Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W jaki sposób reklama online przekłada się na decyzje zakupowe konsumentów w świecie offline? To pytanie z pewnością zadają sobie sprzedawcy na całym świecie, gdyż jak wiadomo mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, w dalszym ciągu to właśnie tradycyjne zakupy generują największą część zysków. Portal społecznościowy Facebook nie przestaje udoskonalać swoich narzędzi chcąc udostępnić reklamodawcom szczegółowe informacje na temat tego, jak wyświetlenia treści w sferze online przekładają się na zakupy w tak zwanym realu.
Znana już marketerom sieć reklamowa Facebooka, czyli platforma Atlas umożliwiająca śledzenie poczynań użytkowników tego medium społecznego, stale rozwija swoje funkcjonalności o nowe narzędzia pomiarowe. Co ich wprowadzenie oznacza dla sprzedawców oraz jaki będzie ich wpływ na dotychczasową analizę reklamy online? Oto kilka informacji na temat trzech planowanych nowości.
Offline Actions, czyli pomost pomiędzy światem online a offline
Narzędzie pomiarowe Offline Actions samo w sobie nie jest żadną nowością, natomiast Facebook postanowił rozszerzyć je o kilka dodatkowych funkcji. Do tej pory sprzedawcy analizowali związek zachodzący pomiędzy reklamami online a faktyczną sprzedażą offline wykorzystując w tym celu platformę Atlas. Po wprowadzeniu nowych funkcjonalności narzędzie Offline Actions umożliwia przesłanie danych z POS czyli produktów wpierających sprzedaż (point- of- sale), na podstawie których dokonuje szybkiej analizy wpływu reklam online na zakupy w trybie offline. Dzięki temu reklamodawcy są w stanie dostrzec połączenia pomiędzy działaniami marki w Internecie a ich wpływem na sytuację w sklepach stacjonarnych.
Path to Conversion – kręte drogi do uzyskania konwersji
Kolejne narzędzie wprowadzane przez Facebooka ma na celu określenie drogi, którą reklama online dociera do konsumentów przy pomocy takich urządzeń jak smartphone, komputer czy tablet, jeszcze zanim dojdzie do konwersji, czyli pożądanego działania ze strony użytkownika. Przewagą narzędzia Path to Conversion nad plikami cookies jest fakt, że dociera ono również do platform mobilnych, dzięki czemu daje możliwość porównania działań użytkowników portalu wykonywanych na różnych urządzeniach.
Video Ad Serving – wpływ materiałów wideo na konsumpcję
Dzięki temu narzędziu reklamodawcy w prostszy i bardziej interesujący (dla konkretnych użytkowników) sposób, mogą opowiedzieć historię swojej marki, a następnie zmierzyć efekty uzyskane na kilku różnych urządzeniach. Innymi słowy funkcja Video Ad Serving będzie umożliwiała śledzenie zmian w nawykach użytkowników różnorodnych urządzeń, pod względem sposobu odbierania przez nich tych samych materiałów wideo.
Czy nowe narzędzia pomiarowe Facebooka będą rewolucją w kwestii analizy reklam internetowych? Jakie wnioski wyciągną z nich reklamodawcy? Odpowiedzi na te pytania z pewnością pojawią się z czasem. Pewne jest jedno – aby osiągnąć sukces marketingowy, należy w pełni korzystać z możliwości, które dają nam media cyfrowe.
Źródła: atlassolutions.com; Socialpress; Nowy Marketing; Dziennik Internautów
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: