Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 30.05.2011

W krzyżowym ogniu pytań

Na początek krótkie wyjaśnienie. Google Online Marketing Challenge to konkurs, w którym grupy studenckie z całego świata, pod kierownictwem swoich wykładowców, rywalizują w prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych. W tej chwili odbywa się już czwarta edycja tego konkursu.

W ramach zajęć monograficznych „Technologie e-commerce – marketing internetowy” przeprowadziliśmy ponad dwugodzinny wykład obejmujący w swojej tematyce wskazówki z zakresu przygotowania, optymalizacji i analizy danych kampanii Google AdWords. W zasadzie bardzo szybko nasz wykład przerodził się w dyskusję praktyków z bardzo dobrze zorientowanymi studentami poznańskich uczelni. Odpowiadając na pytania, staraliśmy się przede wszystkim przekazać, jakich błędów ustrzec się w fazie uruchamiania kampanii. Studenci dysponują bowiem ograniczoną kwotę pieniędzy na promocję wybranych stron, muszą też przeprowadzić kampanie w bardzo krótkim czasie. Zatem rady doświadczonych specjalistów mogły być – i mamy nadzieje, że były – bardzo cenne. Rozmawialiśmy przede wszystkim o najnowszych trendach w wyszukiwarce, sposobach na wybór optymalnych słów kluczowych czy podziale kampanii na wszystkie dostępne media i nośniki. Ważnym elementem dyskusji okazał się również Google Analytics – narzędzie oceny kampanii od strony ruch na stronie. Radziliśmy jak wykorzystać wszystkie dane, dostępne zarówno w koncie AdWords, jak i w raportach Analyticsa. Dobrze przeprowadzona kampania – w naszym odczuciu – opiera się bowiem na wykorzystaniu wszystkich możliwości jakie dają narzędzia Google.

Jak wspomniałem na wstępie obecnie trwa kolejna edycja Google Online Marketing Challenge. Poznańscy studenci mają już za sobą spore sukcesy w tym konkursie. Liczymy, że i tym razem wyróżnienia – z naszą małą pomocą – trafią do Poznania. Trzymamy kciuki.

W imieniu swoim i Łukasza Machury dziękujemy Panu Doktorowi Wojciechowi Czartowi za zaproszenie na spotkanie ze studentami. Była to dla nas wielka przyjemność. Do zobaczenia przy najbliższej okazji.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55