Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 08.09.2009

Sezonowość – walka z czasem i konkurencją. Część Druga

Jesień nie jest wcale – jak można by przypuszczać, mając na uwadze letnie intensywności – okresem spadku aktywności konsumenckiej. Wprost przeciwnie – konsument wypoczęty, to konsument chętny do nowych pomysłów, inwestycji i… codziennych zakupów. W poprzedniej części „Sezonowości” wyliczyliśmy kilka najważniejszych branż, które obecnie mają swój sezon na zysk. Są to: turystyka („jesienią taniej i bez tłoku”), nieruchomości („student na swoim”), papiernictwo („wyprawka dla ucznia”) i piśmiennictwo („książka na jesienne wieczory”). W każdej z tych sfer można zauważyć wzrost zainteresowania konsumentów. W sieci przekłada się to na znaczny wzrost liczby wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Najważniejszą cechą sezonowości jest jej chwilowość. Zainteresowanie danymi produktami i usługami rośnie w niektórych częściach roku, aby następnie powrócić do stabilnego stanu sprzed fazy wzmożonej aktywności konsumentów. Nagły wzrost zainteresowania daną branżą wymaga zaangażowania szybkich narzędzi promowania usług i produktów obecnych w ofercie danej firmy. Skoro zależy nam na czasie i chcemy rozpocząć promocję firmy w krótkim czasie, aby nie czekać na kolejny sezon na nasze produkty i usługi, to doskonałym narzędziem promocji są linki sponsorowane – sposób dystansowania konkurencji od dziś, od teraz. Jeśli w sierpniu 2009 Google.pl pokazywało 22 000 razy (źródło Google.Inc) stronę z wynikami wyszukiwań dla wyrażenia „oferty last minute”, to obecność na owej stronie umożliwia kontakt z tysiącami potencjalnych klientów internetowego biura podróży. Jeśli w sierpniu 2009 Google.pl pokazywała 110 000 razy (źródło Google.Inc) stronę z wynikami wyszukiwań dla wyrażenia „księgarnia”, to obecność na owej stronie umożliwia kontakt z setkami tysięcy potencjalnych klientów księgarni internetowej. Jesienne potrzeby konsumentów uaktywniają wiele branż. Warto jednak spojrzeć z pewnym wyprzedzeniem na kwestię wzrostu zainteresowania danymi produktami i usługami. Przed nami Gwiazdka, na organizację której Polacy wydają z roku na rok coraz więcej. W latach poprzednich było to ponad 20 miliardów złotych. Ta suma z pewnością pobudza wyobraźnię. W następnej części „Sezonowości” postaramy się ową wyobraźnie nakierować na konkretne działania promocyjne.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55