Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 14.08.2018

Treści, które przyniosą efekt? Liczy się cel!

Piszesz kolejny wielostronicowy poradnik poświęcony temu, w jaki sposób wybrać idealne narzędzia ogrodowe albo założyć oczko wodne, a wciąż nie zauważyłeś, aby na Twojej stronie działo się więcej niż zwykle?

Wielokrotnie zachęcaliśmy Cię do tworzenia własnych tekstów, które mają wpływ nie tylko na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, ale zarazem większe zainteresowanie tym, co robisz i co oferujesz potencjalnym klientom. Obecność świeżych, przemyślanych treści, a także ich częsta aktualizacja oraz dodawanie nowych materiałów zawsze dobrze wpływa na rankingowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pojawia się jednak pytanie: czy podczas tworzenia tekstów – relacji z targów, opisu produktów, poradnika dla majsterkowicza – przyświeca Ci konkretny cel?

Oczywiście, że tak: to z pewnością chęć pokazania się szerszemu gronu odbiorców, zwiększenie sprzedaży, wybicie się ponad konkurencję. Są to drogi jak najbardziej właściwe, ale zbyt ogólne, aby przy ich pomocy stworzyć treści, które będą dbały za nas o wysokie pozycjonowanie.


Podążaj za białym królikiem

Brak jasno określonego celu może sprowadzić Cię na manowce – poświęcasz mnóstwo czasu na przygotowywanie tekstów, które nie przynoszą konkretnych korzyści Twojej marce. Być może jest ich zbyt wiele, są za długie lub nie interesują odbiorcy, a zarazem oceniane są przez wyszukiwarkę jako nieatrakcyjne. Zanim więc przystąpisz do tworzenia treści zastanów się nad tym, jak ma wyglądać meta, do której biegniesz. Niech będzie to jeden konkretny, ale prosty cel, który jak po sznurku poprowadzi Cię dalej. Zyskasz w ten sposób równowagę i przewagę nad tym, co dzieje się z Twoją stroną. Przykłady?

Wejdź do nory

Jednym z takich celów niech będzie dzielenie się z innymi. Przygotowany przez Ciebie tekst posłuży nie tylko do tego, aby przemycić wartościową treść przeznaczoną dla odbiorcy, ale także zbudować pomosty między innymi witrynami. W ten sposób content stanie się sporym wsparciem dla pozycjonowania.

Masz konto na jednym z portali społecznościowych? Udostępnij tam swój artykuł. Możesz również linkować do strony głównej, tworząc jasną, ale subtelną zachętę do tego, aby odwiedzić Twoją stronę. Nie zaszkodzi też pozostawić prowadzący do Ciebie okruszek np. na stronie konkurencji, w komentarzu do produktu lub artykułu tematycznie powiązanego z Twoją działalnością.

Linki tego typu są tak dla użytkowników, jak i dla robotów Google niczym świecące w ciemności drogowskazy – ułatwiają odnalezienie Twojej strony i tym samym zwiększają jej widoczność w rankingu.


Skosztuj herbaty

Podczas tworzenia tekstu na stronę pamiętaj, że sam w sobie staje się produktem – niesie za sobą wartość, którą serwujesz odbiorcy w zamian na chwilę uwagi. Nie tylko przykuwasz nim wzrok, ale dajesz do ręki narzędzia, dzięki którym ten kto czyta, rozwiązuje problem, z jakim do Ciebie przybył. Twoim celem może być zatem budowanie ścieżki sprzedaży.

Klient odwiedzający stronę z narzędziami być może zechce kupić wiertarkę – nie wie jednak, jaką. Jeśli na Twojej stronie znajdzie się zakładka „Blog”, a w niej artykuł jasno i rzetelnie tłumaczący różnice między poszczególnymi rodzajami wiertarek, a do tego linkujący do wybranych produktów, to klient:

a. będzie Ci wdzięczny,
b. zyska wiedzę na temat sprzętu,
c. zechce go kupić w Twoim sklepie.

Lub odwrotnie: potencjalny klient w wyszukiwarkę wpisuje „Jaką wiertarkę kupić do domu?”. Dobrze, jeśli zadbałeś, aby na stronie Twojego sklepu pojawił się poradnik, który w bezpośredni sposób odpowiada na zadane pytanie, a do tego zostanie stworzony zgodnie z wytycznymi Google. Strona zdobędzie w ten sposób godną pozycję w wyszukiwarce, a użytkownik z potencjalnego klienta przemieni się w realnego kupca.


Reasumując

Takich celów może być jednak znacznie więcej: polepszenie pozycji w SERPach, zwiększenie zaangażowania odbiorców, budowanie marki, zdobycie pozycji eksperta… Pomóc w tym mogą różne treści – nie tylko poradniki czy artykuły branżowe, ale także:

* infografiki,
* ankiety,
* e-booki,
* e-newslettery,
* podcasty,
* relacje wideo,
* case study,
* raporty,
* sprawozdania…

…słowem wszystko, co można ubrać w słowo mówione lub pisane, a przy tym wykorzystać do sporządzenia dla siebie jednego prostego, ale wyrazistego celu. Po jego osiągnięciu można ustalać kolejne i kolejne, aby wreszcie osiągnąć to, na czym najbardziej Ci należy. Nim się obejrzysz cel, który przyświecał Ci na samym początku, zostanie osiągnięty.

Źródła:  Search Engine Journal, Biznes Plus, Google, doświadczenie własne.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55