Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
„Liczba urządzeń przenośnych z dostępem do Internetu po prostu eksplodowała w przeciągu ostatnich kilku lat.” – ocenia John Gantz, dyrektor ds. badań w IDC – i nie powinniśmy pozostać obojętni na ten fakt w planowaniu budżetu marketingowego.
Coraz to bardziej wyrafinowane urządzania przenośne, wyposażone w technologie umożliwiające połączenie z Internetem niemal z każdego miejsca na świecie, sprawiają, że organizacja życia prywatnego oraz zawodowego staje się coraz prostsza. Popularność publicznych sieci Wi-Fi oraz atrakcyjne abonamenty na usługi transmisji danych sprawiają, że mobilny dostęp do światowych zasobów sieci powiększa się w niesamowitym tempie.
Wśród ogromnej ilości nachalnej reklamy w postaci długo ładujących się banerów, przysłaniających interesujące nas treści, Google w 2008 roku udostępniło kampanie linków sponsorowanych AdWords na smartphone’y z systemem operacyjnym Iphone OS oraz Android oraz innych mających „przeglądarki z pełną funkcjonalnością”. Program AdWords został zaimplementowany do wyszukiwarek na urządzeniach mobilnych domyślnie dla wszystkich reklamodawców. Różnica między ekspozycją linków sponsorowanych polega na tym, że na tradycyjnym komputerze pojawiają się one w polach ponad oraz po prawej stronie od naturalnych wyników wyszukiwania, w smartphone-ach natomiast pojawiają się one nad oraz pod naturalnymi wynikami wyszukiwania.
Planując kampanię reklamową Google AdWords warto pamiętać, że platformy, na których mogą pojawiać się reklamy, nie muszą ograniczać się jedynie do tradycyjnych komputerów typu PC / Notebook. Targetem takich reklam mogą być np. tylko użytkownicy konkretnych systemów mobilnych np. Android, Iphone OS, czy Palm Web Os. Zawężając jeszcze bardziej grupę odbiorców można swoja reklamę kierować na urządzenia mobilne łączące się z Internetem przez APN (punk dostępowy) konkretnego operatora GSM.
Źródła: Google Mobile Blogspot ; IDC
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: