Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 27.10.2016

Urządzenia mobilne zmieniły postrzeganie wyników wyszukiwania

Urządzenia mobilne – jeszcze niedawno synonim luksusu. Sprzęt, który kojarzony był wyłącznie z biznesmenem podążającym na lotnisko lub do biura, w międzyczasie załatwiającym niecierpiące zwłoki interesy.

A dziś? Obecnie urządzenia mobilne to już nie tylko takie funkcje, jak możliwość przesłania wiadomości tekstowej lub zadzwonienia. Dziś jest to przenośny, kompaktowy komputer, który uprzyjemnia czas w trakcie podróży i czekania w kolejce. Służy do robienia zakupów, oglądania filmów, wysyłania maili oraz… wyszukiwania informacji. Nic więc dziwnego, że od kiedy urządzenia mobilne trafiły pod strzechy, znacząco wpłynęły na to, w jaki sposób użytkownicy posługują się wyszukiwarkami i na jakie wyniki zwracają największą uwagę.

Jak urządzenia mobilne zmieniły wyszukiwanie? Podczas konferencji SMX East podsumowano ostatnią dekadę obserwacji zachowań użytkowników w zakresie wyszukiwania interesujących ich informacji oraz ogólnego radzenia sobie z SERP. Swoimi obserwacjami podzielił się jeden z uczestników spotkania (Chris Pinkerton – wiceprezes rozwoju biznesowego w Mediative) zaczynając od stwierdzenia, iż aktywność wyszukiwania sama w sobie jest z psychologicznego punktu widzenia aktywnością bezmyślną, a nawyku bezmyślności wyuczyliśmy się dzięki używanym na co dzień narzędziom błyskawicznie dostarczającym nam odpowiedzi.

Trójkąt Google z 2005 nie jest już trójkątem

Źródło: Search Engine Land

Stał się… prostokątem. Wystarczy tak właściwie jeden rzut oka, aby stwierdzić skąd ta zmiana – używając małoekranowych urządzeń mobilnych o pionowej orientacji obejmujemy polem widzenia obszar o kształcie prostokąta zlokalizowanego po lewej stronie ekranu. Dodatkowo, znacznie zwiększyła się szybkość (do 1,3 sekundy) rejestracji informacji w poszukiwaniu relewantnych danych. Nie odnotowano za to większych zmian w kwestii organicznych wyników wyszukiwania z pierwszej strony – wciąż to one wyłapują większość klików (bez względu na to, jakie nowe elementy są wprowadzane).

Garść statystyk

Pozyskane na przełomie wielu lat obserwacji dane obrazują, jak obecność urządzeń mobilnych w rękach przeciętnych użytkowników wpływa i będzie coraz bardziej wpływać na strategie wykorzystywane w marketingu cyfrowym.

•    Panel Wiedzy Od momentu jego pojawienia się 22% mniej kliknięć trafia do pierwszego organicznego wyniku wyszukiwania. 93% respondentów przyznaje, że patrzy na panel wiedzy, a 49% klika w wyświetlone w tym miejscu wyniki.

Źródło: Google

•    Wpisy lokalne i mapy W tym przypadku ilość kliknięć w mapy i lokalne wpisy wzrosła o 47% (jeśli znalazły się powyżej wyników organicznych). Przeciętnie zanotowano 10% więcej wejść oraz wzrost o 51%, jeśli znajdują się one na pozycji powyżej organicznych wyników wyszukiwania.

Źródło: Google

•    Gwiazdki Ich obecność przyciąga 24% kliknięć więcej.

Źródło: Google

•    Linki sponsorowane Wynik organiczny otrzymuje 10% mniej kliknięć, jeśli jego konkurencja to trzy sponsorowane wpisy. Porównując – w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych aż 14,5% kliknięć trafia do reklam płatnych znajdujących się na najwyższych pozycjach (w przypadku urządzeń mobilnych jest to 2%).

Źródło: Google  

•    Wyniki organiczne Wyłapują aż 33,2% (najwięcej) kliknięć, przeciętnie 5% wyszukujących patrzy na najwyżej znajdujące się organiczne wyniki. Wciąż aż 57% wejść to wejścia na strony z wyszukiwania organicznego, a tylko 7,4% występujących kliknięć trafia poniżej czwartego organicznego wyniku uzyskanego na komputerach stacjonarnych (na urządzeniach mobilnych jest to 16%).

 

Źródło: Google

 

Mobilność opanowuje świat

Nie da się zaprzeczyć, że tak jak zmienił się świat w dobie popularyzacji komputerów stacjonarnych, tak samo zmienia się on obecnie – w momencie, kiedy w ręce coraz większej ilości ludzi trafiają urządzenia mobilne. Ich wpływ na sposób postrzegania wyników wyszukiwania sprawia, że dotychczas stosowane strategie marketingu cyfrowego mogą okazać się niewystarczające.

 

 

Wygląda też na to, że rosnąca ilość posiadaczy przenośnego sprzętu z dostępem do Internetu jest już stałym trendem i specjaliści od marketingu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty kampanii, muszą zauważyć zachodzące zmiany w kwestii tego, jak użytkownicy (czyli potencjalni klienci) postrzegają przeglądaną zawartość.

Źródła: Search Engine Land, Sunrise System Blog, Search Engine Land, Search Engine Land

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55