Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wyniki marcowej analizy przeprowadzonej przez firmę Smaato zajmującej się mobilnymi kampaniami reklamowymi w Internecie wskazał użytkowników systemu SymbianOS jako najchętniej klikających na mobilne reklamy internetowe.
Globalny współczynnik CTR (Click Trough Rate – procent kliknięć na reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń) dla SymbianOS wyniósł w marcu 156. Zaraz po nim znalazły się tzw. Feature phones z wynikiem 123 (telefony z zamkniętymi systemami operacyjnymi nie umożliwiającymi instalacji oprogramowania firm trzecich). Na trzecim miejscu są użytkownicy systemu Windows Mobile (114), a na czwartym miejscu użytkownicy systemu IphoneOS (89). Zaraz za nimi plasują się użytkownicy systemu Android (58). Na końcu tabeli znaleźli się użytkownicy systemów Palm oraz Blackberry.
Największy spadek, jeśli chodzi o wskaźnik CTR odnotował system Android. Od stycznia do marca krzywa przedstawia spadek niemalże o połowę i plasuje użytkowników systemu Android rankingu CTR na miejscu 5 z wynikiem 58.
W analizie uwzględniono 36 mobilnych sieci reklamowych oraz 4 miliardy zapytań u 3300 mobilnych wydawców.
Źródło Smaato, Techcrunch
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: