Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Dynamika uczestnictwa w przestrzeni internetowej rośnie praktycznie w każdej grupie demograficznej – przy tym każda z tych grup przejawia indywidualne tendencje w uprawianiu e-zakupów i zawieraniu e-znajomości. Bardzo ciekawe są zawsze różnice między płciami – stąd też podczas konferencji „Marketing – wyzwania przyszłości” podjęto wątek uczestnictwa kobiet w Internecie.
Punktem wyjścia są zawsze stereotypy. W przypadku internautek opierają się one na głównej tezie, że babę w Sieci interesują tylko strony kulinarne, o urodzie i wychowaniu dzieci. Tymczasem są one potężną grupą sieciowych konsumentek, które aktywnie surfują po Internecie, wydają tam pieniądze, krytycznie oceniają reklamy – a co więcej, wprost mówią, jaka reklama byłaby dla nich przekonująca. Panie zwracają uwagę na prostotę przekazu i umiejscowienie go we właściwym miejscu – są więc idealnymi odbiorcami reklamy kontekstowej czy zwięzłych komunikatów w postaci wyników wyszukiwania.
Wzrost zaangażowania kobiet w społeczność internetową odnotowano w ostatnich 7 latach. Mówi się przy tym, że panie – generalnie mniej zainteresowane technicznymi i informatycznymi aspektami Sieci i komputerów – zasadniczo od zawsze utożsamiały Internet z przestrzenią wirtualną, czyli tym, co „tam jest”, z możliwościami, komunikacją, niezliczoną liczba sklepów.
Twórcy treści zaczynają dostrzegać i uwzględniać specyfikę odbioru treści przez kobiety i mimo siły stereotypów – bo tych nie da się tak łatwo wykorzenić – nowoczesna internautka ma w czym przebierać.
Źródło: Kobieta w Sieci – raport Więcej: Zagląda tam i wnuczka, i babcia…
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: