Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 10.09.2009

Ukryte moce marketingowe Twittera o których jeszcze nie wiesz, cz. II

Część II.

Super-moc numer 2
Podnoszenie sprzedaży dzięki zaangażowaniu klientów

Praktycy zza oceanu nie mają wątpliwości, że firmy zaangażowane w e-commerce powinny mieć profil na Twitterze (lub innym mikroblogu). Co, według nich, daje ten mikro-nowoczesny profil?

  • buduje wizerunek marki i jej reputację
  • umożliwia obsługę klienta pozwala na gromadzenie informacji zwrotnych o produktach i usługach firmy od klientów
  • będąc czymś pomiędzy Gazetą Wyborczą, mini-portalem i blogiem, jest idealnym miejscem aby ogłaszać nowości firmowe (ponieważ nigdy nie wiadomo, czy na profil firmy nie zaglądnie dziennikarz)
  • kreuje pozytywny szum wokół firmy
  • pomaga odkrywać wartościowych kontrahentów (tak samo mikro-nowoczesnych jak Państwa firma)
  • pomaga rozbudować bazę danych klientów

Jeśli wziąć pod uwagę  zwiększenia sprzedaży, bardzo ważne jest, aby zrozumieć różnicę pomiędzy komunikatem „Kup teraz” umieszczonym jako krótki post na mikroblogu, a przemyślanym, długofalowym budowaniem więzi ze społecznością profilu. Nie ma gotowej recepty na budowanie więzi z klientami, choć podstawą jest na pewno otwartość firmy wobec społeczności. Mikrobloggingu nie można się bać. Otwarta firma, która z pasją podejdzie do tworzenia mikro-marketingu, na pewno znajdzie kreatywny sposób, aby zaangażować klientów w swój profil a dzięki temu… zwiększyć sprzedaż. Zwiększenie sprzedaży może nastąpić również poprzez to, że mikroblog pozwoli firmie gromadzić i odczytywać w jednym miejscu sygnały płynące z rynku. Opinie użytkowników mogą stać się początkiem fazy ulepszania produktów, rozbudowywania asortymentu lub modyfikowania usług.

Jeśli te porady brzmią efemerycznie, to warto wiedzieć, że właśnie takie założenia przełożyły się na ogromny, pionierski mikro-blogowy sukces firmy Dell, która zarobiła 3 miliony dolarów na swoim profilu Twitter poprzez sprzedaż laptopów*.  Dodatkowo, kiedy użytkownicy zaczęli narzekać na kształt jednego z modeli klawiatury, firma szybko wprowadziła na rynek jej ulepszoną wersję.

Skuteczna sprzedaż mikroblogowa – profil firmy Dell na mikroblogu Twitter

*Dell wręczał swój najnowszy produkt, MacBook Pro, przez 10 dni dla wszystkich którzy wysłali wiadomość z użyciem wyrażenia kluczowego #moonfruit.

W następnym artykule:
Przykazanie 11 – dziel się contentem
Jak połączyć mikrobloga ze stroną internetową firmy i dlaczego warto to zrobić?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55