Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W ostatnim czasie można zaobserwować niepokojące przypadki wyświetlania zupełnie nietrafionych reklam AdWords. I tak po wpisaniu do wyszukiwarki Google wyrażenia: „tanie soczewki Warszawa” pokazywane są zarówno reklamy zbieżne z zapytaniem, jak i linki sponsorowane związane z… depilacją laserową. Przykład poniżej:
Dlaczego system AdWords pokazuje akurat reklamy związane z depilacją laserową? Otóż przed złożeniem zapytania o soczewki, wpisałem właśnie wyrażenie związane z depilacją w Warszawie. Aż ciśnie się na język banalne: Google po prostu nie zdążyło podmienić poprzednio wyświetlonych reklam. Zatem błąd czy eksperyment inżynierów Google? Na razie trudno jednoznacznie ocenić, co jest powodem błędnych wyświetleń.
Jak odbije się to na kampaniach AdWords? Jeśli błędne wyniki będą coraz częstsze, może to doprowadzić do zmniejszenia skuteczności kampanii, spadnie jakość, a ceny za kliki wzrosną. Uspokajam jednak, na razie nie może być o tym mowy, sytuacja ma bowiem charakter incydentalny. Tak czy inaczej dawno – lub nigdy – takich przypadków w Google nie notowano.
Kontynuując doświadczalne wyszukiwania, wpisałem do Google.pl frazę: „meble tanio Warszawa”. W tym wypadku również wyświetliły się reklamy związane z depilacją laserową. Można zapytać, dlaczego nie soczewki?
Sytuacje, w której reklamy „śledzą” użytkownika owszem zdarzają się, jednak za sprawą remarketingu i to tylko w sieciach kontekstowych. Czy wyświetlanie błędnych reklam jest pewnego rodzaju testem śledzenia użytkownika, czy po prostu błędem, który z czasem zostanie wyeliminowany? Pewnie szybko się o tym dowiemy.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: