Reklama idealna to taka, która trafia we właściwym czasie do właściwego odbiorcy. Cechy te, charakteryzujące pozycjonowanie, są szczególnie widoczne w przypadku wyrażeń kluczowych, które są wpisywane przez internautów w określonych porach roku: na przykład : „odśnieżarki”, „baranki z masła” albo „kosze świąteczne”. Czy warto pozycjonować się na takie frazy?
Jest maj. Jest ciepło, zielono i nikt nie myśli o gwiazdkowych zakupach. Szał przedświątecznych

przygotowań zacznie się co prawda wczesną jesienią, zgodnie z marketingowym trendem do „nadmuchiwania” sprzedaży, jednak o tej porze nikt nie wpisuje w okno wyszukiwarki wyrobów typowo bożonarodzeniowych, bombek czy mikołajów. Nie oznacza to, że firmy specjalizujące się w takich produktach nie mogą się efektywnie reklamować w wyszukiwarkach.
Jak zwykle, kluczem są odpowiednie wyrażenia kluczowe, ustalone w momencie nawiązania współpracy z firmą pozycjonerską. Przewidujący i rzetelny pozycjoner doradzi klientowi zestaw wyrażeń, które będą adekwatne przez dłuższy czas.
Jest jednak i inny sposób na przynoszącą efekty reklamę w wyszukiwarkach: linki sponsorowane. Optymalne ustawienia wyświetleń linku pozwalają na emisję reklamy w czasie, kiedy promowana przez nią oferta jest pożądana i poszukiwana przez internautów. Ponosząc koszty adekwatne do efektu, reklamodawcy oferujący zajączki wielkanocne mogą wyświetlać reklamę w okolicach świąt wielkanocnych – i płacąc tylko za kliknięcia.
Linki sponsorowane dodatkowo można koncentrować na wybranym regionie czy nawet mieście – daje to pewność, że producent, dajmy na to, z Poznania, trafi ze swoją ofertą do poznaniaków (przy tym warto pamiętać, że poznaniak nie wpisze „mikołaje z czekolady”, lecz „gwiazdory z czekolady” 😉 ).
Więcej szczegółów na temat czasoprzestrzennej optymalizacji kampanii linków sponsorowanych znaleźć można w naszym cyklu: „Szkółka AdWords” lub kontaktując się bezpośrednio z certyfikowanymi specjalistami Google AdWords.