Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Według ustaleń poczynionych przez Lacowise podczas ostatniego pół roku 2015 roku zaangażowanie związane z postami odniosło spadek z 8 na 7,25%, z kolei ruch organiczny obniżył się z 0,24 do 0,20%. Co ciekawe, inaczej rzecz ma się na popularnych stronach – u nich odnotowano wzrost o 0,04%. Jakie wnioski można wysnuć na tej podstawie?
Dużym sukcesem Facebooka z pewnością okazało się sięgnięcie po formę video contentu, a to ze względu na fakt, że oglądanie filmu wiąże się z dużym zaangażowaniem odbiorców. To właśnie ta forma stanowiła 10% całego zaangażowania użytkowników portalu. Na kolejnych miejscach znalazły się linki, zdjęcia, a na końcu – aktualizacje statusów.
Za przyczynę spadku zainteresowania z pewnością można uznać wyświetlanie treści, które nie są dla użytkowników interesujące. Przesuwając się po osi czasu możemy zaobserwować zalew reklam, które nie mają nic wspólnego z naszymi pasjami i które nigdy nie były przez nas wpisywane w wyszukiwarkę. Nic więc dziwnego, że tego typu treści nie wywołują w nas chęci jakiejkolwiek reakcji.
Za źródło problemów można uznać także coraz częstsze wykorzystywanie Facebook Messengera i WhatsAppa, które są nastawione wyłącznie na komunikację. Jednak zdaje się, że twórcy portalu znaleźli już pewne rozwiązanie – w USA do aplikacji wprowadzono zakładkę powiadomienia, która informuje o aktualnych wydarzeniach w najbliższej okolicy. Prawdopodobnie podobnych rozwiązań w najbliższym czasie będziemy mogli spodziewać się na całym świecie.
Co zatem zrobić, aby rezultaty już teraz były dla naszej marki zadowalające? Jak działać, aby prowadzona kampania miała realne przełożenie na działania biznesowe podejmowane przez firmę? Na co warto zwracać uwagę w procesie weryfikacji skuteczności – ilość polubień, komentarze, udostępnienia, a może wejścia na stronę?
Spadek zaangażowania użytkowników Facebooka wcale nie musi wiązać się z rezygnacją z tego medium. Warto pamiętać, że social media polegają na budowaniu obustronnej relacji, dzięki której możliwe będzie zwiększanie zaangażowania odbiorców. Istotne znaczenie może mieć zatem wykorzystanie crowdsourcingu, czyli pytań kierowanych do użytkowników portalu dotyczących preferowanego kierunku rozwoju fanepage’a. Na podniesienie statystyk mogą też wpłynąć działania umożliwiające wchodzenie w interakcje, zadawanie pytań, a także wzbudzanie pozytywnych emocji.
Kluczem do sukcesu będzie więc obserwacja własnych fanów i wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom.
Źródła:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: