Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 23.04.2020

SEO w czasie pandemii – dlaczego właśnie teraz?

Optymalizacja stron internetowych (Search Engine Optimization, SEO) jest jednym z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej online dla małych i średnich przedsiębiorstw. Opiera się na optymalizacji witryny pod kątem oczekiwań odbiorcy, celu marketingowego firmy, a także algorytmów wyszukiwarki Google.

Głównym założeniem SEO jest zwiększenie widoczności witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na konkretne korzyści w postaci wzrostu liczby odwiedzin strony internetowej, zaś większy ruch oznacza potencjalnie lepszą konwersję. Mając to na uwadze można lepiej zrozumieć, dlaczego właśnie SEO jest obecnie dobrym rozwiązaniem dla małych i dużych przedsiębiorstw.

Dlaczego SEO ma teraz tak duże znaczenie?

W obecnej sytuacji zdecydowana większość konsumentów poszukujących produktów lub usług skierowała swoją aktywność na działanie w sieci. Internet stał się właściwie jedynym medium umożliwiającym komunikację między firmą a klientem. Oferując swoje usługi lub sprzedając produkty online można między innymi:

  •     utrzymać dotychczasowych klientów, przekierowując ich ruch na tryb online;
  •     pozyskać nowych klientów – np. jeżeli do tej pory nie mieli swojego dostawcy konkretnej usługi lub ich dotychczasowy dostawca zamknął działalność;
  •     zachować zaufanie do marki – stała obecność oraz utrzymanie widoczności strony internetowej sprawia, że odbiorcy traktują markę jako solidną – opierającą się sytuacji kryzysowej.

Można wyciągnąć z tego wniosek, że w sytuacji, w której świat się zamyka, a odbiorcy jeszcze więcej czasu spędzają online, konieczne jest zadbanie o widoczność swojej firmy w sieci. Warto przy tym odejść od postrzegania SEO jako pozycjonowania strony na konkretną listę fraz kluczowych. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, należy skoncentrować się na pozycjonowaniu wielowymiarowym i budowaniu widoczności witryny na chmurę wyrażeń. Użytkownicy poszukują przecież informacji, produktów bądź usług korzystając z różnych kanałów i wprowadzają zróżnicowane zapytania do wyszukiwarki.

Ponadto optymalizacja stron internetowych pozwala reagować zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej. Aktualnie można zaobserwować wśród zachowań konsumentów odwrót od tradycyjnych działań zakupowych w sklepach stacjonarnych. Dlatego w perspektywie krótkoterminowej można skupić działania SEO na budowaniu świadomości marki i aktywnej społeczności wokół niej. W przyszłości ruch tej zaangażowanej społeczności można będzie przekierować na inne poza wizerunkowymi cele, np. sprzedaż konkretnego produktu, usługi, pozyskiwanie leadów.

Dlaczego nie warto rezygnować teraz z SEO?

Myśląc o działalności małych i średnich przedsiębiorstw nie należy rozpatrywać jej w perspektywie najbliższych 1-2 tygodni, ale zastanowić się nad tym, co będzie za 3-4 miesiące, gdy – miejmy taką nadzieję – sytuacja powoli zacznie wracać do normy. Optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym i rezygnacja z SEO może odbić się niekorzystnie na Twojej witrynie nie od razu, ale właśnie za 3-4 miesiące, gdy widoczność w sieci będzie miała kluczowe znaczenie dla biznesu.

Mając tego świadomość, warto przemyśleć zbyt pochopne rezygnowanie z SEO i pracować raczej nad aktywnością biznesu w internecie, ponieważ:

 

  •     Twoja konkurencja będzie rosła w siłę, jeśli się poddasz. Już można odnotować wzrost liczby nowych sklepów online.
  •     Pandemia minie – to pewne, a Twój biznes musi być gotowy na to, co się stanie po jej wygaśnięciu.
  •     Nie możesz dopuścić do utraty zaufania wśród swoich Klientów. Jest to jedna z najcenniejszych wartości, jaką obecnie masz. Budowanie zaufania klientów do marki trwa latami i wiąże się z licznymi działaniami oraz kampaniami. Istnieje ryzyko, że rezygnując z widoczności w sieci, stracisz to, na co pracowałeś bardzo długo.

 

W obecnej sytuacji może nie być opłacalne rezygnowanie z SEO, zaś większa koncentracja działań właśnie w tym obszarze może przynieść korzyści. Optymalizacja stron pozwala nie tylko poprawić widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Umożliwia też utrzymanie zainteresowania firmą wśród konsumentów i wspiera biznes – w szczególności małe i średnie przedsiębiorstwa – w utrzymaniu możliwie najbardziej stabilnej pozycji w danej sytuacji. Reagując teraz szybko, zyskujesz przewagę konkurencyjną nad tymi, którzy jeszcze się zastanawiają, czy działać i jak działać.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55