Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania to świetna forma dotarcia do bardzo szerokiego grona potencjalnych Klientów. Jednak trzeba pamiętać, iż różni się ona znacząco od innych kampanii reklamowych, szczególnie tych nie prowadzonych w świecie wirtualnym. Podstawą do osiągnięcia sukcesu w SEO jest dobre zrozumienie jego charakterystyki. Poniższe porady pozwolą nawet osobie niewtajemniczonej w arkana pozycjonowania lepiej zrozumieć i zaplanować swoją kampanię w wyszukiwarkach internetowych.
Po 1: wyznacz realne cele
„Pierwsze miejsce dla wszystkich fraz kluczowych” – to przykład jednego z nierealnych celów. Przy nawet najlepiej przygotowanej stronie internetowej, świetnym profilu linkowym, doskonałych treściach na stronie internetowej i umiejętnej optymalizacji nikt nie jest w stanie zapewnić pierwszych miejsc na wszystkie zapytania.
Zamiast kampanii na bardzo szeroką skalę z pełnym przekrojem fraz kluczowych, warto czasami skupić się na jednym obszarze i zdobyć pozycję dla zawężonego zakresu wyrażeń, a następnie z tego poziomu stopniowo poszerzać swoje działania.
Po 2: wyznacz realistyczny budżet i czas osiągnięcia założonych celów
Źródło najczęstszych nieporozumień i frustracji wypływających z prowadzonej kampanii.
Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, wymagającym wielotygodniowych przygotowań, prac optymalizacyjnych, tworzenia wartościowych, specjalistycznych treści na stronie, analiz, poprawek i kolejnych optymalizacji. Dlatego też często pierwsze efekty pojawiają się dopiero po kilku tygodniach lub później.
Naturalnie, niejednokrotnie zdarza się, że przy dobrze rozbudowanej, tematycznej stronie pozycje pojawiają się znacznie wcześniej, natomiast nie można uznać tego za regułę. Niezbędne jest więc odpowiednie zaplanowanie swojego budżetu na promocję w wynikach wyszukiwania i uzbrojenie się w cierpliwość.
Po 3: wybierz odpowiednie frazy kluczowe
Przy wyborze wyrażeń kluczowych do promocji nie ma miejsca na niedokładność i zgadywanie. Wymagane jest korzystanie z narzędzi statystycznych, prezentujących ilość wyszukiwań dla danej frazy, czy też prognozowany ruch na stronie (np. darmowy Google AdWords Keyword Planner).
Szczegółowa analiza i świadome decyzje na tym etapie, pozwolą uniknąć wielu nieporozumień i frustracji w dalszym okresie promocji.
Po 4: sprawdzaj, czy Twoje cele są realizowane
Jest to ściśle związane z wyborem odpowiednich słów kluczowych. Najdroższe, najbardziej konkurencyjne frazy nie zawsze są najlepsze z punktu widzenia zwrotu z inwestycji. Często kilka znacznie mniej konkurencyjnych, ale odpowiednio dobranych fraz przynosi dużo lepsze efekty.
Można na przykład promować się na nazwę konkretnego produktu, specyficznej usługi, która przyciągnie na stronę przede wszystkim użytkowników zainteresowanych ich zakupem.
Po 5: profesjonalnie stworzona strona to podstawa
Trzeba sobie zdawać sprawę, że pozycjonowanie przyniesie jedynie pozycje w top 10 – zdobycie uwagi Klienta wymaga dodatkowo intensywnej pracy nad designem strony oraz przystosowaniem jej do oczekiwań internautów. Nawet najlepsze działania pozycjonerskie oraz najlepsze treści nie przyniosą rezultatów, jeśli strona nie zainteresuje lub wręcz zniechęci użytkowników do danej marki.
Pierwsze miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania nie jest gwarantem sukcesu, jeśli strona: • jest nieaktualna, • ma brzydki, nieciekawy design, • ma mało intuicyjną nawigację, • nie jest przyjazna użytkownikom różnych urządzeń (również mobilnych).
Po 6: „Content is King!”
Powtarzane do znudzenia zdanie jeszcze nigdy nie było aż tak aktualne. Bez dobrych treści, zajmujących materiałów użytkownicy szybko opuszczą stronę i wybiorą to źródło, które najlepiej i najpełniej odpowie na ich oczekiwania.
W związku z tym klasyczne SEO coraz częściej ściśle współpracuje z Inbound Marketingiem, który zwiększa wartość strony przede wszystkim dla użytkowników, ale również dla algorytmów wyszukiwarek internetowych. Powszechne stają się zintegrowane działania w ramach tworzenia wizerunku w Social Media, prowadzenia ciekawego bloga firmowego i inne projekty uzupełniające kampanię w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Po 7: śledź wszystkie dane statystyczne i udoskonalaj kampanię
Osiągnięte pozycje strony w naturalnych wynikach wyszukiwania to ważna informacja, czy praca Pozycjonera jest skuteczna. Natomiast pełny obraz efektywności daje tylko i wyłącznie szersze spojrzenie na wszystkie statystyki kampanii.
Google Analytics jest niezwykle ważnym narzędziem, z którego warto, a wręcz trzeba korzystać, aby móc prowadzić skuteczną promocję w Internecie, oraz wprowadzać niezbędne udoskonalenia.
Źródło: Search Engine Watch: 7 Reasons Your SEO Campaign Will Fail and What You Can Do About It
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: