Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 12.04.2011

Wpływ Miejsc Google na pozycjonowanie

Celem zespołu Google jest przedstawianie internautom możliwie jak najlepszych rezultatów, tzn. takich, jakich oczekiwałby każdy z nich, poszukując konkretnej informacji. W związku z tym możemy obserwować ciągłe zmiany w sposobie wyświetlania wyników w wyszukiwarce Google. Najznamienitszym tego przykładem jest pojawienie się tzw. hybryd, będących połączeniem wyników naturalnych z wizytówkami utworzonymi w miejscach Google.

Z czego wynikają zmiany w wyszukiwarce podczas poszukiwania haseł związanych z nazwami miejscowości? Czym spowodowane są ostatnie modyfikacje? Jaki mają one wpływ na sam proces pozycjonowania?

 

Wyniki hybrydowe

 

Celem pojawienia się wyników hybrydowych jest wyróżnienie firm faktycznie związanych z konkretnym miastem. Kiedyś każda strona mogła osiągnąć wysokie pozycje na hasła z nazwami miejscowości, w których nie posiadała siedziby czy oddziałów. Takie rozwiązanie powodowało wielokrotnie wprowadzanie użytkowników w błąd.

Google, chcąc poprawić jakość świadczonych usług, postanowiło połączyć wyniki naturalne z wizytówkami utworzonymi w miejscach Google. Dzięki takim zmianom użytkownik otrzymuje jeszcze precyzyjniejsze rezultaty dla szukanych fraz.

Sam Matt Cutts tłumaczy, że Miejsca Google i wyszukiwanie lokalne przeznaczone są do pokazywania rzetelnych informacji o firmach z obszaru, który zdefiniował sam użytkownik.

 
 
Dlatego chcąc zaistnieć na wyrażenia połączone z nazwą miejscowości powinniśmy posiadać wizytówkę w miejscach Google. Jej weryfikacja potwierdza istnienie firmy lub jej oddziałów w podanym mieście. Dzięki temu nasza strona będzie brana pod uwagę w wyświetlanych wynikach hybrydowych.

Oczywiście sam wpis nie wystarczy, by pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to szereg różnorodnych czynności, które należy podjąć w celu osiągnięcia zadowalających pozycji. Dobry wpis w miejscach Google to jeden z elementów niezbędnych do zdobycia pierwszych miejsc.

W takiej sytuacji pojawia się pytanie czy istnieje możliwość osiągnięcia wysokich pozycji na frazy z nazwami miast, w których nie mamy siedziby. Tutaj również Matt Cutts udziela odpowiedzi: Rywalizacja może mieć miejsce tylko w ogólnych wynikach wyszukiwania. Strony firm z danego miasta będą zawsze lepiej oceniane od pozostałych witryn.

Dlatego warto pozycjonować się na frazy związane z miastem, w którym znajduje się nasza siedziba. Właśnie tam mamy największe szanse zaistnieć. Jeśli zasięg naszej działalności jest bardzo szeroki, a nie posiadamy oddziałów w różnych miastach lepiej skupić się na pozycjonowaniu na frazy bardziej konkurencyjne, ale globalne, nieokreślające jednoznacznie terenu działalności.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55