Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 12.08.2008

Szczęśliwa trzynastka standardów rozpoznawanych przez Google

W prehistorii stron WWW jedynym akceptowanym i rozpoznawanym przez wyszukiwarki typem plików był HTML. Zresztą do dziś tworzenie stron w HTML jest ważne dla pozycjonowania. A jednak wraz z rozwojem różnych standardów, opracowywanych przez niezależnych od siebie deweloperów, pojawiła się konieczność wyszukiwania także w innych typach dokumentów, takich jak formaty Acrobat Readera – .pdf, czy Microsoft Worda – .doc i .rtf.

Dążąc do objęcia wynikami wyszukiwania możliwie najobszerniejszych internetowych zbiorów, a więc i ułatwienia dostępu do nich użytkownikom, Google stopniowo wprowadzało możliwość przeszukiwania nowych typów plików.

Obecnie, oprócz standardowych dokumentów strony internetowej interpretowanych przez przeglądarki jako HTML, w wynikach wyszukiwania znaleźć można ich 13 rodzajów. W alfabetycznej kolejności należą do nich:

– Adobe Portable Document Format – .pdf
– Adobe PostScript – .ps
– Lotus 1-2-3 – .wk1, .wk2, .wk3, .wk4, .wk5, .wki, .wks, .wku
– Lotus WordPro – .lwp
– MacWrite – .mw
– Microsoft Excel – .xls
– Microsoft PowerPoint – .ppt
– Microsoft Word – .doc
– Microsoft Works – .wks, .wps, .wdb
– Microsoft Write – .wri
– Rich Text Format – .rtf
– Shockwave Flash – .swf
– Text – .ans, .txt

Dodatkowo, nie należy dziwić się, widząc pojawiające się niekiedy inne formaty plików w wynikach wyszukiwania. Laboratoria Google wciąż testują nowe możliwości wyszukiwania i zapewne wkrótce lista poszerzy się o nowe pozycje.

Pozostaje jeszcze kwestia uniknięcia zamieszczania szkodliwego kodu w wymienionych typach plików z aktywną zawartością, np. makr Worda i Excela. Jak zatem zabezpieczyć się przed tymi zagrożeniami? Jako pomoc Google oferuje możliwość przeglądania każdej z tych stron jako html.

Możliwości przeglądania różnych formatów plików w Google

Podejrzewając, iż znaleziony plik może zawierać złośliwy kod, wystarczy kliknąć w znajdujące się obok wyniku wyszukiwania łącze „Wersja HTML”. To spowoduje wyświetlenie w przeglądarce dokumentu jako normalnej strony internetowej. Jest to również praktyczny sposób na odczytanie dokumentu, którego nie jesteśmy w stanie otworzyć, nie posiadając odpowiedniej wersji oprogramowania. Wówczas kliknięcie odnośnika Wersja HTML spowoduje prawidłowe wyświetlenie dokumentu zinterpretowanego przez Google jako strona HTML.

Czy i jaki wpływ na pozycjonowanie będzie miała powyższa zmiana – zobaczymy już wkrótce.

Źródło: Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55