Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jesień nie jest wcale – jak można by przypuszczać, mając na uwadze letnie intensywności – okresem spadku aktywności konsumenckiej. Wprost przeciwnie – konsument wypoczęty, to konsument chętny do nowych pomysłów, inwestycji i… codziennych zakupów. W poprzedniej części „Sezonowości” wyliczyliśmy kilka najważniejszych branż, które obecnie mają swój sezon na zysk. Są to: turystyka („jesienią taniej i bez tłoku”), nieruchomości („student na swoim”), papiernictwo („wyprawka dla ucznia”) i piśmiennictwo („książka na jesienne wieczory”). W każdej z tych sfer można zauważyć wzrost zainteresowania konsumentów. W sieci przekłada się to na znaczny wzrost liczby wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Najważniejszą cechą sezonowości jest jej chwilowość. Zainteresowanie danymi produktami i usługami rośnie w niektórych częściach roku, aby następnie powrócić do stabilnego stanu sprzed fazy wzmożonej aktywności konsumentów. Nagły wzrost zainteresowania daną branżą wymaga zaangażowania szybkich narzędzi promowania usług i produktów obecnych w ofercie danej firmy. Skoro zależy nam na czasie i chcemy rozpocząć promocję firmy w krótkim czasie, aby nie czekać na kolejny sezon na nasze produkty i usługi, to doskonałym narzędziem promocji są linki sponsorowane – sposób dystansowania konkurencji od dziś, od teraz. Jeśli w sierpniu 2009 Google.pl pokazywało 22 000 razy (źródło Google.Inc) stronę z wynikami wyszukiwań dla wyrażenia „oferty last minute”, to obecność na owej stronie umożliwia kontakt z tysiącami potencjalnych klientów internetowego biura podróży. Jeśli w sierpniu 2009 Google.pl pokazywała 110 000 razy (źródło Google.Inc) stronę z wynikami wyszukiwań dla wyrażenia „księgarnia”, to obecność na owej stronie umożliwia kontakt z setkami tysięcy potencjalnych klientów księgarni internetowej. Jesienne potrzeby konsumentów uaktywniają wiele branż. Warto jednak spojrzeć z pewnym wyprzedzeniem na kwestię wzrostu zainteresowania danymi produktami i usługami. Przed nami Gwiazdka, na organizację której Polacy wydają z roku na rok coraz więcej. W latach poprzednich było to ponad 20 miliardów złotych. Ta suma z pewnością pobudza wyobraźnię. W następnej części „Sezonowości” postaramy się ową wyobraźnie nakierować na konkretne działania promocyjne.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: