Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 15.10.2015

Wielkie porządki na Mapach Google, czyli jak nie zostać sprzątniętym!

A wszystko zaczęło się od żartu mającego ukazać rzekomą wyższość Androida nad Apple…

Z pewnością większość z Was pamięta efekt kwietniowych prac pewnego żartownisia, który wykorzystał do swoich niecnych celów Kreator Map Google udostępniony użytkownikom chcącym współtworzyć usługę giganta z Mountain View. Gdy na ogromnej ilości stron internetowych pojawiły się współrzędne miejsca, które zostało opatrzone logiem systemu operacyjnego Android załatwiającym swoją potrzebę na jabłko Apple, Google usunęło nieopatrznie zaakceptowane przez siebie zmiany i poddało w wątpliwość skuteczność kreatora. Od tamtego czasu Mapy Google czekały wielkie zmiany!

Kreator Map Google

Pierwszą z nich było zamknięcie na długie miesiące narzędzia Google Map Maker. Jego twórcy chcieli mieć pewność, że kwietniowy dowcip nigdy więcej nie powtórzy się, a i wszelkie inne wprowadzane za jego pomocą zmiany nie będą tylko widzimisiem użytkownika. Użytkowników Kreatora Map Google na długi czas pozostawiono jedynie z informacją, że narzędzie jest serwisowane, a przewidywany termin zakończenia prac to koniec sierpnia.

Parę dni temu Kreator Map Google powitał nas jednak komunikatem „Welcome back!”. Oznacza to nic innego, jak wielki comeback narzędzia Google!

 

Czeka nas oczywiście kilka istotnych zmian, takich jak zaakceptowanie powołania Regionalnych Moderatorów mających czuwać nad poprawnością i rzetelnością wprowadzanych zmian, czy pożegnanie z funkcją edycji wielokątów. Najważniejsze jest jednak to, że z powrotem możemy zgłaszać przez Google Map Maker zmiany zarówno na samych mapach, jak również w umieszczonych na nich wizytówkach firm.

 

 

Źrógło: Google Map Maker

 

Weryfikacja niezweryfikowanych

Dotarły do nas również informacje, że Google wysyła kartki pocztowe ze specjalnym kodem weryfikacyjnym, który umożliwia weryfikację niezweryfikowanej, lecz wyświetlającej się na Mapach Google wizytówki firmy.

 

Źródło: Materiały Google

 

Właściciele firm, którzy nie posiadali do tej pory dostępu do swojego niezweryfikowanego wpisu, a otrzymali list od Google, dzięki kilku kliknięciom mogą przejąć wizytówkę i zaktaulizować zawarte w niej informacje.

Dezaktywacja za brak aktywności

Z tego co wiemy, ostatnim pomysłem giganta na uporządkowanie zawartości Map Google jest dezaktywacja wizytówek firm, które od ponad roku nie były edytowane przez ich właściciela. Na profilu Google+ Google Small Business dodano post, który informuje nas o motywach podjęcia takiej decyzji, a także zachęca właścicieli firm do częstszego zaglądania do zweryfikowanych wpisów na Mapach Google.

 

Z informacji z profilu Google+ Google Small Business wynika, że po roku braku jakiejkolwiek aktywności, właściciel wizytówki otrzyma e-mail od Google z prośbą o sprawdzenie aktualności informacji umieszczonych we wpisie. Jeśli wiadomość zostanie zignorowana i właściciel wizytówki nawet nie przeklika się przez panel do edycji wpisu, wizytówka może stracić status zweryfikowanej lub, w skrajnych przypadkach, zostać usunięta z Map Google.

Wraz z Google zachęcamy więc raz na pół roku odkurzyć konto Google, na którym dostępna jest Wasza wizytówka!
Miotły… To znaczy, klawiatury i myszki w dłoń i do dzieła!

Do usługi Google Moja Firma, której częścią są wizytówki firm na Mapach Google, zalogować się można przez:
https://www.google.pl/intl/pl/business/

Informacje na temat możliwości, jakie daje posiadanie wpisu na Mapach Google, dostępne są m.in. na naszym blogu:

Przewodnik po Google Moja Firma

 

Źródła:

Profil Google+ Google Small Business

komputerswiat.pl

Google Map Maker

productforums.google.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55