Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Część II.
Super-moc numer 2
Podnoszenie sprzedaży dzięki zaangażowaniu klientów
Praktycy zza oceanu nie mają wątpliwości, że firmy zaangażowane w e-commerce powinny mieć profil na Twitterze (lub innym mikroblogu). Co, według nich, daje ten mikro-nowoczesny profil?
Jeśli wziąć pod uwagę zwiększenia sprzedaży, bardzo ważne jest, aby zrozumieć różnicę pomiędzy komunikatem „Kup teraz” umieszczonym jako krótki post na mikroblogu, a przemyślanym, długofalowym budowaniem więzi ze społecznością profilu. Nie ma gotowej recepty na budowanie więzi z klientami, choć podstawą jest na pewno otwartość firmy wobec społeczności. Mikrobloggingu nie można się bać. Otwarta firma, która z pasją podejdzie do tworzenia mikro-marketingu, na pewno znajdzie kreatywny sposób, aby zaangażować klientów w swój profil a dzięki temu… zwiększyć sprzedaż. Zwiększenie sprzedaży może nastąpić również poprzez to, że mikroblog pozwoli firmie gromadzić i odczytywać w jednym miejscu sygnały płynące z rynku. Opinie użytkowników mogą stać się początkiem fazy ulepszania produktów, rozbudowywania asortymentu lub modyfikowania usług.
Jeśli te porady brzmią efemerycznie, to warto wiedzieć, że właśnie takie założenia przełożyły się na ogromny, pionierski mikro-blogowy sukces firmy Dell, która zarobiła 3 miliony dolarów na swoim profilu Twitter poprzez sprzedaż laptopów*. Dodatkowo, kiedy użytkownicy zaczęli narzekać na kształt jednego z modeli klawiatury, firma szybko wprowadziła na rynek jej ulepszoną wersję.
Skuteczna sprzedaż mikroblogowa – profil firmy Dell na mikroblogu Twitter
*Dell wręczał swój najnowszy produkt, MacBook Pro, przez 10 dni dla wszystkich którzy wysłali wiadomość z użyciem wyrażenia kluczowego #moonfruit.
W następnym artykule:
Przykazanie 11 – dziel się contentem
Jak połączyć mikrobloga ze stroną internetową firmy i dlaczego warto to zrobić?
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: