Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Główną domeną Recomedic jest produkcja oraz dystrybucja wysokiej jakości sprzętu rehabilitacyjnego oraz artykułów dla osób w podeszłym wieku. Przedsiębiorstwo dba o konkurencyjność oferty, wprowadzając do swojego asortymentu rozwiązania odzwierciedlające współczesne trendy w medycynie oraz wykorzystując nowoczesne technologie w produkcji. O promocji marki w Internecie, porozmawiamy z panem Damianem Mącznikiem.
Współpracę z poznańską firmą Sunrise System nawiązali Państwo w kwietniu 2013 rok, wybierając Pakiet SEM Menadżer. Czemu wybór padł akurat na ten rodzaj usługi?
Zdecydowaliśmy się na pakiet SEM Menadżer, ponieważ łączy tradycyjne SEO z reklamą typu PCC. Taka kompilacja miała na celu zwiększenie sprzedażowego oddziaływania witryny, poprzez cykliczne comiesięczne działania ze strony specjalistów Sunrise System. Zainteresowała nas także możliwość stałej konsultacji z grupą ekspertów.
Czy prace te przyniosły Państwu korzyści? Z jakich działań są Państwo najbardziej zadowoleni?
Jednym z pierwszych działań była informacja o możliwości biznesowego, prosprzedażowego zastosowania profilu na Facebooku i Twitterze. Przed podjęciem współpracy z Sunrise System posiadaliśmy już dość dobrze radzący sobie profil na Twitterze. Postanowiliśmy mocniej zainwestować czas i swoją uwagę właśnie w ten kanał kontaktowy i promocyjny. Podjęliśmy decyzję o prowadzeniu go w języku angielskim z uwagi na liczne zapytania zza granicy. Dzięki wsparciu Specjalistów ds. Mediów Społecznościowych uzyskaliśmy informacje, jak można dodatkowo zaangażować potencjalnych Klientów w „życie na Twitterze”, zachęcić do obserwacji, a tym samym zapoznać z ofertą. Wybór pakietu SEM Menadżer oznaczał także prowadzenie równolegle wielu innych działań optymalizacyjnych dla naszego serwisu.
Pakiet SEM opiera się faktycznie na zasadzie synergii. Wielokierunkowe działanie ma na celu odnalezienie „złotego środka” w przypadku każdego Klienta. Co u Państwa stanowiło wspomniany złoty środek?
Myślę, że osiągnięte efekty były zasługą zastosowania bardzo funkcjonalnego, w naszym przypadku, połączenia prac optymalizacyjnych w ramach SEO oraz działań ekspertów AdWords. W zakresie modułu pozycjonowania uporządkowano nasz profil linkowy. Prawidłowe rozmieszczenie oraz optymalna liczba linków wewnętrznych poprawiły potencjał promocyjny w wynikach wyszukiwania.
Poniższe zestawienie prezentuje ilość wyświetleń strony www w kolejnych miesiącach w czasie pierwszego roku współpracy. Widać sukcesywny wzrost w ilości odsłon witryny z niewielkimi wahaniami, powodowanymi m.in. zmianą algorytmu (np. czerwiec 2013 – aktualizacja algorytmu Panda 4.0), wprowadzeniem unikalnych treści (maj 2014).
źródło: własne
Istotne znaczenie dla pozycji naszej witryny miały również prace nad rozbudowaniem i wzbogaceniem treści tekstów na poszczególnych stronach zgodnie z zasadami SEO. Celem prac optymalizacyjnych było stworzenie po pierwsze strony przyjaznej wyszukiwarkom internetowym i potencjalnym Klientom, po drugie osiągnięcie lepszych wyników wyszukiwania dla witryny firmy Recomedic. Jednocześnie strona była pod stałą opieką ekspertów AdWords, zaangażowanych w modyfikacje kampanii linków sponsorowanych oraz tworzenie wartościowych reklam tekstowych. Zdecydowanie wspomagało to pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Poniższe zestawienie pokazuje wartości klikalności fraz z pierwszego roku współpracy. Wykres obrazuje wzrost wskaźnika CTR od maja 2013 roku, z niewielkimi wahaniami, powodowanymi m.in. przez zmianę fraz, czynniki sezonowe, wydarzenia bieżące. Wysoka wartość współczynnika świadczy o zainteresowaniu użytkowników, którzy uznają reklamę za przydatną i trafną.
źródło: własne
W obrębie konkretnych modułów działania były prowadzone przez różnych specjalistów. Czy utrudniało to współpracę?
W naszym odczuciu nie było problemów z komunikacją. Nad kierunkiem prac czuwał wyznaczony specjalnie dla nas SEM Menadżer. Mieliśmy więc stały kontakt z osobą zorientowaną we wszystkich aspektach prac. Oczywiście kontaktowaliśmy się mailowo i telefoniczne z wieloma innymi osobami ze sztabu ekspertów, z których każda była odpowiedzialna za wykonanie konkretnych zadań. W zakresie prowadzonych działań uczestniczyli specjaliści ds. Marketingu, Social Media, AdWords, informatycy, copywriterzy.
Jak oceniają Państwo współpracę z perspektywy kilku miesięcy?
Było warto. Już na początku spodobało nam się, że możemy podjąć współpracę na okres trzech miesięcy. To miały być takie Beta Testy. Pozytywne wyniki zachęciły nas do przedłużenia kooperacji w podobnej formie. Firma Sunrise System proponuje naprawdę ciekawe rozwiązania prowadzenia współpracy, które można personalizować, dostosowując do własnych potrzeb.
Dziękujemy za rozmowę.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: