Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 19.09.2012

Sprzedajesz w Sieci? Adwords działa

Wyniki badań firmy WordStream obalają popularny mit, jakoby reklamy AdWords były przez użytkowników w większości przypadków pomijane.

Czy gdyby w istocie reklamy te nie były klikane mogłyby przynosić aż 97% wszystkich zysków Google?

Według autorów badania, sponsorowane wyniki w wyszukiwarce są w wielu przypadkach klikane nawet częściej niż linki obecne w wynikach organicznych. Dotyczy to w głównej mierze wyrażeń kluczowych zorientowanych sprzedażowo, czyli takich, które sugerują, że użytkownik zamierza kupić określony produkt lub usługę.

Przykładem takiego wyrażenia może być np. „kredyt na mieszkanie” albo „budowa domów poznań”. Z badania wynika, że w przypadku tego rodzaju wyrażeń, na kliknięcie w link sponsorowany decyduje się aż 64% wszystkich użytkowników, podczas gdy tylko 35% wybiera wyniki organiczne.

Przyczyna tego jest dwojaka. Z jednej strony nie można odmówić Gigantowi z Mountain View zasług w ciągle udoskonalanych algorytmach mających za zadanie jak najprecyzyjniejsze dopasowanie reklam do preferencji konkretnego użytkownika.

Jednocześnie wiele osób wciąż nie odróżnia linków sponsorowanych od tych obecnych w bezpłatnych wynikach (nie mają zatem świadomości, że klikają reklamę) – drugi wariant tyczy się ponad 45% użytkowników.

Według badaczy, firmy, które postanowią promować się za pomocą tych samych wyrażeń w naturalnych wynikach i linkach sponsorowanych, mogą liczyć się z tym, że aż 89% nowych odwiedzin na ich stronie pochodzić będzie z kliknięć w te drugie. Warto tu wspomnieć, że połączenie SEO i kampanii PPC zawsze jest korzystniejsze od wybrania tylko jednego z tych kanałów.

Powyższe spostrzeżenia nie oznaczają bynajmniej, jakoby SEO przestało mieć znaczenie dla promocji marki w Internecie, bądź że użytkownicy przestali klikać odnośniki w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Bezpłatne wyniki są znacznie częściej klikane przez internautów poszukujących w sieci opinii na dany temat bądź dowolnego rodzaju informacji. Oznacza to, że SEO może bardzo skutecznie wpływać na zachowania sprzedażowe konsumentów, którzy przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie danego produktu zwykle starają się jak najwięcej o nim dowiedzieć (warto pamiętać o efekcie ROPO).

 

Obecna specyfika mechanizmu oddziaływania SEO sprawia, że atrakcyjna wizualnie i treściowo, a także odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek strona internetowa może nawet o 30% zwiększyć rozpoznawalność promowanej marki.

 

Źródło: Marketing Przy Kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55