Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jego prezentacja podczas seminarium była case’m wykorzystania zasad przekazu perswazyjnego Roberta Cialdini’ego przy interakcji między użytkownikiem a stroną www. Hoekman wykorzystał Twitter’a (serwis do mikroblogowania), w którym poinformował obserwujących, że będą mieli niepowtarzalną okazję ściągnięcia ze specjalnie zaprojektowanej do tego strony jego nową książkę. Atrakcja co nie miara bo promocja odbywała się na dwa tygodnie przed jej premierą. Możliwość ściągnięcia jego nowej książki była możliwa jedynie przez 72h. Wystarczyło jedynie obserwować na Twitterze tag #BIGDEALBOOK. Przy projektowaniu kampanii Hoekman wykorzystał 6 reguł przekazu perswazyjnego (reguła wzajemności, zasadę zaangażowania i konsekwencji, regułę społecznego dowodu słuszności, zasadę sympatii, zasadę autorytetu oraz regułę niedostępności).
W dalszej części seminarium przyszło nam zmierzyć się z ćwiczeniami. Audytorium zostało podzielone na grupy. Każda z nich miała za zadanie zbadanie strony firmowej z branży, finansowej, ubezpieczeniowej i serwisów z filmami. W każdej z nich należało wskazać co byłoby dobrze poprawić na stronie, ew. co jest na niej dobrze zaimplementowane obecnie pod kątem tych 6 zasad Cialdinego, które wcześniej były opisywane w Case’ie. Na omówienie całości zabrakło czasu, ale Marcin, który był jednym z przedstawicieli miał okazję zaprezentować wyniki pracy naszej grupy i pożartowania z Hoekmanem.
Fot.: Praca w grupach
Fot.: Robert Hoekman (z lewej) i nasz prelegent, Marcin Wawrzyniak z Działu Performance Marketing
Podstawową zasadą, która winna być ideą przewodnią każdego z tworzących strony jest prosta zasada „nie każ mi myśleć”. Dlatego przy projektowaniu stron nie tylko powinno się korzystać z podręczników o designie ale również, a nawet przede wszystkim o psychologii. Hoekman podkreślał, że nowe rozwiązania technologiczne na stronach internetowych często tworzą przed nimi bariery na czym traci zarówno użytkownik jak i sam właściciel serwisu/strony. Poglądy i wizję Roberta Hoekaman na kwestie web-usability można w prosty sposób sprawdzić wchodząc na jego stronę internetową
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: