Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Mniejsza o przyczynę, liczy się skutek – z tego założenia wychodzą marketerzy, planując rok 2009 i chcąc inwestować w kanały promocji charakteryzujące się najwększą efektywnością.
Z badań ankietowych firmy StrongMail Systems przeprowadzonych wśród menedżerów wynika, że pod nazwą „efektywnych” rozumieją oni kampanie e-mailingowe i reklamę w wyszukiwarkach, stąd też w ciągu najbliższych 12 miesięcy chcą o 44% zwiększyć inwestycje w kampanie SEM / SEO.
Definiując skuteczność, specjaliści od marketingu przede wszystkim mają na myśli bezpośrednie przełożenie się kampanii reklamowej na wzrost wartości transakcji i zainteresowanie konsumenckie promowanymi dobrami. Ale specjaliści od reklamy komentują, że podobna relacja nie musi zachodzić natychmiast po wyemitowaniu reklamy – bez świadomości marki wzrost sprzedaży nie może nastąpić. A budowanie tej świadomości to proces rozłożony w czasie. Daje się przy tym zauważyć rosnące zainteresowanie reklamami mocno spersonalizowanymi, które – budując świadomość marki – są mocnym komunikatem perswazyjnym: „kup…!”.
Przyszłość narzędzi marketingowych zależy od ich efektywności. Szanse powodzenia są uzależnione od trafienia do konkretnego odbiorcy. I pozostaje rozwikłać marketingową zagadkę, jak masową kampanię ukształtować pod indywidualnego odbiorcę.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: