reklam internetowych? Jakie wnioski wyciągną z nich reklamodawcy? Odpowiedzi na te pytania z pewnością pojawią się z czasem. Pewne jest jedno – aby osiągnąć sukces marketingowy, należy w pełni korzystać z możliwości, które dają nam media cyfrowe.

 

Źródła: atlassolutions.com; Socialpress; Nowy Marketing; Dziennik Internautów

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55