Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 24.05.2011

Użyteczność stron www – wrażenia po seminarium

Pośród agencji, które przedstawiały swoje wizje i doświadczenia we wdrażaniu nowych rozwiązań na stronach swoich klientów znalazł się prawdziwy diament. Jednym z prelegentów był Robert  Hoekman z agencji Miskeeto, którego prezentacja i ćwiczenia nt. neuromarketingu w projektowaniu www. cieszyły się olbrzymią popularnością i zaangażowaniem zgromadzonych. Hoekman jest autorem takich bestsellerów jak. „Magia Interfejsu” czy „Designing the Obvious”, które winny być podstawową lekturą dla osób dla których strona www. nie jest tylko wizytówką z numerem telefonu.  Dodatkowo jako specjalista i właściciel agencji doradzał największym firmom przy projektowaniu ich korporacyjnych stron oraz serwisów www.

Jego prezentacja podczas seminarium była case’m wykorzystania zasad przekazu perswazyjnego Roberta Cialdini’ego przy interakcji między użytkownikiem a stroną www.  Hoekman wykorzystał Twitter’a (serwis do mikroblogowania), w którym poinformował obserwujących, że będą mieli niepowtarzalną okazję ściągnięcia ze specjalnie zaprojektowanej do tego strony jego nową książkę. Atrakcja co nie miara bo promocja odbywała się na dwa tygodnie przed jej premierą.  Możliwość ściągnięcia jego nowej książki była możliwa jedynie przez 72h. Wystarczyło jedynie obserwować na Twitterze tag  #BIGDEALBOOK. Przy projektowaniu kampanii Hoekman wykorzystał 6 reguł przekazu perswazyjnego (reguła wzajemności,  zasadę zaangażowania i konsekwencji, regułę społecznego dowodu słuszności, zasadę sympatii, zasadę autorytetu oraz  regułę niedostępności).

W dalszej części seminarium przyszło nam zmierzyć się z ćwiczeniami. Audytorium zostało podzielone na grupy. Każda z nich miała za zadanie zbadanie strony firmowej z branży, finansowej, ubezpieczeniowej i serwisów z filmami. W każdej z nich należało wskazać co byłoby dobrze poprawić na stronie, ew. co jest na niej dobrze zaimplementowane obecnie  pod kątem tych 6 zasad Cialdinego, które wcześniej były opisywane w Case’ie. Na omówienie całości zabrakło czasu, ale Marcin, który był jednym z przedstawicieli miał okazję zaprezentować wyniki pracy naszej grupy i pożartowania z Hoekmanem.

Fot.: Praca w grupach

Fot.: Robert Hoekman (z lewej) i nasz prelegent, Marcin Wawrzyniak z Działu Performance Marketing

Podstawową zasadą, która winna być ideą przewodnią każdego z tworzących strony jest prosta zasada „nie każ mi myśleć”. Dlatego przy projektowaniu stron nie tylko powinno się korzystać z podręczników o designie ale również, a nawet przede wszystkim o psychologii.  Hoekman  podkreślał, że nowe rozwiązania technologiczne na stronach internetowych często tworzą przed nimi bariery na czym traci zarówno użytkownik jak i sam właściciel serwisu/strony. Poglądy i wizję Roberta Hoekaman na kwestie web-usability można w prosty sposób sprawdzić wchodząc na jego stronę internetową 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55