Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Od pewnego czasu prowadzimy szerzej zakrojone badania, skoncentrowane na działaniach podejmowanych w Internecie przez pół-umarłych użytkowników. Sprawdzamy dane gromadzone przez Google Analytics, Google Search Console, a także statystyki mediów społecznościowych. Zwracamy uwagę również na komentarze zombie pozostawiane pod postami. Analizując zebrane dane postaramy się przygotować wzorcową personę, czyli archetyp zombie, który będzie kumulować cechy, umiejętności oraz cele indywidualnych przedstawicieli tego gatunku.
Wiedząc już kim jest nasz zombie w celu dalszego kreowania persony należy zastanowić się czym się zajmuje? W zdecydowanej większości zombie są pół-umarłymi bez stałego zajęcia. Okresowo wynajmowani są przez właścicieli wesołych miasteczek i lunaparków do tzw. domów strachów, można zauważyć także pewien wzrost zatrudnienia w escape roomach. Część odgrywa statystów w filmach i serialach grozy. Większe zapotrzebowanie na rynku pracy dla zombie pojawia się właśnie w okresie przed Halloween.
Większość pół-umarłych spędza dzień w ten sam sposób, czyli poszukując sposobu na zaspokajanie żądzy krwi. Stanowi to również główne zainteresowanie większości z nich, przy czym zaobserwowaliśmy pewien trend. Coraz więcej młodych zombie (między 180 a 290 lat) odchodzi od żywienia się świeżym ludzkim mięsem i mózgiem na rzecz kości ze szpikiem, surowych ryb, pająków.
Co dogryza zombiakom, czyli czego się obawiają?
Prawdopodobnie wykreowana już przez nas pół-umarła boryka się z problemami finansowymi (z uwagi na pracę tymczasową lub sezonową), więc może poszukiwać stałej pracy lub pracy dodatkowej, aby zapewnić sobie większą stabilizację. Może obawiać się także, że ma zbyt niskie kwalifikacje lub że nie posiada odpowiedniego wykształcenia. Ponadto do obaw związanych już typowo z fizyczną naturą zombie można zaliczyć m.in. lęk przed permanentnym niedoborem odpowiedniej dawki ludzkiej tkanki, obawa przed odczuwaniem zimna, czy strach przed niemodnym i niechlujnym wyglądem po wyjściu na powierzchnię.
Własny zombie – reklama bez koszmaru
Stworzenie postaci przykładowego zombie na własny użytek bazuje na jednym z podstawowych działań w szeroko rozumianym marketingu. Jest to tworzenie persony, czyli naszego wzorowego odbiorcy, do którego będzie kierowany cały content zarówno online, jaki offline. Kreując personę:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: