Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 12.12.2008

W babskiej Sieci

Dynamika uczestnictwa w przestrzeni internetowej rośnie praktycznie w każdej grupie demograficznej – przy tym każda z tych grup przejawia indywidualne tendencje w uprawianiu e-zakupów i zawieraniu e-znajomości. Bardzo ciekawe są zawsze różnice między płciami – stąd też podczas konferencji „Marketing – wyzwania przyszłości” podjęto wątek uczestnictwa kobiet w Internecie.

Punktem wyjścia są zawsze stereotypy. W przypadku internautek opierają się one na głównej tezie, że babę w Sieci interesują tylko strony kulinarne, o urodzie i wychowaniu dzieci. Tymczasem są one potężną grupą sieciowych konsumentek, które aktywnie surfują po Internecie, wydają tam pieniądze, krytycznie oceniają reklamy – a co więcej, wprost mówią, jaka reklama byłaby dla nich przekonująca. Panie zwracają uwagę na prostotę przekazu i umiejscowienie go we właściwym miejscu – są więc idealnymi odbiorcami reklamy kontekstowej czy zwięzłych komunikatów w postaci wyników wyszukiwania.

Wzrost zaangażowania kobiet w społeczność internetową odnotowano w ostatnich 7 latach. Mówi się przy tym, że panie – generalnie mniej zainteresowane technicznymi i informatycznymi aspektami Sieci i komputerów – zasadniczo od zawsze utożsamiały Internet z przestrzenią wirtualną, czyli tym, co „tam jest”, z możliwościami, komunikacją, niezliczoną liczba sklepów.

Twórcy treści zaczynają dostrzegać i uwzględniać specyfikę odbioru treści przez kobiety i mimo siły stereotypów – bo tych nie da się tak łatwo wykorzenić – nowoczesna internautka ma w czym przebierać.

Źródło: Kobieta w Sieci – raport Więcej: Zagląda tam i wnuczka, i babcia…

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55