Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 11.02.2010

SEO, szukanie pracy i pośredniak bez kolejek…

Pośredniak bez kolejek…czyli Internet. O przewadze aktywnego szukania pracy przez Internet nad biernym oczekiwaniem na ofertę z urzędu pracy nie trzeba nikogo przekonywać. Kto miał „przyjemność” o świcie biec do okienka, by się zarejestrować i funkcjonować z urzędowym statusem „bezrobotny”, szczególnie doceni relatywnie mniej stresujące wertowanie serwisów pracy.

Ale internetowe poszukiwanie pracy już dawno nie polega tylko na oglądaniu ogłoszeń zamieszczonych w portalach. Pracodawca – lub pracownik – XXI wieku kryje się bowiem … w Google. Wystarczy wpisać stosowne słowo kluczowe – i okazuje się, że na trudnym obecnie dla poszukujących rynku pracy można znaleźć ciekawe propozycje w postaci na przykład linku sponsorowanego. Warto wyszukiwać przy pomocy fraz ogólnych, ale precyzyjnie dopasowane rezultaty dają najczęściej dłuższe zapytania, w tym długie ogony, np. nazwa stanowiska+ miasto.

Na popularności – z racji skutecznego łączenia szukających i pracodawców – zyskują także inicjatywy w postaci ankiet rekrutacyjnych, wirtualnych targów pracy oraz wyłuskiwania ciekawych kandydatów z serwisów społecznościowych nastawionych na kontakty zawodowe. Warto w tym miejscu podkreślić, że własny profil, na przykład na GoldenLine, może się również pozycjonować w naturalnych wynikach Google – nie tylko na imię i nazwisko, lecz także na nazwę konkretnego stanowiska / celu zawodowego. Dzięki temu pracodawca może szybko znaleźć w wyszukiwarce osoby, które potencjalnie chciałby zaprosić na rozmowę. Na tej samej zasadzie w Internecie owocny okazuje się head hunting, czyli polowanie na utalentowane osoby w branży w celu „wyjęcia” ich z macierzystych firm.

Jeżeli zatem ktoś usilnie poszukuje pracy, powinien zastanowić się, jakie słowo kluczowe najlepiej go etykietuje – i jak wykorzystać pozycjonowanie, by zostać znalezionym.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55