Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Optymalizacja stron internetowych (Search Engine Optimization, SEO) jest jednym z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej online dla małych i średnich przedsiębiorstw. Opiera się na optymalizacji witryny pod kątem oczekiwań odbiorcy, celu marketingowego firmy, a także algorytmów wyszukiwarki Google.
Głównym założeniem SEO jest zwiększenie widoczności witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na konkretne korzyści w postaci wzrostu liczby odwiedzin strony internetowej, zaś większy ruch oznacza potencjalnie lepszą konwersję. Mając to na uwadze można lepiej zrozumieć, dlaczego właśnie SEO jest obecnie dobrym rozwiązaniem dla małych i dużych przedsiębiorstw.
Dlaczego SEO ma teraz tak duże znaczenie?
W obecnej sytuacji zdecydowana większość konsumentów poszukujących produktów lub usług skierowała swoją aktywność na działanie w sieci. Internet stał się właściwie jedynym medium umożliwiającym komunikację między firmą a klientem. Oferując swoje usługi lub sprzedając produkty online można między innymi:
Można wyciągnąć z tego wniosek, że w sytuacji, w której świat się zamyka, a odbiorcy jeszcze więcej czasu spędzają online, konieczne jest zadbanie o widoczność swojej firmy w sieci. Warto przy tym odejść od postrzegania SEO jako pozycjonowania strony na konkretną listę fraz kluczowych. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, należy skoncentrować się na pozycjonowaniu wielowymiarowym i budowaniu widoczności witryny na chmurę wyrażeń. Użytkownicy poszukują przecież informacji, produktów bądź usług korzystając z różnych kanałów i wprowadzają zróżnicowane zapytania do wyszukiwarki.
Ponadto optymalizacja stron internetowych pozwala reagować zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej. Aktualnie można zaobserwować wśród zachowań konsumentów odwrót od tradycyjnych działań zakupowych w sklepach stacjonarnych. Dlatego w perspektywie krótkoterminowej można skupić działania SEO na budowaniu świadomości marki i aktywnej społeczności wokół niej. W przyszłości ruch tej zaangażowanej społeczności można będzie przekierować na inne poza wizerunkowymi cele, np. sprzedaż konkretnego produktu, usługi, pozyskiwanie leadów.
Dlaczego nie warto rezygnować teraz z SEO?
Myśląc o działalności małych i średnich przedsiębiorstw nie należy rozpatrywać jej w perspektywie najbliższych 1-2 tygodni, ale zastanowić się nad tym, co będzie za 3-4 miesiące, gdy – miejmy taką nadzieję – sytuacja powoli zacznie wracać do normy. Optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym i rezygnacja z SEO może odbić się niekorzystnie na Twojej witrynie nie od razu, ale właśnie za 3-4 miesiące, gdy widoczność w sieci będzie miała kluczowe znaczenie dla biznesu.
Mając tego świadomość, warto przemyśleć zbyt pochopne rezygnowanie z SEO i pracować raczej nad aktywnością biznesu w internecie, ponieważ:
W obecnej sytuacji może nie być opłacalne rezygnowanie z SEO, zaś większa koncentracja działań właśnie w tym obszarze może przynieść korzyści. Optymalizacja stron pozwala nie tylko poprawić widoczność witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Umożliwia też utrzymanie zainteresowania firmą wśród konsumentów i wspiera biznes – w szczególności małe i średnie przedsiębiorstwa – w utrzymaniu możliwie najbardziej stabilnej pozycji w danej sytuacji. Reagując teraz szybko, zyskujesz przewagę konkurencyjną nad tymi, którzy jeszcze się zastanawiają, czy działać i jak działać.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: