Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 18.01.2013

Tak, jestem przedsiębiorcą – tak, mam profil na Facebooku!

Social media odnoszą kolejny sukces, tym razem zyskując zaufanie przedsiębiorstw włączających je do swoich kampanii reklamowych i nawiązując za ich pomocą kontakty z klientami. Podsumowanie IMM we współpracy z PRoto.pl przynosi ciekawe informacje w zakresie tego, co zmieniło się na przestrzeni ostatniego roku w tej dziedzinie, a w jakich opiniach respondenci – eksperci od PR – pozostali niezmienni.

 

30 lat, jakie minęły od powstania Internetu i koniec 2012 roku to doskonałe okazje do podsumowań. Dzisiaj wiele osób nie wyobraża sobie życia bez surfowania po sieci czy posiadania profilu na Facebooku. Właściciele firm doskonale zdają sobie jednak sprawę z tego, że media społecznościowe służą nie tylko do rozmów z przyjaciółmi, ale są również doskonałą formą promocji. Instytut Monitorowania Mediów wraz z POoto.pl – portalem związanym z branżą public relations przygotował raport, z którego wynika, jak wielkie zainteresowanie tego typu portalami istnieje wśród przedsiębiorców. Czy 2012 przyniósł jakąś zmianę w tym zakresie w stosunku do swojego poprzednika?

 

Ponad 100 dobrowolnie poddanych badaniu respondentów (zadziwiające, że prawie 80% z nich to w dalszym ciągu kobiety) opowiedziało o swoich opiniach. Głównym cel badania było zbadanie, czy deklarowany zakres wykorzystania social mediów w PR i marketingu sprawdził się w rzeczywistości.  Jak się okazuje, prognozy były słuszne – 93% osób odpowiedziało twierdząco, co przynosi wzrost o 9 punktów procentowych w porównaniu z 2011 rokiem.

 

 

Źródło: Badanie IMM i PRoto.pl

 

Nikogo nie dziwi chyba fakt, że myśląc: ‘media społecznościowe’  jako pierwsze mówimy: ‘Facebook’. Oczywiście to ten portal daje największe możliwości w tym zakresie, zostawiając w tyle inne strony. Korzystają z niego niemal wszyscy respondenci – trudno wyobrazić sobie kampanie tych 4% przedsiębiorstw, które tego nie robią. Niemniej jednak dużą popularnością cieszy się też YouTube, gdzie swoje filmiki zamieszcza prawie 2/3 firm. Co ciekawe, podczas gdy wszystkie inne miejsca cieszą się wzrostem wyników, fora internetowe zanotowały znaczny spadek w stosunku do poprzedniego roku (wprawdzie to tylko 1 punkt procentowy, ale domyślać się można, że w następnych latach poziom ten dalej będzie spadać). Wyjątkowo niepopularny w naszym kraju Twitter może natomiast świętować sukces – liczba jego użytkowników wzrosła z 15% do 39%. Czy to oznacza, że nastąpiło przełamanie i niedługo zacznie on konkurować z Facebookiem o miano najbardziej liczącej się strony i zagrozi imperium Marca Zuckenberga?

 

Źródło: Badanie IMM i PRoto.pl

 

Czym w takim razie były media społecznościowe dla specjalistów od PR w 2012 roku? Najprościej można odpowiedzieć: tym samym, co w 2011. Opinie na temat układają się prawie w tej samej kolejności, coraz mniej osób jednak udziela tych samych odpowiedzi. Oczywistym jest, że powinny służyć komunikacji z klientami i pozwalać na zebranie informacji na ich temat. Coraz więcej specjalistów dostrzega jednak, że social media nie powinny tylko służyć rozrywce, bo ich użyteczność w pracy także jest zauważalna. Coraz mniej osób (w stosunku do 2011 roku spadek o kilkanaście punktów procentowych) uważa, że ich popularność przeminie. To pokazuje, że możemy spodziewać się jeszcze większego rozwoju tej formy komunikacji internetowej. Badani nie łudzą się, że ich obecność na Facebooku czy innych tego typu portalach spowoduje wzrost sprzedaży ich usług. Chodzi im głównie o to, by ich marka została zauważona (taką opinię wyraża 92% respondentów) i dotarła do określonych odbiorców.

 

Co więc wynika z raportu IMM i PRoto.pl? Nieustanna popularność portali społecznościowych i zainteresowanie nowymi formami komunikacji z klientem. Choć większość z nich nadal uważa, że to strona internetowa jest najlepszą wizytówką firmy w kontaktach z nimi, coraz więcej osób chce też zaistnieć na innych polach. Specjalistów od PR i marketingu czeka więc w nowym, 2013 roku, jeszcze więcej wzmożonej pracy.

 

Źródła: Egospodarka.pl,Instytut.com.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55