Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zima bardziej niż jakakolwiek inna pora roku skłania do marzeń o gorących piaskach i morskiej bryzie na dalekich wyspach. Dzięki Internetowi łatwiej niż kiedykolwiek znaleźć wymarzoną lokalizację, kupić bilet, zarezerwować hotel. Co ciekawe, dla 58% pytanych (w badaniach firmy Gemius) Sieć stanowi też najlepsze źródło rad, wskazówek na temat odległych miejsc, a także rekomendacji – lub przestróg – pod adresem biur podróży, hoteli, linii lotniczych. Już nie krewni, znajomi, przyjaciele, lecz właśnie internauci wypowiadający się na forach i wpisujący komentarze niosą fundamentalną wiedzę na temat tego, dokąd warto jechać, kogo się wystrzegać itp.
Dwie trzecie ankietowanych preferuje strony internetowe pośredników turystycznych zamiast osobistej wizyty w biurze podróży. Zmarznięci Polacy lubią także surfować po wortalach tematycznych, poświęconych podróżom – i przez Internet kupują wycieczki. Ten moment – wydawanie pieniędzy – wymaga pewnej ostrożności. Na co należy zwrócić uwagę? Podobnie, jak w „realu”, warto, by biuro turystyczne należało do Polskiej Izby Turystyki lub organizacji IATA. Należy także zwrócić uwagę, czy biuro ma na swojej stronie referencje, rekomendacje od dotychczasowych klientów.
A co można doradzić biurom podróży, które chcą złapać wiatr w żagle właśnie w Sieci? Nie oszukujmy się, to tutaj klienci są skłonni poszukiwać marzeń, pomysłów i kupować wycieczki. Trzeba więc postawić na marketing dostosowany do tego kanału komunikacji: zadbać o widoczność strony i jej atrakcyjność merytoryczną. W końcu sprzedawanie wycieczek to sprzedawanie marzeń;-)
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: