Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:55 min Ikona 25.10.2019

Siła persony – o przyciąganiu zombie do swojego biznesu

Od pewnego czasu prowadzimy szerzej zakrojone badania, skoncentrowane na działaniach podejmowanych w Internecie przez pół-umarłych użytkowników. Sprawdzamy dane gromadzone przez Google Analytics, Google Search Console, a także statystyki mediów społecznościowych. Zwracamy uwagę również na komentarze zombie pozostawiane pod postami. Analizując zebrane dane postaramy się przygotować wzorcową personę, czyli archetyp zombie, który będzie kumulować cechy, umiejętności oraz cele indywidualnych przedstawicieli tego gatunku.

 

Przeciętny pół-umarły, czyli kim jest  zombie?

Chcąc stworzyć wizerunek typowego zombie-użytkownika strony należy skoncentrować się w pierwszej kolejności na danych demograficznych. Na podstawie statystyk można ustalić, że będzie to np. pół-umarła kobieta w wieku między 220 a 310 lat w średnim stopniu rozkładu. Tak duża liczba błędów w zapytaniach (np. „rekawyce welna”) może świadczyć albo o dużych ubytkach paliczków w obu dłoniach, albo o braku odpowiedniego wykształcenia (kobiety 220-310 lat temu w większości faktycznie nie były kształcone). Ponadto zwracamy uwagę na lokalizację – z reguły są to wyświetlenia i kliknięcia od pół-umarłych z podziemnych krypt, okolic cmentarzy, zdarzają się także pojedyncze z lasów bądź rzek. Potworne hobby, czyli czym interesują się pół-umarli?

Wiedząc już kim jest nasz zombie w celu dalszego kreowania persony należy zastanowić się czym się zajmuje? W zdecydowanej większości zombie są pół-umarłymi bez stałego zajęcia. Okresowo wynajmowani są przez właścicieli wesołych miasteczek i lunaparków do tzw. domów strachów, można zauważyć także pewien wzrost zatrudnienia w escape roomach. Część odgrywa statystów w filmach i serialach grozy. Większe zapotrzebowanie na rynku pracy dla zombie pojawia się właśnie w okresie przed Halloween.

Większość pół-umarłych spędza dzień w ten sam sposób, czyli poszukując sposobu na zaspokajanie żądzy krwi. Stanowi to również główne zainteresowanie większości z nich, przy czym zaobserwowaliśmy pewien trend. Coraz więcej młodych zombie (między 180 a 290 lat) odchodzi od żywienia się świeżym ludzkim mięsem i mózgiem na rzecz kości ze szpikiem, surowych ryb, pająków.

Co dogryza zombiakom, czyli czego się obawiają?

Prawdopodobnie wykreowana już przez nas pół-umarła boryka się z problemami finansowymi (z uwagi na pracę tymczasową lub sezonową), więc może poszukiwać stałej pracy lub pracy dodatkowej, aby zapewnić sobie większą stabilizację. Może obawiać się także, że ma zbyt niskie kwalifikacje lub że nie posiada odpowiedniego wykształcenia. Ponadto do obaw związanych już typowo z fizyczną naturą zombie można zaliczyć m.in.  lęk przed permanentnym niedoborem odpowiedniej dawki ludzkiej tkanki, obawa przed odczuwaniem zimna, czy strach przed niemodnym i niechlujnym wyglądem po wyjściu na powierzchnię. Własny zombie  –  reklama bez koszmaru

Stworzenie postaci przykładowego zombie na własny użytek bazuje na jednym z podstawowych działań w szeroko rozumianym marketingu. Jest to tworzenie persony, czyli naszego wzorowego odbiorcy, do którego będzie kierowany cały content zarówno online, jaki offline. Kreując personę:

  • Określamy grupę docelową przekazu reklamowego – Wiemy do kogo piszemy.
  • Lepiej rozumiemy potrzeby użytkowników – Wiemy czego od nas oczekują odbiorcy.
  • Eliminujemy błędy w komunikacji – Wiemy co i o czym pisać.
  • Łatwiej tworzy nam się materiały – Wiemy jak pisać.
Mając przed oczami obraz naszego „własnego zombie” – reprezentującego szerszą grupę pół-umarłych o podobnych problemach, potrzebach, oczekiwaniach – możemy w prostszy sposób stworzyć skuteczną i przyciągającą reklamę. Przykładowo kierując przekaz do stosunkowo młodej pół-umarłej, która pracuje dorywczo na zlecenie i prawdopodobnie jest otwarta na nowe perspektywy (znajduje się w grupie zombie nie jedzących ludzkiego mózgu i mięsa bądź ma znajomych z tego środowiska) możemy jako:
  • fancy restauracja zaproponować happy hours w poniedziałki między 11 a 12 na dania brunchowe wolne od ludzkich tkanek,
  • biuro samorozwoju i pośrednictwa pracy zaoferować kursy językowe z zakresu mowy ludzkiej bądź warsztaty aktorskie na statystów horrorów,
  • touroperator podsunąć ofertę atrakcyjnego cenowo wyjazdu do ciepłych krajów, żeby wygrzać kości.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55