Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Stało się. Od wczoraj wszyscy reklamodawcy Google AdWords mogą tworzyć rozszerzone reklamy tekstowe! Nie jest to jednak jedyna nowość, którą wprowadził w linkach sponsorowanych gigant z Mountain View. Na użytkowników czekają również elastyczne reklamy dopasowujące się do strony oraz miejsca przeznaczonego na reklamę, jak również dostosowywanie stawek osobno dla komputerów, tabletów, jak i komórek. Ostatnia zmiana nie obejmuje jednak jeszcze wszystkich kont. Ma to nastąpić w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Ciekawi szczegółów?
50% znaków więcej do wykorzystania
Tak jak wiele innych zmian wprowadzonych w ostatnim czasie przez Google, tak i rozszerzone reklamy tekstowe stworzone zostały zgodnie z zasadą mobile-first. Oczywiście ich celem jest także ułatwienie reklamodawcom stworzenia skutecznych reklam oraz zwiększenie użyteczności dla samych odbiorów. Według Google użytkownicy wyszukiwarki skupiają swoją uwagę głównie na nagłówku stąd też najważniejsza zmiana – zwiększenie liczby pól na nagłówek do dwóch wraz z jednoczesnym poszerzeniem obu pól z 25 do maksymalnie 30 znaków. Poza tym nowy format reklamy tekstowej obejmuje:
• 1 pole na tekst reklamy na maksymalnie 80 znaków (zamiast 35 znaków na 1 linijkę z 2),
• wyświetlany adres URL tworzony automatycznie na podstawie domeny końcowego adresu URL,
• 2 opcjonalne pola „Ścieżka” mieszczące po maksymalnie 15 znaków, stanowiące część wyświetlanego adresu URL.
Źródło: Pomoc Google
Źródło: Pomoc Google
Na tę chwilę reklamodawcy mogą wybierać, czy chcą tworzyć standardowe, czy nowe – rozszerzone reklamy tekstowe. Od 26 października 2016r. stracimy tę możliwość, dlatego warto już dziś zacząć testować i tak naprawdę uczyć się funkcjonowania i oddziaływania nowego formatu. Co jednak z istniejącymi, standardowymi reklamami? Zostaną wyłączone po 26. października? Nie. Google zapewnia, że dalej będą wyświetlane. Należy się jednak zastanowić, czy nie warto wymienić ich na „nowszy model”, który ma być według Google skuteczniejszy?
Udostępnij zasoby – system wygeneruje reklamę za Ciebie!
W myśl tej zasady działać ma nowy typ reklamy dedykowany sieci reklamowej. Reklamy elastyczne automatycznie dopasowują się do miejsca udostępnionego na stronie należącej do sieci reklamowej Google – zarówno pod kątem rozmiaru, jak również wyglądu i formatu. System będzie generował reklamy w formie tekstu bądź natywnego banera. Baner ma ponadto pasować do witryny także pod kątem wizualnym. Jak to będzie wyglądać? Oto przykład:
Źródło: Marketing Land
Co trzeba zrobić, żeby cieszyć się reklamą generowaną przez system AdWords i nie przejmować się ilością dostępnych rozmiarów i typów reklamy? Aby „stworzyć” reklamę elastyczną należy udostępnić systemowi takie zasoby jak:
• nazwa firmy,
• docelowy adres URL,
• krótki (do 25 znaków) i długi (do 90 znaków) nagłówek,
• obrazy,
• logo.
+6% dla komputerów, +27% dla komórek, a dla tabletów dam -43%
Wybrani posiadacze kont AdWords już teraz mogą cieszyć się opcją dostosowywania stawek nie tylko dla urządzeń mobilnych, lecz osobno dla każdego z urządzeń, tj. komputerów, telefonów komórkowych oraz tabletów. Zmiana ta ma dać reklamodawcom większą kontrolę nad budżetem przeznaczonym na reklamy. W polskiej wersji językowej pomocy Google próżno szukać szczegółowych informacji, jednak angielski artykuł dotyczący dostosowywania stawek już teraz zawiera porady związane z aktualizacją systemu. Z pewnością ma to związek z tym, że nowa opcja ma być dostępna na wszystkich kontach dopiero w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Źródło: Pomoc Google
Google zachęca ponadto do automatyzowania stawek (Smart Bidding). Opcja dostępna jest zarówno z poziomu konta AdWords i DoubleClick Search.
Dodatkowo zespół Google zaprasza wszystkich chętnych 9 sierpnia o 18:00 czasu polskiego na hangout, w trakcie którego eksperci będą odpowiadać na pytania związane z nowymi możliwościami dostosowywania stawek. Zarejestrować się można na Advertiser Community Events.
Zmiany. Zmiany. Zmiany.
Jak widać AdWords jest aktualnie pod lupą zespołu Google. System nieustannie zmienia się na naszych oczach, a zaczęło się jak zawsze niewinnie – od zmiany koloru wyświetlanego adresu URL z żółtego na zielony. Najnowsze zmiany wydają się rzeczywiście bardzo praktyczne i co najważniejsze skuteczne, a więc mogące przynieść reklamodawcom większe korzyści. Czekamy zatem z niecierpliwością na możliwość precyzyjniejszego niż dotychczas dopasowywania stawek, a już teraz zachęcamy do testowania rozszerzonych i elastycznych reklam dających szereg nowych możliwości!
Źródła: Google Inside AdWords, Przewodnik po rozszerzonych reklamach tekstowych, Reklamy elastyczne, Tworzenie reklam elastycznych w sieci reklamowej, Create a system for managing your bids, Search Engine Land, Marketing Land
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: