Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W ostatnich miesiącach o contencie powiedziano i napisano bardzo dużo. My też już o nim całkiem sporo pisaliśmy – tu, tu i tutaj.
Koniec z teorią, wreszcie możemy zaobserwować, jakie korzyści przynosi skuteczny content marketing: światowe koncerny już go sprawdziły. Świetnym przykładem jest Ikea, której oficjalny blog – „Ty Tu Urządzisz” bije rekordy popularności. Ciekawostki i porady związane z wystrojem i wyposażeniem wnętrz genialnie spełniają swoją rolę – zachęcają do zakupów, bo przecież wszystkie produkty, o których mowa na blogu, znajdują się właśnie w Ikei. Jak poradzić sobie z kampanią content marketingową w małym lub średnim przedsiębiorstwie? Osoby, które w swojej firmie robią to, co jest ich życiową pasją, na pewno nie będą miały problemu ze stworzeniem interesujących treści, przekonujących klientów do nawiązania kontaktu z firmą. Ci natomiast, którzy mają mniej czasu lub nie mają pomysłu – mogą skorzystać z pomocy specjalistów – np. z Inbound Marketingu.
Strzał w dziesiątkę – personalizacja przekazu
Sukces reklamy w sieci zależy od precyzyjnie określonego celu i odpowiednich metod dotarcia do niego. O ile założymy, że celem jest przyciągnięcie do firmy nowych klientów, to aby do nich dotrzeć trzeba pamiętać, że każdy współczesny klient jest bardzo wymagający, chce poczuć się jak VIP i być dopieszczony. Dlatego masowe akcje promocyjne w dłuższej perspektywie nie będą już tak skuteczne. Teraz liczy się zdolność wyłapania upodobań i zachowań użytkowników sieci, czy nawet konkretniej – użytkowników danej strony www lub sklepu internetowego. Konieczne jest dostrzeżenie indywidualnych potrzeb klienta i ich uwzględnienie przy realizacji zamówienia. Odrobina wysiłku, analizy danych, dotarcia do rzetelnych informacji, a nagrodą jest zadowolony i lojalny klient. Jak to osiągnąć? Z pomocą przychodzą najbardziej znane narzędzia – choćby Google Analytics, który pozwala dokładnie przeanalizować zachowania i upodobania internautów odwiedzających daną witrynę www – później pozostaje już tylko zastosowanie przekazu do właściwej osoby przez właściwy nośnik i we właściwym czasie.
Stare dobre SEO
Od zeszłego roku pogłębia się tendencja do budowania wysokich pozycji serwisu www poprzez zrównoważone działania. Wszystko wskazuje na to, że mimo sceptycznych głosów, pojawiających się po każdej mocniejszej zmianie algorytmów Google – końca SEO nie będzie. SEO się nie kończy, tylko zmienia i rozwija.
Trendy, trendami – a co jeśli nie mamy na to czasu? Albo nie mamy tak specjalistycznej wiedzy umożliwiającej np.: korzystanie z narzędzi analitycznych?
Tutaj z pomocą wychodzą agencje specjalizujące się w SEO oraz analityce. Korzystając z ich usług warto zwrócić uwagę, czy oprócz podstawowych działań związanych z promocją serwisu w sieci świadczą również usługi doradcze, szczególnie w zakresie analityki internetowej. Bo nie sztuką jest pokazać się w Internecie. Sztuką jest zrobić to skutecznie, czyli tak, aby zrealizować swoje cele.
Źródła:
Interaktywnie
Sprawny Marketing
Ilustracje:
Eagleway
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: