Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kampania Google AdWords może być nakierowana według kryterium najoptymalniejszego dla reklamodawcy: słowa kluczowego, czasu wyświetlania, miejsca lub obszaru geograficznego. Naturalnie, nic nie stoi na przeszkodzie, by te kryteria łaczyć w optymalną strategię – grupy reklam AdWords emitowanych w sieciach partnerskich mogą zawierać słowa kluczowe i miejsca docelowe jednocześnie.
W skrócie mówiąc, w grupie reklam możliwe są trzy kombinacje słów kluczowych i miejsc docelowych:
– wyłącznie słowa kluczowe – wówczas reklama może pojawiać się zarówno w sieci partnerskiej, jak i całej sieci wyszukiwania,
– wyłącznie miejsca docelowe – reklama będzie wyświetlana tylko w sieci partnerskiej,
– połączenie słów kluczowych i miejsc docelowych – link będzie widoczny w sieci partnerskiej i/lub sieci wyszukiwania.
Ponieważ kampania AdWords ma charakter licytowania stawek, grupy reklam konkurują o wolne miejsca reklamowe. Kierując reklamę według słowa kluczowego i miejsca docelowego musimy liczyć się z tym, że konkurujemy ze wszystkimi reklamodawcami, którzy mają podobne ustawienia kampanii – a więc z najbliższą konkurencją.
Z uwagi na priorytetowość wyrażeń kluczowych w stosunku do miejsc docelowych, w systemie AdWords sieć jest przeszukiwana najpierw pod kątem fraz, a następnie dopasowuje się je do miejsc docelowych. W efekcie reklama wyświetli się w miejscu docelowym, jeżeli jest ono spójne z wyrażeniem kluczowym. Reklamodawca pewny, że dane słowa kluczowe sprawdzają się w wybranej lokalizacji docelowej, może wybrać to miejsce docelowe jako główne miejsce emisji reklam – szansę ponownej emisji zwiększa podniesienie stawki za reklamę.
Można także kierować reklamę na całą sieć partnerską bez kierowania jej na miejsce docelowe – wystarczy wybrać opcję Trafne strony, by reklamy pojawiały się na wybrane słowa kluczowe.
W sieci partnerskiej można oprzeć koszt kampanii na modelu CPM, a w kampanii kierowanej na wyszukiwarkę Google i sieć partnerską na modelu CPC, czyli płatności za kliknięcia. W doborze strategii i sposobu określania stawek pomocny jest oczywiście certyfikowany specjalista Google AdWords.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: