Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 30.04.2008

Strona internetowa jako przestrzeń – umebluj ją przyjaźnie

Choć Internet rządzi się swoimi prawami, nasze oczy lubią określony układ graficzny i kolorystyczny. Podobnie jak wnętrza czy na przykład drukowane czasopisma, witryny internetowe potrzebują odpowiedniego kontrastu. Należy zapewnić czytelnikowi wygodę przy zapoznawaniu się z treścią witryny. Warto wspomnieć zatem o zasadach, które poprawiają komfort oglądania witryn. Mimo iż kolor zielony jest kolorem nadziei, nikt nie polubi witryny, która zmusza nas do czytania tekstu o tej barwie. Najmniej męczącym wzrok kolorem jest oczywiście czarny na białym tle. Mówi się również, że ciemnoszary tekst jest najskuteczniejszy w perspektywie czasu. Przy okazji kolorów warto wspomnieć również o jednolitym charakterze, wyglądzie strony. Grafika, typ i kolor czcionek powinien być jednorodny. Należy stworzyć przestrzeń, która pomoże w poruszaniu się, taką, w obszarze której użytkownik nie będzie zastanawiał się nad tym, czy przypadkiem nie opuścił już naszej witryny. Ponadto należy mieć świadomość tego, że kolory posiadają swoją moc. Powinniśmy dostosować paletę barw do reprezentowanej branży. Oznacza to, że firma ogrodnicza za swój kluczowy kolor nie może uznać czerni:) Witryna jest wizytówką firmy, marki, produktów. Nie zapomnijmy również o informowaniu użytkownika, gdzie się znajduje. Umieszczajmy logo firmy na wszystkich stronach serwisu. Ponadto dla lepszego poruszania się po stronie warto aby to logo było odnośnikiem, kierującym do strony głównej. Użytkownicy widząc estetycznie skonstruowaną witrynę, z pewnością będą ją chętniej odwiedzać. Dobra witryna jest jak dom z ogrodem, w którym mieszka rodzina. Jednakże jeśli nic nie zmienimy w naszym otoczeniu, z czasem będziemy chcieli się „przeprowadzić”. Ciągnąc tę analogię dalej, można powiedzieć, że tak jak wciąż poszerzamy rodzinę oraz remontujemy, wprowadzamy zmiany w naszych mieszkaniach, tak trzeba odświeżać wygląd strony. Dalej – tak jak dobrym sposobem na podtrzymanie „kontaktów rodzinnych” jest dzielenie się wiedzą z innymi, tak też witryna wymaga. aktualizowania informacji z branży. To daje użytkownikowi szansę, by się czegoś nauczył, by zdobył wiadomości być może kiedyś dla niego przydatne. Istnieje również szansa, że informacje te zostaną przekazane innym i zyska na tym popularność witryny. Ponadto w ten sposób ukazujesz swoją wiedzę i doświadczenie. Warto dzielić się umiejętnościami w danej dziedzinie również po to, aby pokazać dbałość o odwiedzających i stworzyć pozytywne image, który w przyszłości może się przełożyć na transakcję. Zamiast skupić się wyłącznie na danych, spójrzmy na nasze otoczenie. Analogia jest widoczna w każdym calu. Nasza rzeczywistość coraz mniej różni się od wirtualnej rzeczywistości. Tylko od autora witryny zależy jak użytkownik będzie czuł się w narzuconej mu przestrzeni. Pierwsze wrażenie, czyli mniej więcej 30 sekund – to jedyny moment, w którym możemy oddziaływać na odbiorcę. Nie trać tej chwili.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55