Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 22.07.2016

STOP hejterstwu – YouTube podejmuje konkretne działania

Temat cyberprzemocy był wielokrotnie podejmowany – m.in. przez dziennikarzy TVP. Wyraźnie podkreślili oni „wszędobylskość” hejterów – praktycznie są wszędzie! Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, fora internetowe… Wydaje się, że nie ma dla nich granic ani jakichkolwiek barier.

 

Co z tym hejtem?

 

Oczywiście zjawisko hejtu kojarzymy przede wszystkim z przestrzenią publiczną. Bardzo rzadko mówi się o tym zjawisku w odniesieniu do biznesu, strategii marketingowych w internecie, a nawet strategii wizerunkowych. A przecież może to być element nieuczciwej konkurencji!

Jednak oczywiście najpoważniejszym problemem nadal pozostaje wyrastająca na gruncie hejtu cyberprzemoc, która zaciera granice między światem wirtualnym, a rzeczywistym. Staje się poważnym zagrożeniem – tak dla dzieci, nastolatków, przedstawicieli świata show-biznesu, jak i przeciętnych użytkowników, którzy po prostu wypowiedzieli się w internecie w niewłaściwym miejscu i czasie, a tym samym przykuli uwagę hejterów.

 

YouTube mówi stop!

 

Za nami już wiele kampanii zwiększających świadomość konsekwencji hejtowania. Także zmiana ustaw i dostosowanie prawa do nowych zjawisk przemocy miało w minionych latach ogromne znaczenie dla skuteczności walki z tą formą cyberprzemocy. To jednak wciąż za mało. Ale… może czeka nas przełom?

 

To chyba ważny moment, bo jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – YouTube – podejmuje drastyczne kroki i wyraźnie sprzeciwia się rozrastającej fali hejtu. Wykorzystuje w tym celu jedno z najlepszych narzędzi – reklamy!

 

Przedstawiane przez YouTube dane wskazują, że nawet ponad 95% użytkowników przełącza reklamy, pomija je lub wyłącza. Ale – od teraz nie wszyscy będą mogli sięgnąć po takie udogodnienie. Hejterzy nie zobaczą bowiem aktywnego przycisku „SKIP” – zostaną ukarani przez YouTube koniecznością oglądania reklam bez możliwości ich przewijania. Jak to działa? Wszystko wyjaśnia poniższy filmik – sam zobacz…

 

Czy jest to rozwiązanie skuteczne i rzeczywiście przyniesie oczekiwane rezultaty w postaci większej kultury wypowiedzi w internecie? Trudno powiedzieć – czas oceni. Ważne jest jednak to, że YouTube wyraźnie określa swoje stanowisko wobec hejterstwa i daje przykład pozostałym. Może w najbliższym czasie czekają nas również drastyczne zmiany na Facebooku, Twitterze czy Instagramie? A może po prostu warto być idealistą i zamiast snuć wizję rygorystycznych kar, to po prostu uwierzyć w to, że ludzie zmądrzeją?

Źródła: TVP, NowyMarketing, Gadzetomania, Barbarzynca

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55