Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 15.10.2009

USA i Polska – znajdź jedną różnicę w promocji online

Podobieństwa pomiędzy USA a Polską? W obu krajach lubimy serial „Gotowe na wszystko” i rodzinny obiad w McDonaldzie. Mamy również prezydentów z Noblem (i to obu z pokojowym). Kilka najnowszych badań z podwórka polskiego i amerykańskiego pokazuje więcej podobieństw, ale też różnice w podejściu do pozycjonowania i promocji online.

Citibank wspólnie z GfK Roper przeprowadził badanie najchętniej wybieranych form promocji w MŚP. Okazuje się, że w obu krajach małe i średnie firmy kierują się podobnymi priorytetami w wyborze narzędzi reklamowych.

Badanie potwierdza, że strony społecznościowe (tj. Twitter, Facebook, a z polskiego podwórka – Blip, Flaker, Śledzik) nie podbiły serc amerykańskich biznesmenów mniejszego i średniego formatu. Podobnie jest w Polsce – MŚP wciąż z dystansem i niedowierzaniem spogląda na opiewane ostatnio w mediach możliwości marketingowe, jakie daje Facebook i Twitter.

Co jeszcze powiedziało 500 badanych małych i średnich przedsiębiorców w USA na temat preferowanych narzędzi reklamowych?

42 proc. poinformowało, że w ciągu ostatniego roku położyli większy nacisk na swoją stronę internetową tak, aby generowała sprzedaż i tzw. 'leady’. Wśród firm zatrudniających od 20 do 99 osób odsetek ten jest jeszcze większy – tutaj aż 57 proc. respondentów przyznaje, że na stronie internetowej firmy skoncentrowali się jeszcze bardziej.

Warto spojrzeć na te wyniki z perspektywy informacji, jakie dotarły do nas na początku tego tygodnia (w którym nie rozpieszczał nas ani rząd, ani pogoda): badanie SMG KRC/Millwardbrown pokazuje dość niepokojące statystyki – w Polsce tylko połowa (47 proc.) firm posiada strony internetowe. W USA zaś (wracając do raportu CitiBank/GfK Roper) MŚP deklaruje potrojenie wydatków na reklamę online, w tym na pozycjonowanie.

Tutaj właśnie kończą się podobieństwa pomiędzy rynkiem małego i średniego biznesu w Polsce i USA.

Dla tych, którzy chcą podnieść odsetek firm obecnych w Internecie, przekazujemy informację o ciekawym programie pod patronatem Google: akcja „Internetowa rewolucja” ma na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. Akcja potrwa od 12 października 2009 r. do 31 marca 2010 r.

Zbliżając się nieuchronnie do końca tego wietrznego tygodnia, życzymy sobie i małym i średnim przedsiębiorcom więcej dobrych stron internetowych, lepszych efektów pozycjonowania i więcej podobieństw do dojrzałego rynku reklamowego w USA.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55