Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 08.07.2008

Świat nie przestaje inwestować w reklamę w Internecie

Wydatki na reklamę internetową w 2008 roku przekroczą aż 65.2 miliarda dolarów. Tak wynika z prognozy IDC. Wzrost ten ma trwać i przypuszcza się, że w roku 2011 wydatki te mogą wynosić już 106,6 miliardów dolarów.

Zarówno IDC jak i inne źródła wskazują na kilkuprocentowy wzrost udziału na rynku reklamowym. Reklama internetowa obecnie to ok. 10% światowego rynku reklamy. Przeprowadzone prognozy wskazują na mniej więcej 2-procentowy wzrost ich udziałów w tym roku. Z takim nieprzerwanym tempem rozwoju możemy oczekiwać rozwoju trwającej już „kariery” tej formy reklamy. Według opinii specjalistów eMarketera, wzrost wydatków wynika z dynamicznego rozwoju, technik reklamy internetowej.

Warto w tym miejscu wspomnieć, na czym polegają najpopularniejsze z owych technik. Należą do nich przede wszystkim:

– precyzyjne określenie grupy docelowej – dzięki reklamowaniu się za pośrednictwem fraz kluczowych, jak ma to miejsce w przypadku linków sponsorowanych i pozycjonowania, komunikat ofertowy trafia do ściśle wyselekcjonowanych ( i zainteresowanych) użytkowników; – nakierowanie na obszar geograficzny – poprzez wybór wyszukiwarki oraz regionu państwa bądź świata można emitować przekaz reklamowy przeznaczony dla mieszkańców określonych obszarów; – targetowanie według kryterium językowego – ponieważ właściwie cały świat komunikuje się po angielsku, można ustawić parametry kampanii reklamowej w Sieci tak, aby była ona czytelna dla wszystkich anglojęzycznych użytkowników. Jeśli natomiast oferta ma mieć zasięg lokalny i trafiać tylko do osób mówiących po francusku (albo po polsku), można bez problemu – za pomocą różnych form lokalizacji IP – skierować reklamę tak precyzyjnie – nakierowanie reklamy według kryterium czasowego – można zdecydować, w jakim okresie dnia, tygodnia, miesiąca czy roku warto emitować reklamę (bo jest sezon na dany produkt lub tylko między godz 8, a 16 ludzie poszukują danych ofert). Oznacza to ogromne zwiększenie efektywność przekazu oraz oszczędność.

Wyżej wymienione metody zwiększania efektywności przekazu reklamowego przekładają się na trochę wyższą cenę samych reklam – ale to oczywista konsekwencja wzrostu jakości usług promocyjnych. Również duży wpływ na wzrost liczby użytkowników odwiedzających Sieć ma także specyfika Internetu. Parametr odwiedzin można zmierzyć, a co za tym idzie – można zmierzyć efektywność reklam. Wyniki analiz potwierdzają, że Sieć to coraz bardziej zachęcające medium.

Reklama internetowa przestaje raczkować. Wyniki nie pierwszy raz mówią za siebie. Czekamy na dalsze badania i wskaźniki wzrostu.

Źródło: eMarketer.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55