Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 23.04.2008

SEO to wyzwanie dla profesjonalistów

 Powiedzmy sobie szczerze, oszukują tylko ci, którym brak ambicji i umiejętności osiągania celu inną drogą. Nielegalne metody pozycjonowania nie dość, że świadczą o niskiej randze pozycjonera, to na dodatek na dłuższą metę bardzo szkodzą promowanej firmie.

Oszusta można rozpoznać po tym, że obiecuje błyskawiczny wzrost strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie wymaga bowiem czasu – stworzenia odpowiedniej ilości odpowiednich linków nakierowujących na stronę oraz profesjonalnej optymalizacji strony. Uczciwe SEO przynosi doskonałe i całkiem stabilne efekty – z czasem, dzięki drobiazgowym, systematycznym działaniom.

 

Najpopularniejsze nielegalne metody

 

  • keyword stuffing – masowe powtarzanie słów kluczowych w ramach serwisu. Można to stosować w sekcji HEAD oraz w sekcji BODY – ta część strony jest czytana przez użytkownika. Namnożone słowa kluczowe wpisywane są tam w tym samym kolorze, co tło strony albo mikroskopijną czcionką. Niekiedy zapełnia się stronę wszelkimi możliwymi słowami kluczowymi, nawet kompletnie oderwanymi od kontekstu. Skutkiem tego jest strona dobrze widziana przez roboty – ale bardzo źle przez internautów. Trafiają oni co prawda szybko na wypozycjonowaną stronę, lecz równie szybko z niej uciekają, zniesmaczeni zawartością.

  • – ukryta warstwa – tworzenie tekstu bogatego w słowa kluczowe i ukrywanie go w niewidocznych warstwach. Jest to jednak ryzykowne, ponieważ wyłączenie w przeglądarce obsługi stylów ujawnia taką warstwę (oraz słowa wpisane w kolorze tła).

  • – farmy linków – wklejanie adresu promowanej strony we wszystkie możliwe miejsca w sieci – na przykład na fora, blogi. I znowu mamy tu do czynienia z zaśmiecaniem Internetu. Efekt pozycjonowania występuje, natomiast jakość przekierowań jest niemal zerowa. Kto zainteresuje się stroną firmy z branży przetwórstwa mięsnego, na którą trafił przypadkiem podczas odwiedzin na forum społecznościowym singli?

  • – automatyczna wymiana linków – umieszczanie linków w witrynie w zamian za obecność w innej – kolejny przykład śmiecenia.

  • cloaking – internetowa dwulicowość: polega na przygotowaniu dwóch wersji stron – jednej dla robotów (z namnożonymi słowami kluczowymi) i drugiej – logicznej – dla ludzkiego obiorcy.

  • – podszywanie się pod inną, już wysoko uplasowaną wyszukiwarce stronę – stworzenie strony niemal identycznej, co konkurencyjna, czyli odmiana plagiatu, wykorzystania zastrzeżonej nazwy. Bardzo prosta droga – na salę sądową.

 

Podsumowanie

 

Dlaczego nieuczciwość nie popłaca? Roboty wyszukujące lokalizują dość łatwo i szybko strony, które wypychane są na czołowe miejsca wyszukiwarek w sposób nieetyczny. Złamanie regulaminu pozycjonowania kończy się zablokowaniem nieuczciwie promowanej strony bądź „zesłaniem” je do „ogona” wyników wyszukiwania. Co najgorsze, odczuwa to najboleśniej firma korzystająca z usług nieuczciwego pozycjonera. Sam oszust natomiast działa dalej, naciągając kolejne firmy na tę samobójcza usługę (strona na 50 – tej stronie wyników to strona praktycznie martwa, niewidoczna).

Zatem o tym, czy warto szybko i byle jak, powiedzą nam efekty handlowe takiego pozycjonowania – liczba pozyskanych przez internet klientów. Albo raczej – ich brak.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing pokoleniowy – jak docierać do różnych odbiorców i się nie zatracić? Ikona 04:35 min 27.10.2021 X, Y, Z; zoomerzy, millenialsi, silversi: różne generacje, różne potrzeby, różne oczekiwania i doświadczenia. Jak myślisz, co mówią na widok Twojej reklamy w internecie? Czy są zainteresowani zakupami z Twoją marką? Czy docierasz z informacją do grupy, na której najbardziej Ci zależy? W zdobyciu odpowiedzi na te pytania pomóc może (ale nie musi) marketing pokoleniowy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zdjęcia sponsorowane na Instagramie Ikona 02:00 min 21.07.2015 Odkąd Mark Zuckeberg rozpoczął proces monetyzacji Facebook’a, wchodząc na portal od razu dostrzegamy dużą ilość reklam. Od lat mówi się też o konieczności spieniężenia potencjału Instagrama – będącego aktualnie jednym z najchętniej używanych serwisów – ale jego założycielom nie spieszy się do sprzedania miejsca reklamodawcom. Wręcz przeciwnie: portal stawia wymogi markom dotyczące jakości zdjęć i ich merytorycznej zawartości.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

CTR – czym jest i jak go poprawić? Ikona 7:00 min 26.07.2023 Klik, klik, klik… ten charakterystyczny dźwięk wielu kojarzy się tylko z jednym – internetem. Przedsiębiorcy, którzy szukają sposobów na promocję w sieci, widzą w tym coś jeszcze. Chcesz wiedzieć, czym jest CTR? A może interesuje cię, co ma wpływ na atrakcyjność linków w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700